Gå til innhold

VALVE er noen forbanna kjeltringer!

Anbefalte innlegg

Har selv aldri hatt noe slags form for problemer med verken Steam, VALVe eller noe fra den kanten.. Alt har virket prikke fritt fra start av da steam kom.

Registreringen min tok ca 10 min, etter instalasjonen igår den 18, rundt 16:00.

Grunnen til at det var lite bugs før i tida, var at spillene var i 2d osv og veeldig simple i forhold til dem idag.. Nytter ikke å sammenligne dem med dagens topp10 spill, og håpe på bugg fri spill.. Det er jo noe som heter patcher!

Men det som hvertfall ikke hjelper dere som ikke får det til, er å diskutere, eller nærmere krangle på et norskt forum som ikke har noe slags tilknyttning til Valve, men heller klage på butikken få pengene tilbake og stfu, eller vent til valve får fikset det for dere.. Sikkert ikke bare dere som har problemer..

Men det å si at Half Life 2 suger fordi steam har problemer blir for drøyt uansett..

Håper folk får det til å virke! er et genialt spill!

Btw, er det noen selskap før som har tilbydt å langsere spillet slik som nå? Finnes jo sikkert null erfaringer osv. for et slikt system, så det må jo bli problemer.. Men dette er jo fremtiden, slippe å løpe til butikken for å kjøpe spill, men heller få det på sekundet det slippes fra produsenten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at det var lite bugs før i tida, var at spillene var i 2d osv og veeldig simple i forhold til dem idag.. Nytter ikke å sammenligne dem med dagens topp10 spill, og håpe på bugg fri spill.. Det er jo noe som heter patcher!

Er ikke helt enig med deg der, men det er en annen sak...

Men det som hvertfall ikke hjelper dere som ikke får det til, er å diskutere,  eller nærmere krangle på et norskt forum som ikke har noe slags tilknyttning til Valve, men heller klage på butikken få pengene tilbake og stfu, eller vent til valve får fikset det for dere.. Sikkert ikke bare dere som har problemer..

Men det å si at Half Life 2 suger fordi steam har problemer blir for drøyt uansett..

Dette startet vel heller som en tråd hvor de av oss med problemer fikk utløp for våre frustrasjoner, men noen synes det var uhørt og kranglingen begynnte.

Men jeg er helt enig i at det å si HL2 suger fordi Steam gjør det ikke helt henger på grep. Er personlig meget fornøyd med selve HL2 (unntak av noen bugs + litt annet), men som sagt tidligere i denne tråden meget misfornøyd med Steam og server kapasitet.

Btw, er det noen selskap før som har tilbydt å langsere spillet slik som nå? Finnes jo sikkert null erfaringer osv. for et slikt system, så det må jo bli problemer.. Men dette er jo fremtiden, slippe å løpe til butikken for å kjøpe spill, men heller få det på sekundet det slippes fra produsenten.

Det finnes andre firmaer som selger digitale distribusjoner av spill ja...

En av dem selger deg et iso som du laster ned og enter bruker daemon tools e.l., evt. brenner til cd, og så spiller.

Og ang. barnesykdommene så kunne Valve sluppet unna deler av dem ved bl.a. ikke kreve Steam-konto (og registrering) for de av oss som kjøpte retail, men nøyd seg med å la oss laste ned aktiveringsfilene f.eks.

Lenke til kommentar

jeg fikk registrert og spilt hl2 etter ca 10, og har aldri hatt noen problemer med steam før.... MEN det er samma F steam er noe forbanna drit! selv om noen får det til og fungere er det også mange som sliter no sinnsykt med og få det til og fungere. JEG VIL HA TILBAKE WON! og folk som sier "du kunne jo bare ha pre-loada det, du er en idiot som kjøpte det på elkjøp" det er det dummeste jeg har hørt.. det er jo ikke alle som har bredbånd. man skal ikke trenge og registrere seg på internett nå man har kjøpt et spill.. da er det ditt spill og ingen andre skal trenge og blande seg i hva du gjør med det! altså seriøst og måtte registrere seg hos valve for og få lov til og spille hl2 som man har betalt for? greit nok med mp delen men sp for faan? detta blir for dumt... :no:

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med deg der, men det er en annen sak...

Men det som hvertfall ikke hjelper dere som ikke får det til, er å diskutere,  eller nærmere krangle på et norskt forum som ikke har noe slags tilknyttning til Valve, men heller klage på butikken få pengene tilbake og stfu, eller vent til valve får fikset det for dere.. Sikkert ikke bare dere som har problemer..

Dette startet vel heller som en tråd hvor de av oss med problemer fikk utløp for våre frustrasjoner, men noen synes det var uhørt og kranglingen begynnte.

Men jeg er helt enig i at det å si HL2 suger fordi Steam gjør det ikke helt henger på grep. Er personlig meget fornøyd med selve HL2 (unntak av noen bugs + litt annet), men som sagt tidligere i denne tråden meget misfornøyd med Steam og server kapasitet.

Det finnes andre firmaer som selger digitale distribusjoner av spill ja...

En av dem selger deg et iso som du laster ned og enter bruker daemon tools e.l., evt. brenner til cd, og så spiller.

Og ang. barnesykdommene så kunne Valve sluppet unna deler av dem ved bl.a. ikke kreve Steam-konto (og registrering) for de av oss som kjøpte retail, men nøyd seg med å la oss laste ned aktiveringsfilene f.eks.

vel, se det fra valve sin side da, eneste (nesten?!) måten å hindre pirat kopiering er jo å gjøre det på denne måten. Syns det er helt greit det de gjør jeg, og de som faktisk prøver å spille en ulovli versjon blir utestengt fra steam :) helt OK mener nå jeg.

Simen

Lenke til kommentar

Jeg hater steam, virkelig, har ikke hadt noe annet enn problemer og helvette med dritten siden jeg fikk den, men jeg må ha den for å få spillet det beste FPS spillet i manns minne.

Jeg har bare ISDN linje, og tror nok det er derfor jeg hater steam, det er langt fra modem vennlig. Får mange ganger opp at jeg ikke kan gjøre dette i offline mode, selv om alt er i skjønneste orden. Samt at steam enkelte ganger finner ut at de skal klikke maskinen, slik at jeg må bruke 2 til 3 timer på å få steam til å fungere igjen. Dette går da seg utover internett regninge, og sist gang fikk vi en regning på 1k spenn på 1 månde, og jeg er 100% sikker på at 60% av den internett regninga var fordi jeg måtte online flere ganger for dag bare for å få steam til å funke.

Så for min del kunne steam bare forsvinne.

PS: Det er lett å se at det er en eks microsoft ansatt som har programert steam, nemlig Gabe Newell. Fordi den funker for noen, mens for andre ødelegger den maskinen, det er slik vi kjenner Microsoft :p

Lenke til kommentar
vel, se det fra valve sin side da, eneste (nesten?!) måten å hindre pirat kopiering er jo å gjøre det på denne måten. Syns det er helt greit det de gjør jeg, og de som faktisk prøver å spille en ulovlig versjon blir utestengt fra steam :) helt OK mener nå jeg.

Simen

Jeg kan se fordelene med Steam og piratkopiering før spillet er sluppet, ja, men med en gang spillet er sluppet så forsvinner store deler av nytten. Og man kunne lett oppnådd den samme sikkerheten uten å kreve Steam kontoer og kontinuerlig internett sjekk...

Når det gjelder utestengingen fra Steam av kontoer hvis brukere har forsøkt å bruke falske/stjålne kredittkort, cracker o.l. så er jeg helt enig i at de fortjener det, men du skal jo være ganske dum i utgangspunktet for å bruke steam kontoen hvor du har registrert lovlige spill.

Men det er jo et problem med det Valve har gjort, da de ikke bare sperrer enkelt kontoer, men alle kontoene som er aksessert fra en ip adresse (var ihvertfall nevnt at de hadde gjort det mot noen som hadde forsøkt å bruke falske kredittkort). Er fryktelig kjedelig å ha samme internett leverandør som de som gjør slike ting, hvis du ikke har fast ip. For da kan du jo bli utstengt fordi du tilfeldigvis mottok samme IP som crackeren hadde brukt litt tidligere.

(Ja, man kan jo "bare" kontakte Valve og bevise at man har en lovlig kopi, men med tanke på hvor mange henvendelser de mottar hver dag er vel sannsyneligheten for at noe skjer i overskuelig fremtid heller liten....)

Faktisk så lager Steam større problemer for de av oss som faktisk har en lovlig versjon av spillet. Laster du ned en warez versjon, så velger du en som har cracket Steam så du ikke trenger en Steam konto. Følgelig har det forholdsvis liten effekt hva Valve gjør med sine Steam kontoer hvis du er en "smart" pirat...

Dog fungerer det veldig bra mot de som forsøker seg på kortsvindel...

Men nå er jo jeg også av den oppfatning av at piratkopiering ikke er så skadelig* da personene som driver med dette antageligvis ikke ville kjøpt spillet selv om de ikke fikk fatt i en warez versjon.

*Men da under den forutsetningen at vi snakker om den gratis piratkopieringen som foregår på internett og ikke den piratkopieringen som blir utført av kriminelle organisasjoner som selger kopier.

Lenke til kommentar

Men det er jo et problem med det Valve har gjort, da de ikke bare sperrer enkelt kontoer, men alle kontoene som er aksessert fra en ip adresse (var ihvertfall nevnt at de hadde gjort det mot noen som hadde forsøkt å bruke falske kredittkort).  Er fryktelig kjedelig å ha samme internett leverandør som de som gjør slike ting, hvis du ikke har fast ip. For da kan du jo bli utstengt fordi du tilfeldigvis mottok samme IP som crackeren hadde brukt litt tidligere.

(Ja, man kan jo "bare" kontakte Valve og bevise at man har en lovlig kopi, men med tanke på hvor mange henvendelser de mottar hver dag er vel sannsyneligheten for at noe skjer i overskuelig fremtid heller liten....)

Slik det er blitt presentert så har det ingenting m IP-adresse å gjøre, men m steam-kontoen din. Mulig de sjekker IP-adressen mot steam-kontoen i tillegg for sikkerhets skyld. Hjemme sitter jeg på et netverk som er NAT-et bak en brannmur, slik at vi utad alle har samme adresse, allikevel må vi jo alle sammen registrere oss separat.

Men nå er jo jeg også av den oppfatning av at piratkopiering ikke er så skadelig* da personene som driver med dette antageligvis ikke ville kjøpt spillet selv om de ikke fikk fatt i en warez versjon.

Det er vel bra naivt vel? Jeg vet selv om lassevis av folk som har bra med penger, spiller masse spill og kjøper ikke et eneste ett. Du kan ikke fortelle meg at de ikke hadde kjøpt spillene dersom de hadde måttet? De fleste er late, de gidder ikke å stikke til butikken for å kjøpe, de gidder ikke bruker penger når de ikke må og de gidder ikke styre med cd'er. Dessuten er det også en del som ganske riktig synes det er kjipt å betale alle mellom-mennene.

Steam er et godt alternativ. Jeg hadde problemer med steam når jeg installerte det men oppdaget etter en stund, (den 14. denne måneden) at problemet var min egen feil. Jeg kjøpte Netlimiter for en stund tilbake og den gamle versjonen jeg fikk da var ikke støttet av Steam. Skru av netlimiter eller oppgradere, problem løst.

Lenke til kommentar

Men det er jo et problem med det Valve har gjort, da de ikke bare sperrer enkelt kontoer, men alle kontoene som er aksessert fra en ip adresse (var ihvertfall nevnt at de hadde gjort det mot noen som hadde forsøkt å bruke falske kredittkort).  Er fryktelig kjedelig å ha samme internett leverandør som de som gjør slike ting, hvis du ikke har fast ip. For da kan du jo bli utstengt fordi du tilfeldigvis mottok samme IP som crackeren hadde brukt litt tidligere.

Slik det er blitt presentert så har det ingenting m IP-adresse å gjøre, men m steam-kontoen din. Mulig de sjekker IP-adressen mot steam-kontoen i tillegg for sikkerhets skyld. Hjemme sitter jeg på et netverk som er NAT-et bak en brannmur, slik at vi utad alle har samme adresse, allikevel må vi jo alle sammen registrere oss separat.

Ja, men her var det snakk om de som brukte samme ip som en som laget mange steam kontoer hvor han/hun/det prøvde å kjøpe spill med stjålne kredittkort.

Tror Valve var klar over at mange sitter med hjemme-nettverk og NAT, så de vil nok ikke sperre deg når to forskjellige kontoer bruker samme ip. Men hvis en av kontoene var blitt tatt i å bruke stjålne kredittkort/prøvde å hacke seg til en gratis versjon av HL 2 er nok saken litt mer uklar.

Det er vel bra naivt vel? Jeg vet selv om lassevis av folk som har bra med penger, spiller masse spill og kjøper ikke et eneste ett. Du kan ikke fortelle meg at de ikke hadde kjøpt spillene dersom de hadde måttet? De fleste er late, de gidder ikke å stikke til butikken for å kjøpe, de gidder ikke bruker penger når de ikke må og de gidder ikke styre med cd'er.

Så alle tallene fra RIAA og MPAA er faktisk reelle tapte salg?

Alle som lastet ned D3 ville gått i butikken og kjøpt det hvis det ikke var en warez versjon?

Tror ikke det. En del av dem ville gjort det ja, men jeg tviler på at de utgjør majoriteten av dem som piratkopierer.

Jeg sier ikke at det ikke er skadelig, men at det ikke er på langt nær så skadelig som film-, musikk- og spillbransjen vil ha deg til å tro.

Synes heller det er naivt å tro at alle som i dag piratkopierer ville løpt ut å kjøpt alle spillene de i dag laster ned.

Dessuten er det også en del som ganske riktig synes det er kjipt å betale alle mellom-mennene.

Steam er et godt alternativ. Jeg hadde problemer med steam når jeg installerte det men oppdaget etter en stund, (den 14. denne måneden) at problemet var min egen feil. Jeg kjøpte Netlimiter for en stund tilbake og den gamle versjonen jeg fikk da var ikke støttet av Steam. Skru av netlimiter eller oppgradere, problem løst.

Jeg skal ikke argumentere imot at et digitalt distribusjonssystem hvor produsent kan selge produktet sitt uten mellommenn er en dårlig idé, for det synes jeg ikke at det er, men jeg mener at Steam går for langt.

Det er ikke lenger bare et distribusjonssytem, men også et data-register som kan misbrukes (ikke at det gjøres i dag, men muligheten er der), og som bl.a. pålegger oss en unødvendig rapporteringsplikt...

Orjanp> Godt poeng :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Fikset litt på innlegget ditt:

Til alle dere som fremdeles ikke har kjøpt Half-Life 2, men som kanskje har tenkt til å kjøpe det, KJØP DET!!

Nå har jeg spilt dette i 8 timer, hørte dere? 8 TIMER!!!!

Det er ikke lureri, ALLE mine venner som kjøpte dette idag har fått det til å funke! Vi er 6 kjernekarer som vurderer nå seriøst Å PÆLME DEN DEILIGE DVD'EN på plass!!

Dette er altfor konge av Valve, så sinnsykt proft at jeg ikke har ord.

SÅ MIN VARMESTE ANBELING : KJØP SPILLET!!

Ikke last heller ned en PIRAT versjon SOM IKKE FUNKER!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...