Pansergnom Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hos kundeservicen til telenor kom jeg igjennom ganske fort... NGT derimot... hehe det er et helt annet eventyr.. Bra ngt virker hele tiden sånn at jeg slipper å snakke med ngt sin kundeservice ja... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hos kundeservicen til telenor kom jeg igjennom ganske fort... NGT derimot... hehe det er et helt annet eventyr.. Bra ngt virker hele tiden sånn at jeg slipper å snakke med ngt sin kundeservice ja... I følge de som har prøvd NGT sin abuseavdeling så er ikke den av de beste heller. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hos kundeservicen til telenor kom jeg igjennom ganske fort... NGT derimot... hehe det er et helt annet eventyr.. Bra ngt virker hele tiden sånn at jeg slipper å snakke med ngt sin kundeservice ja... I følge de som har prøvd NGT sin abuseavdeling så er ikke den av de beste heller. huh? Jeg skrev ikke at ngt sin kundeservice var bra... Kanskje jeg var litt uklar. Jeg sa vel egentlig mer at ks til ngt, den SUGER HARDT! men linjen funker hele tiden, så da gjør det ingenting... Telenor sin kundeservice ligger over gjennomsnittet jeg er vant til og det må vel betegnes som bra...? Trenger man å snakke så mye med abuse avdelingen da? Trodde det holdt med å sende en email med infoen de trenger jeg. Er vel ikke så mange grunner man kan ha for å kontakte abuseavdelingen, og det er mye lettere å sende de en email med feks firewall loggen din... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Trenger man å snakke så mye med abuse avdelingen da? Trodde det holdt med å sende en email med infoen de trenger jeg. Er vel ikke så mange grunner man kan ha for å kontakte abuseavdelingen, og det er mye lettere å sende de en email med feks firewall loggen din... Problemet er vel at de ikke tar tak i endel saker, særlig der hvor NGT sine kunder har drevet med ufinheter som spamming o.l helt bevisst. Og da snakker jeg om firmalinjer hvor de som leide linjene helt bevisst kjørte på med spamming, og NGT sitt valg var og miste kunder fordi de ikke oppførte seg eller og ignorer klagene, de var hvis tilbøyelige til det siste.... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Dette som nevnes i den VG-"artikkelen" kunne ha skjedd hos hvem som helst av de ISP'ene som opererer i norge (eller resten av verden for den saks skyld). Det er bare så utrolig trendy å rakke ned på Telenor. Ja, de har litt høye priser, men personlig har jeg aldri hatt noen problemer med hverken Telenor ADSL, ISDN-internett eller mobil. (Selv om jeg bruker NextGenTel til ADSL og You til mobil nå) Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Mulig jeg er en outsider her men:Mobilen: Telenor Mobil Hjemmetlf: Telenor Internet på jobben: Telenor Har aldri hatt trøbbel med Telenor! hmmm, de har dårlig kundeservice, og er dyre. Jeg er av typen forbruker som har lyst på billige og bra varer, så hvorfor velge telenor? feks.: jeg er medlem av ownersbuy. betaler 200kr i året for medlemskap. har bestilt forsikring, strøm, telefon og internett gjennom dem. dvs. for mobilavtalen som de har fikset meg betaler jeg 129kr pr.mnd, 64øre i min. til alle abonnemang utenom ownersbuy abonnement (som forøvrig er netcom bedrift) der jeg betaler 34øre. (slå den! ) for internett har jeg nextgentel charlie(1700x512) til 470kr i mnd (nestGenTel har vel ikke den kjappeste telefonsupporten de heller. men har aldri hatt noe problemer heller så..) og for strøm har jeg forbrukerkraft som garanterer topp 5 av strømleverandører. Poneget ER. Hvorfor i alle dager støtte monopolkjeder som pga. sin størrelse ikke har behov for å presse prisene og heller shoppe litt rundt før man kjøper noe det vil bare komme deg tilgode senere når selskaper som telenor MÅ om taktikken fordi de mister kunder!? Endret 17. november 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
hqui Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Telenor er en stor og solid selskap, og det skal de ha for. Tjenesten de leveres er bra, men prisene de praktiserer er hårreisende. Hvorfor skal en så stor selskap ta seg så inmari godt betalt? Dette er grunnen til å ikke ha telenor som: Mobil, adsl og fast telefon levrandør - men derimot: Chess, Ngt og Telio! Inmari fornøyd med sist nevnte! Som en Jokab skriver: Telenor - får IKKE NOE meg Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hmmm, de har dårlig kundeservice, og er dyre. feks.: jeg er medlem av ownersbuy. betaler 200kr i året for medlemskap. har bestilt forsikring, strøm, telefon og internett gjennom dem. dvs. for internett har jeg nextgentel charlie(1700x512) til 470kr i mnd Jeg syns du burde kutte ut å kommentere kundeservicen til et selskap du tydeligvis ikke bruker. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Til de som ringer på supporttelefoner hele tiden, og whiner om at ikke får svar: Telenor har satt opp linjen din riktig. Har den en gang funket, og du får problemer, så er det din egen feil. Derav; rtfm. HATER folk som spørre om hver minste ting fordi de ikke GIDDER å finne ut av det selv. "Unnskyld... UNNSKYLD UNGE MANN, HVOR ER POTETENE?" "Sikkert ved grønnsaksavdelingen, har du sett der? "Hvordan installerer jeg kazaa?!?!?!?!?" "HVORDAN SETTER JEG OPP MSN?!?=!?=!?!" Samtlige skulle hatt seg en kule i fart. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) "Unnskyld... UNNSKYLD UNGE MANN, HVOR ER POTETENE?""Sikkert ved grønnsaksavdelingen, har du sett der? "Hvordan installerer jeg kazaa?!?!?!?!?" "HVORDAN SETTER JEG OPP MSN?!?=!?=!?!" Samtlige skulle hatt seg en kule i fart. Jeg vil tro at dette er satt på spissen, men får man slike spørsmål som det der, er det jo ikke verre enn å svare at dette kan vi ikke hjelpe deg med. Endret 17. november 2004 av KAS Lenke til kommentar
chma Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har ikke personlig erfaring, med noen jeg har hjulpet med adsl har det. De hadde problemer med tilkoblingen, de kom på nett, mens telenors programvare mente de ikke var på nett. De ringte support og de mente at feilen lå hos kunden selvfølgelig og da kunne ikke de hjelpe..etter å ha brukt et par timer i telefonen. Problemet viste seg å være Norton Internet Security som blokkerte telenor programmet....det morsomme er jo at de fikk Norton av telenor... Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har ikke personlig erfaring, med noen jeg har hjulpet med adsl har det. De hadde problemer med tilkoblingen, de kom på nett, mens telenors programvare mente de ikke var på nett. De ringte support og de mente at feilen lå hos kunden selvfølgelig og da kunne ikke de hjelpe..etter å ha brukt et par timer i telefonen. Problemet viste seg å være Norton Internet Security som blokkerte telenor programmet....det morsomme er jo at de fikk Norton av telenor... Var det du som hjalp mine foreldre, tusen takk, jeg holdt på å bli gal av å gjette meg til hva som kunne være galt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har ikke personlig erfaring, med noen jeg har hjulpet med adsl har det. De hadde problemer med tilkoblingen, de kom på nett, mens telenors programvare mente de ikke var på nett. De ringte support og de mente at feilen lå hos kunden selvfølgelig og da kunne ikke de hjelpe..etter å ha brukt et par timer i telefonen. Problemet viste seg å være Norton Internet Security som blokkerte telenor programmet....det morsomme er jo at de fikk Norton av telenor... Var det du som hjalp mine foreldre, tusen takk, jeg holdt på å bli gal av å gjette meg til hva som kunne være galt. Tviler sterkt på at det var det, men da er det altså fler som har slitt med det.... Lenke til kommentar
Euphoric Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hehe! Halvparten av de som snakker på kundesrevice har ikke peiling! de sier alti at du må skjekke om tp står i modemet å gjør den det skall de se hva de klarer å gjøre og at det kansje kommer til å ta et par dager! jeg ringte og spurte etter ipen til modemet mit da sier en random tøs: ip til hva så måtte heg si hva det var osv. men hun hadde albsulut 0 peiling så jeg måtte bli satt øver til en mann i stede!! men han klrte heldigvis å hjelpe meg! men koster det noe å ringe, sitter jo i kø i en evighet, grit nok at how vould i live with out you er ganske bra men gidder ikke å pay for å høre den på telefonen! Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hehe! Halvparten av de som snakker på kundesrevice har ikke peiling! de sier alti at du må skjekke om tp står i modemet å gjør den det skall de se hva de klarer å gjøre og at det kansje kommer til å ta et par dager! jeg ringte og spurte etter ipen til modemet mit da sier en random tøs: ip til hva så måtte heg si hva det var osv. men hun hadde albsulut 0 peiling så jeg måtte bli satt øver til en mann i stede!! men han klrte heldigvis å hjelpe meg! men koster det noe å ringe, sitter jo i kø i en evighet, grit nok at how vould i live with out you er ganske bra men gidder ikke å pay for å høre den på telefonen! Grunnen til at det av og til kan virke som om halvparten av dei på support ikkje har peil er fordi omtrent 80% av dei som ringer til support ikkje har peil, og da må man byrje på eit lavt nivå for å fange opp elementære ting. Som for eksempel lause kablar, straumbrot, og liknande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå