Gå til innhold

p4 3.0ghz og 925x hk

Anbefalte innlegg

Pc'n begynner å bli litt utdatert og har derfor sett på nytt hovedkort og prosessor.

Det jeg tenkte meg var en P4 3.0 GHz Boxed og et MSI 925X NEO Platinum-54G. Fra før har jeg et ATI Radeon 9700Pro AIW som jeg vil bruke, og 512DDR pc2700. Det jeg er usikker på er om jeg fortsatt kan bruke den gamle rammen, eller om jeg må kjøpe ny. Om jeg må kjøpe ny, kan noen anbefale et litt billigere men samtidig bra hovedkort. Og isåfall også 512 DDR2-ram.

Har også 3 ide/ata-disker og en dvd-brenner som jeg helst vil bruke, kan noen anbefale en ide-kontroller om jeg trenger det ?

Endret av Shirack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du for ett 915 kort så kan du bruke rammen din, men 925 kortene tar kun DDR2.

EDIT: hvis du velger Dette ABIT kortet så kan du bruke ditt skjermkort.

Elles så må du ut med penger til nytt der også, men du vil da være klar for neste gang du trenger nytt skjermkort også.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Går du for ett 915 kort så kan du bruke rammen din, men 925 kortene tar kun DDR2.

EDIT: hvis du velger Dette ABIT kortet så kan du bruke ditt skjermkort.

Elles så må du ut med penger til nytt der også, men du vil da være klar for neste gang du trenger nytt skjermkort også.

Det hovedkortet har jeg, og det er knall. Kjører min 2.8 stabilt @ 3.5 ;)

KLokker bra mao. Dessuten fjellstabilt med nyeste bios!

Knallkjøp om du vil ta vare på alt det andre...

Lenke til kommentar

Siden jeg tydeligvis ikke kunne bruke verken rammen eller skjermkortet mitt med det oppsettet tror jeg at jeg heller går for et amd-oppsett.

MSI K8N NEO2 og AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz(939). Om noen har noen andre gode alternativer til HK(opp til ca. 1600 tar jeg gjerne imot).

Kunne helst tenkt meg et intel-oppsett men siden jeg da må kjøpe ny ram og nytt skjermkort blir det for mye i første omgang :)

(kikka litt på det abit-kortet, men var bare 2 sata-porter og det er da litt lite?)

Har kikket litt videre og tenkte på AS8 775 , P4 3.0GHz og Promise SATA150 TX2 Plus 3P , 2x SATA + 1x ATA133

Begge disse løsningene kommer på ca. 3000. Noen som har noen formeninger om hva jeg bør gå for(ytelse, og om jeg kan bruke min gamle ram og skjermkort)

Endret av Shirack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...