NightMaree Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 ke e forskjellen på vb.net og vb 6.0...?? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 .net bruker vel .net-rammeverket (litt raskere?), og har annerledes syntax. Holder meg til VB6 jeg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 VB.NET er temmelig anderledes en VB6, men jeg synes VB6 er bra til noen ting, så jeg bruker det masse fremdeles, men VB.NET tar det endel kortere tid å utvikle ordentlige programmer i, pga at det har skikkelig støtte for klasser. Teknisk så bruker VB.NET .NET Framework, mens VB6 bruker MSVBM60.dll C#, J#, C++.NET er andre språk som bruker .NET (de følger med i Visual Studio .NET) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg tror jeg aldri har helt skjønt hva "en klasse" er Hva er det engelske ordet for det? Har noen et kode eksempel? Jeg er sikker på at jeg bruker det hele tiden Lenke til kommentar
asware Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Heter vell Class på engelsk. Blir for vanskelig for meg å forklare hva det er. Men bruker det... Lenke til kommentar
iobas Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) en klasse er en egendefinert type. den kan for eksempel inneholde andre datatyper og funksjoner pluss noe annet gøy. Endret 17. november 2004 av iobas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg vil anbefale deg å lese denne "e-boken", da spesielt kapittel 10. Her drøftest det nokså dypgående hva klasser i formen COM faktisk er, og hva det brukes til. Boken er riktignok beregnet på VB5, men det er ikke mindre kurrant av den grunn. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Men klasse greiene i VB5/6 er strengt tatt...begrenset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå