Gå til innhold

Ny AMD pc til rundt 4k

Anbefalte innlegg

Hei

Skal om tid og stunder kjøpe ny hardware.

Trenger cpu, hk, 1 stk. 512 minnebrikke og

strømforsyning.

Tenkte på følgende:

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''

ca. 1800,-

MSI K8N NEO2 Platinum

ca. 1200,-

512 MB Minne, Corsair, Geil?

ca. 800,-

Fortron-Source 300W Special Edition

ca. 400,-

CPU og HK er vel ganske sikre, men kva minne er best sammen med MSI hk'et?

Skal i første omgang kjøpe ein 512 brikke, skal seinare kjøpe ein til av samme sort.

Strømforsyinga virker grei, skal ikkje overklokke i første omgang og heller ikkje noko voldsomt viss det kjem. Skal brukest til speling og vanlig databruk.

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmz? 300w litt lite? AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' er jo en av de minst strømspisende prosessorene som er laget for desktop bruk på lenge. Det må i såfall være at du har et skjermkort som eter strøm som gjør at du trenger mer enn 300w powersupply :)

Har eit simpelt 9800 Pro med 128 mb minne... :p

Leser at MSI K8N NEO2 Platinum skal være kresen på minne.

Syns eg husker å ha lest at Corsair Value S ikkje skal være sertifisert

av MSI på det hk'et...

Er det mykje å hente på ytelse viss eg går frå Corsair Value S til Corsair XMS3200 512MB? XMS er CAS2 og Value S er CAS2.5 og prisforskjellen er jo minimal!

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
hmmz? 300w litt lite? AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' er jo en av de minst strømspisende prosessorene som er laget for desktop bruk på lenge. Det må i såfall være at du har et skjermkort som eter strøm som gjør at du trenger mer enn 300w powersupply :)

tenkte hviss han hadde et 6800 eller et x800 kort jeg. da hadde 300W blitt litt lite

Lenke til kommentar

Enten det eller mange disker.

Jeg har 360W PSU, radeon 9800pro, a64 3500+ og 5 disker, og det gikk... mindre bra da jeg satte opp minnehastigheten til DDR400-hastighet (har 2x OCZ PC3200 platinum).

Det finnes en eller annen "PSU-kalkulator" på nettet som jeg ikke husker URL til (selvfølgelig) som gir en pekepinn på hvor stor PSU du trenger (når jeg satte opp mitt system der, så var det anbefalt 400W ellerno som minimum :p).

Uansett, bruk litt penger på god PSU. En dårlig/for svak PSU kan lage mye krøll.

Lenke til kommentar

Enten det eller mange disker.

Jeg har 360W PSU, radeon 9800pro, a64 3500+ og 5 disker, og det gikk... mindre bra da jeg satte opp minnehastigheten til DDR400-hastighet (har 2x OCZ PC3200 platinum).

Det finnes en eller annen "PSU-kalkulator" på nettet som jeg ikke husker URL til (selvfølgelig) som gir en pekepinn på hvor stor PSU du trenger (når jeg satte opp mitt system der, så var det anbefalt 400W ellerno som minimum :p).

Uansett, bruk litt penger på god PSU. En dårlig/for svak PSU kan lage mye krøll.

jess, du har rett. men den kalkulatoren er bare noe piss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...