Gå til innhold

VALVE er noen forbanna kjeltringer!

Anbefalte innlegg

Spillet er drittbra, men offline modusen til steam som skal gjøre singleplayer half-life 2 åpen har irritert meg i et døgn nå.

Jeg sto i en time i kø for å kjøpe spillet, så dro jeg hjem til leiligheta, tok med pcen bort til en kompis (har ikke råd til internett), installerte det, brukte selvfølgelig 2 timer på dette siden det var så jævlig til trafikk, men det er jo forståelig. Så spilte jeg i 2 timer, koste meg noe jævlig, dro ut internettet for å teste om spillet fortsatt funka, noe det gjorde. Så tok jeg med pcen hjem og da slutta det å funke :p Steam kommer i offline modus, men half-life 2 er ikke validert for å starte i offline modus eller noe. Så i dag, har jeg på nytt tatt med pcen på tur, til ei venninne denne gangen, og venter på at boksen skal tine fra vinterhelvettet her i Trondheim.

Så snart, SNART, håper jeg det funker i offline så jeg kan dra hjem og være usosial til jeg er gjennom spillet :p

har akkurat det samme problemet. skal til en kamerat å prøve igjen i dag. må få offline modus til å virke. er greit at vi må aktivere det via stream, men burde da få lov til å spille det i offline mode. Står not ready i status baren, men burde vel være ferdig oppdatert vis jeg får spilt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ples, typisk whining fra folk.

"Men jeg har BETALT for spillet, dette gjør jo all forskjell i verden!"

Sto det noe sted på pakka at du ville kunne spille med en gang du hadde installert?

Akkurat.

Jeg har hatt mange problemer med andre spill før og, enten det er drivere eller bugs, du skjønner i den virkelige verden skjer ikke ting akkurat som man forventer, ting kommer opp, ting skjer som ødelegger.

Det dere ikke innser er at om en 24 timers tid så sitter dere glade og spiller spillet, og da var plutselig ikke ventetiden så forferdelig igjen.

Hold om dette øyeblikket.

Lenke til kommentar

Sto det noe sted på pakka at du ville kunne spille med en gang du hadde installert?

Akkurat.

Jeg har hatt mange problemer med andre spill før og, enten det er drivere eller bugs, du skjønner i den virkelige verden skjer ikke ting akkurat som man forventer, ting kommer opp, ting skjer som ødelegger.

Det dere ikke innser er at om en 24 timers tid så sitter dere glade og spiller spillet, og da var plutselig ikke ventetiden så forferdelig igjen.

stfu?

Lenke til kommentar

Akkurat.

Word...

Lenke til kommentar

Akkurat.

:lol: Snakk om latterlig oppned logikk. Står det i det hele tatt noe sted på pakken at man faktisk skal få spille det i det hele tatt?? Står det noe sted at man feks. kan forvente mer en 1 minutts total spilletid?

Dersom du skal argumentere for noe så vennligst kom med skikkelige argumenter og ikke bare ukritisk fanboy-preik.

Lenke til kommentar

Er egentlig glad jeg fikk spillet i dag, og ikke i går. Satte inn HL2 plata, innstallerte det, inn på steam, tom 45 min å registrere (og 1 time å bli ferdig oppdatert :mad: ). Tenk at det tok 1 time og 45 min i dag for å aktivere spillet og gjøre det klar for offline mod. Sykt irriterende, har bare ISDN, tør ikke tenke på hvor lenge jeg ville bli sittende online i går om jeg hadde fådt spillet.

Kanskje det bare er jeg som er gammeldags men jeg er vant med å kjøpe spillet, innstallere det og starte det, ikke mokle med et ekstra program for å spille et spill, det er sykt irriterende.

Lenke til kommentar

Akkurat.

STÅR det noe sted på pakken at spillet i det hele tatt vil fungere? Nei, akkurat.

Det hele grunner ned til at jeg synes det er veldig rimelig at jeg får tilgang til spilllet når jeg har kjøpt det.

edit: Vice kom meg i forkjøpet ;)

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Er egentlig glad jeg fikk spillet i dag, og ikke i går. Satte inn HL2 plata, innstallerte det, inn på steam, tom 45 min å registrere (og 1 time å bli ferdig oppdatert :mad: ). Tenk at det tok 1 time og 45 min i dag for å aktivere spillet og gjøre det klar for offline mod. Sykt irriterende, har bare ISDN, tør ikke tenke på hvor lenge jeg ville bli sittende online i går om jeg hadde fådt spillet.

Kanskje det bare er jeg som er gammeldags men jeg er vant med å kjøpe spillet, innstallere det og starte det, ikke mokle med et ekstra program for å spille et spill, det er sykt irriterende.

bare 1time og 45 minutter????? :ohmy:

jeg har sitti her i 8 timer... :cry: (83%)

Lenke til kommentar

installerte spillet mitt igår kl 15:00. Det tok ca 2 timer. I begynnelsen så det ut som alt bare stod stille, men så tok jeg sjansen og restartet Steam under "registreringen", og da gikk plutselig alt mye raskere...

...prøv det?

ps. kjøpte spillet mest for å spille CS:Source, jeg. HL2 orker jeg ikke å spille mer en 1 time omgangen :p

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på elkjip og fikk registrert det etter et par timer. Likevel synes jeg at hele opplegget med Steam osv. er en sørgelig affære som går WinXP-aktiveringa en høy gang.

Valve vil begrense piratkopiering ved å bruke registrering over steam. Greit nok, jeg kan vente noen timer til med spillinga (vi har jo tross alt ventet noen år allerede), men hvorfor må jeg nødt å bruke steam også etter at jeg har registrert spillet mitt? Hvorfor må jeg ha enda en ubrukelig applikasjon liggende for å i det hele tatt ha muligheten til å bruke noe jeg har kjøpt? Hvorfor må jeg bruke 10MB av minne som HL2 har god bruk for til noe som er for meg helt ubrukelig? Om steam faktisk gjør noe (som f.eks å sende brukerdata til valve) vet jeg ikke, men dette er litt for likt spyware til at jeg kan like det.

Grunnlinje: Jeg vil spille MITT HL2 uten Steam. SteamPowered - BAH!

Lenke til kommentar

Akkurat.

:lol: Snakk om latterlig oppned logikk. Står det i det hele tatt noe sted på pakken at man faktisk skal få spille det i det hele tatt?? Står det noe sted at man feks. kan forvente mer en 1 minutts total spilletid?

Dersom du skal argumentere for noe så vennligst kom med skikkelige argumenter og ikke bare ukritisk fanboy-preik.

Det var jo du som kom med den pakke logikken først, ikke jeg. Jeg bare gikk videre med den logikken.

Kanskje DU burde ta ditt eget råd.

Lenke til kommentar
Er egentlig glad jeg fikk spillet i dag, og ikke i går. Satte inn HL2 plata, innstallerte det, inn på steam, tom 45 min å registrere (og 1 time å bli ferdig oppdatert  :mad: ). Tenk at det tok 1 time og 45 min i dag for å aktivere spillet og gjøre det klar for offline mod. Sykt irriterende, har bare ISDN, tør ikke tenke på hvor lenge jeg ville bli sittende online i går om jeg hadde fådt spillet.

bare 1time og 45 minutter????? :ohmy:

jeg har sitti her i 8 timer... :cry: (83%)

LOL :!: Trodde jeg hadde sitti lenge men nå ser jeg at det de som er værre stilt enn meg.

Lenke til kommentar
Det var jo du som kom med den pakke logikken først, ikke jeg. Jeg bare gikk videre med den logikken.

Kanskje DU burde ta ditt eget råd.

Jeg snakker om baklengs-logikken du legger frem. Det var der problemet ditt lå. Jeg (og en til) demonstrerte hvor idiotisk det blir med slike argumenter. Les litt lengre opp så ser du det.

Lenke til kommentar

Akkurat.

Ah, da forstår jeg.

Hvis et spill jeg har kjøpt ikke fungerer skal jeg holde kjeft, sitte stille og håpe at produsenten gidder å fikse problemet.

For tenke seg til hvis jeg ble irritert og sa hvorfor til noen. Nei, da ville jo folk kunne få et inntrykk av at spillet ikke er feilfritt. Og det går vel ikke an?

Nei, tenke seg til hvis folk brukte diskusjonsforum på internett dedikert til forskjellige spill til å uttrykke sin mening og eventuelle frustrasjon over spillet.

Men siden vi lever i en "virkelig" verden hvor alt ikke alltid fungerer som det skal så kan vi ikke gjøre slike ting.

Det ville nemlig kunne legge et press på spillprodusenter til å produsere bug-frie spill slik som var vanlig før i tiden. Men et bugfritt spill er vel blitt gammeldags og utdatert i vår "virkelige" verden, så vi må "leve i tiden og forvente effektivitet". Eller?

Hvorfor skal jeg vente 24 timer før jeg spiller HL2 igjen?

Har brukt mesteparten av dagen hittil på å spille det, og jeg er ganske fornøyd.

Spillet har sine positive og negative sider, som de fleste andre spill.

Men hva er egentlig problemet ditt med at en del av oss er misfornøyde med hvordan Valve har taklet aktiviseringsproblematikken?

Det at jeg (og andre) synes Valve har gjort en dårlig jobb med å skaffe nok kraftige servere til å ta av for kundemassen som ønsket å aktivere spillet sitt, og at de i og for seg nok kunne gjort en bedre jobb med selve Steam klienten slik at man slapp/slipper å restarte den for at den skal kunne koble seg opp mot en annen server enn den for tiden er (eller forsøker å) koblet opp mot.

At du er uenig i det, siden du ikke hadde et problem med å aktivere spillet ditt før det var stor pågang på serverne, er greit, men det at du kaller oss sytere fordi vi kommentere overnevnte feil synes jeg er uberettiget siden du ikke var i samme situasjon som oss.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvorfor i huleste gidder folk å kjøpe det gjennom Elkjøp når de uansett kan ta det via nettet? Greit nok at det er fett med DVD cover etc, men det ble da vitterlig forklart opp og ned i mente om at ting måtte aktiveres på nettet? Kan ikke komme her å klage på at man må inn på steam for å unlocke, det var ingen nyhet for dem som har fulgt med på spillet.

Hallo. Knø det gjennom det lille hodet ditt at alle her sitter ikke på fastlinje hvor det tar en knapp time å få HL2 ned.

Det er helt greit at vi må unlocke spillet gjennom Steam. MEN, når folk får problemer med og spille spillet i OFFLINE modus fordi Steam fucker opp, så er det sinnsykt dårlig.

Lenke til kommentar

Er serverenne noen lunde oppe å går normalt nå? for jeg prøvde i dag tidli. kl 8, rundt kl 12 og fra 16.00 frem til nå... det som skjer er at jeg kommer til vinduet med unlocking half-life 2 game files... den smetter med en gang opp 4 hakk (16%...) men like etterpå kommer ''the steam servers are currently too busy to handle your request. please try angain in a few minutes'' -meldingen opp... Denne har kommet opp siden kl 17 i går... Er det noen som har noen ideer til hva som er gale?? kan da ikke være at serverenne har for mye å gjøre.. er nå mange andre som får det til...

hilsen frustrert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...