IkkjeOleJørgen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har ikke hatt pc på maaaange dager, så startet jeg å modde litt her og der, Så fant jeg ut at jeg skulle ha to katoder under "lan bordet" mitt som lyser opp ved tastaturet osv(Ikke det at jeg ikke ser tastene men bare for morro). Først prøvde jeg meg med to 9v batterier det fungerte. Så tenkte jeg at det blir altfor dumt å skifte batterier hele tiden. Da fant jeg fram en ericson-mobil lader. Jeg kappa av den duppedingsen som skal inn i mobilen og "kledde" av litt ledning, så når jeg monterte dette så funka det ikke. 1. Er det noe slags system i mobil og mobil-lader som utløser strømmen fra laderen når du setter den i mobilen? 2. Eller er det noe rett og slett jeg har koblet feil. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 1: ericson tror jeg bruker 4,5volt noe som er alt for lite 2: du har bytet om + og - Les på selve laderen hvor mange volt den gir ut Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Hmm, den er 5,1 volt, den bør holde til en... Men er det mulighet og ta en helt vanlig strømledning og modde litt på den? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 er det ikke meninga at de katodene skal ha 12V originalt? og nei, det kan du ikke gjøre, da deter vekselspenning i en vanlig strømledning, + at du må ha en svær motstand på den... se om du finenr en nnokia lader da, elelr en annen form for lader.. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Nokia = 3,7V Ericson = 5,1V Samsung = 5V Noen som orker å sjekke skrivebords lampene deres? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror du kan svi inverteren hvis du kobler feil. Vet ikke om det skjer ved lav spennig da, men en jeg kjenner svidde den når han koblet feil mellom 12+ og minus. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Skal prøve meg mere fram nå med laderen har skaffet meg "sukkerbiter" som det heter, så jeg slipper å tvinne kablene rundt hverandre og teipe... Men selv om det er for svak strøm så vil det uansett komme litt lys, jeg hadde to 9V batterier som virka på to katoder... Hvor mye skal en katode ha i strøm? Endret 17. november 2004 av lolminator^ Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 en katode lyser aldri litt, det skal en del til før gassen tennes, og da lyser den slik at du ser det. er selvfølgelig forkjellige styrker etter hvor mye strøm du mater den med, men den lyser aldri "litt" MAO du kan se om den får nok strøm. mobilladere klarer ikke levere nok spenning til en inverter. sjekk etter ladere til lommelykter, trafo til skrivebordslamper, ja, en trafo til et eller annet dill dall som leverer mellom 10 og 15 volt ut. kan ikke se for meg at hvor du kobler pluss og minus på inverteren kan få den til å brenne opp. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jo, de lyste litt, dvs _litt_ av katoden lyste altså ikke hele men halve.... Skal sjekke huset for sånne adaptere med mere volt senere, om vi ikke har så skal jeg ned på butikken å spørre etter noen. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 ja har opplevd det selv, men en 400watts Qtec. halve katoden eller så lyste. men grunnet dens oppbygning ser du om den lyser eller ikke. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Derfor drar jeg den ut av pc'n Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Om det er en eller to katoder, har ingen ting å si. Dimensionx er inne på noe. Finn en form for trafo som leverer 12v. De lyser sikkert på 9volt og, men det er ikke nok. Endret 17. november 2004 av Natrium Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jo, de lyste på 9V men det var ikke hele røret jeg brukte 2*9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå