Gå til innhold

Half-Life: Då har eg spelt igjennom HL2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen om det har blitt forandret mye på HL-2 da den kildekoden ble stjålet eller? Måtte Valve begynne fra begynnelsen igjen eller fortsatet de på det de hadde påbegynt altså det resultatet vi har fått nå og spiller! :D

De gjorde små endringer i banedesignet og endret kildekoden slik at folk ikke kunne utnytte koden med "cheats" osv. Ellers er spillet det samme.

Lenke til kommentar
Brukte ca 10 timer på medium. Eg er litt skuffa, spelet er bra, men singleplayeren har lite variasjon, er litt puzzles men stort sett skyting og sniking. Det var UFATTELIG lett, Doom 3 var langt langt meir vansklegare på easy. Grafikkmessig så er det bare shaders som imponerer. Ellers er det ganske tynt med detaljer. Nokre av bretta av tildels veldig kjedeleg og, spessielt dei du tok med hoover greia.

 

For all del spelet imponerte og men singleplayeren var ikkje så veldig imponerandes. Lite variasjon og om du har tenkt å spele igjennom det ein gang til.

 

Synes spelet fortjener enn score som ligger på 8 av 10, så bra er det. Det er litt til som kunne ha vore betre.

Jeg er noget enig med trådstarter. Er ikke ferdig enda, men etter 24 timer er jeg over halvveis. På hard. Og på de samme 24 timene har jeg i tillegg fått meg en god natts søvn og vært på konsert. Med 10 timer søvn samt til sammen 5 timer ute på byen/konsert, står jeg igjen med 9 timers spilletid (hvis man ikke regner med tid til å spise, dusje, samt. de periodene der jeg faktisk har gjort andre ting på PC'en).

Og før noen nevner det: Nei, jeg er ikke av den typen som har som mål å komme fortest mulig gjennom spill. Jeg setter meg ned med lyset av, døra låst, headphones på og nyter opplevelsen. Det er litt tynt, men det kan forsvares om opplevelsen er god - hvilket jeg kommer til.

 

Nå skal jeg ikke uttale meg om for mye her, i og med at jeg ikke har kommet gjennom hele enda, men så langt har jeg - igjen enig med trådstarter - opplevd en viss tendens til repetisjon i gameplayet. Enkelte deler av buggykjøringen har vært direkte kjedelig.

 

Vil også tilføye mitt syn på storyen, eller iallfall såpass mye som jeg har fått servert hittil. Jeg syns den er litt trøtt. Sant, jeg har ikke fått hele enda. Men etter 50% av spillet kunne jeg godt tenkt meg å få vite litt mer om hva jeg slåss mot, hvorfor jeg slåss mot dem, hvem som er på min side, hva som har skjedd før jeg kom til City 17, hva City 17 egentlig dreier seg om og hvorfor jeg i det hele tatt er der. Dette kan godt være spørsmål som blir besvart senere i spillet, men for min egen del har gameplayet så langt blitt litt.. uinspirerende.. i og med at jeg ikke har fått noen grunner til at jeg gjør det jeg gjør (slik er kanskje ganske mange spill egentlig, men fra oppfølgeren til spillet som satte standarden for storytelling i first-person-shooters venter jeg litt mer). Har litt følelsen av at spillet bare dytter meg framover uten å gi noen virkelig grobunn for motivasjon. Dette varierer nok allikevel en del fra person til person. Enkelte vil helt sikkert synes at det å søke svar på spørsmålene er motivasjon nok i seg selv, men jeg personlig vil gjerne ha et ekstra spark bak i begynnelsen.

 

Multiplayer.. CS:Source er nok bra det for de som liker CS. Men jeg savner deathmatch. Det er nesten merkelig at de valgte å ikke engang inkludere en helt basic utgave av deathmatch. Selv om majoriteten kanskje foretrekker CS:S, er det fremdeles noen der ute som tar en runde HLDM i ny og ne :)

 

For all del, grafikken er nyyydelig, fysikkmotoren - som Valve i overraskende stor grad har klart å bruke til å skape bl.a. mer interessante puzzles - er helt rå, og gameplayet er godt nok til at jeg stadig får en trang til å spille mer. Men den graden av innlevelse jeg fikk av f.eks. HL1 og Deus Ex er desverre ikke tilstede. Uten den kan det nok ikke nå helt til topps for min del - terningkast 5.

Lenke til kommentar

Ferdig jeg også. Synes slutten var kjip, synes ikke vi fikk svar på noe som helst. Resten av spillet var topp! Deilig å være ferdig. Nå kan jeg endelig vende tilbake til det normale liv...har tenkt litt vel mye på HL2 i det siste synes jeg.

 

Gleder meg til HL3! Nå har dem både source og en fin historie å bygge videre på, bør ikke ta mange årene til neste spill... ;)

Lenke til kommentar

Ferdig me too. Er veldig fornøyd. Spellet vart langt nok.

 

1. Hvordan kan du si at det vart ufattelig lett? Me hadde store problemer med striderne og noen av de hellekopter dingsene.. Hadde noen av dissa stedene vært no vanskeligere så hadde det blitt frustrerende.

 

 

2. Har noen peiling på hvorfor vi pluttselig er på lag med de alien folka fra enern? Synes det vart ett litt stort høl i storyn, det er sikkert meninga. Men det er extremt irriterende.

Lenke til kommentar

Ferdig her også, spillt siden jeg kom hjem fra universtitetet tirsdag kveld, litt off and on frem til nå. Tok vel 20 timer eller noe kanskje?

 

Veldig fornøyd med spillet, spilte på medium og fant det akkurat passe vanskelig. Syns spillet var fint og variert også, eneste gangen jeg gikk lei var den hovercraft banen. Når jeg tenker tilbake på alle levlene jeg spillte gjennom så er det utrolig hvor stort spillet egentlig er!

 

Litt skuffet over at vi ikke fikk svar på flere ting gjennom spillet, men de må jo legge opp til 3'ern så det er forståelig nok! De alien dyra som snakket til freeman gjennom spillet var hysterisk morsomme da, ikke ofte jeg ler høyt av et spill men det var et par steder gjennom HL2 hvor jeg virkelig måtte le.

 

Uansett, nå burde jeg vel spise, føler meg regelrett utmattet etter all spillingen!

 

 

 

Konklusjon: HL2 var verd pengene og vel så det!

Lenke til kommentar
2. Har noen peiling på hvorfor vi pluttselig er på lag med de alien folka fra enern? Synes det vart ett litt stort høl i storyn, det er sikkert meninga. Men det er extremt irriterende.

Det SKAL være hull i historien! At ikke folk skjønner det, Gordon har vært død/borte i X antall år... venter på 3'ern før jeg begynner å hyle over storyen.

Lenke til kommentar
Det SKAL være hull i historien! At ikke folk skjønner det, Gordon har vært død/borte i X antall år... venter på 3'ern før jeg begynner å hyle over storyen.

 

Jeg er fullt klar over at det skal værra hull.

 

Men her det ikke bare hull.... men halve storyn er borte. Og det med at de romvesna pluttselig er snille trur jeg ikke kommer tell å bli forklart heller, fordi det ikke er så viktig. Så Valve hopper sikkert bare over det.

 

Men med den lille settningen der forklarte du nok for meg. Jeg hadde ingen anelse om at gordon hadde vert "død" en stund. Så takk for "svaret" ditt.

 

Og hva skal stoppe Valve fra å gjørra det samma i HL3? Kansje de bare venter tell HL5-6 med å lage en slutt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...