Gå til innhold

Half-Life: Då har eg spelt igjennom HL2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det SKAL være hull i historien! At ikke folk skjønner det, Gordon har vært død/borte i X antall år... venter på 3'ern før jeg begynner å hyle over storyen.

 

Jeg er fullt klar over at det skal værra hull.

 

Men her det ikke bare hull.... men halve storyn er borte. Og det med at de romvesna pluttselig er snille trur jeg ikke kommer tell å bli forklart heller, fordi det ikke er så viktig. Så Valve hopper sikkert bare over det.

 

Men med den lille settningen der forklarte du nok for meg. Jeg hadde ingen anelse om at gordon hadde vert "død" en stund. Så takk for "svaret" ditt.

 

Og hva skal stoppe Valve fra å gjørra det samma i HL3? Kansje de bare venter tell HL5-6 med å lage en slutt..

hehe kan hende...

 

Det med at han har vært død er min tolkning av starten når G-man sier "wake up mr freeman", Siden han i slutten på Hl fikk ultimatum av G-man om og dø eller jobbe for han. Så tolker det som at han valgte å dø, men er ikke helt sikker.

 

Siden vi kun ser verden gjennom Gordon's øyne og ikke får noen backflash eller cutscenes må vi finne ut historien selv gjennom små pekepinner gjennom hele spillet å neste. Å det er akkurat det valve vil at vi skal gjøre! Det også litt av sjarmen til HL, selv om de strekker det litt langt i dette spillet.

Lenke til kommentar
hehe kan hende...

 

Det med at han har vært død er min tolkning av starten når G-man sier "wake up mr freeman", Siden han i slutten på Hl fikk ultimatum av G-man om og dø eller jobbe for han. Så tolker det som at han valgte å dø, men er ikke helt sikker.

 

Siden vi kun ser verden gjennom Gordon's øyne og ikke får noen backflash eller cutscenes må vi finne ut historien selv gjennom små pekepinner gjennom hele spillet å neste. Å det er akkurat det valve vil at vi skal gjøre! Det også litt av sjarmen til HL, selv om de strekker det litt langt i dette spillet.

 

Faktisk så trur jeg at 2ern går utifra at spellern valgte å jobbe for Gman i 1ern, men gordon gjorde det nok fordi han ikke hadde no valg. Så det kan jo alltids hende at vi veit akkuratt like mye som gordon...Ikkeno! Han bare forsvant etter at han gikk inn i portalen i 1ern. Så sa det "poof" så er på toget på vei mot C17.

 

Man MÅ ikke vite hvorfor man gjør det man gjør, man bare gjør det.

 

Stakkars gordon er nok like forvirra som oss..

Lenke til kommentar
Men her det ikke bare hull.... men halve storyn er borte. Og det med at de romvesna pluttselig er snille trur jeg ikke kommer tell å bli forklart heller, fordi det ikke er så viktig. Så Valve hopper sikkert bare over det.

Kanskje dette bildet vil hjelpe deg å forklare noe av grunnen...

post-169-1100817756_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...