Ravn Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Forstår at Valve ville sikre seg for piratkopiering, men hvem prøvde de å lure? Det er kanpt et spill til dags dato som ikke har blitt cracket i løpet av de første timene etter release. Dette må man regne med. Men å lage et spill man må autentisere via Steam, og må gå gjennom en hel prosess for å kunne spille offline... Det er drøyt... Et SP spill skal man putte i cd/DVDrommen installere og spille... Easy as pie... ikke dette opplegget... spesielt siden det funker så dårlig... Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 AO!!! Denne såkalte kopi sikre måten til valve vil heller bidra til mer piratkopiering, enn forebygge piratkopiering. Jeg brukte selv flere timer på å få cd-key'en min validert. Og lang tid på å unlocke filene. HA! Idiotisk Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Som jeg sa, grineunger. Makan! Jeg skjønner GODT at folk som har kjøpt et spill som er single-player klager fordi de ikke får spilt det, siden man må laste ned filer i tillegg til en DVD man har kjøpt. Forresten, avataren din er for stor. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 for det første, steam er ikke laget for å forhindre piratkopiering. det var laget for at valve enkelt skulle kunne oppdatere spillene sine blandt annet. det var et problem med at unlockinga tok lang tid, men det fiksa dem. alle andre problemer ligger i brukerens ende. dere må og forstå at dere er i fåtall. jeg og mange andre jeg kjenner aktiverte hl2 igår ettermiddag og har ikke hatt noen problemer. hadde dere og hatt litt hjerne hadde dere kanskje prøvd forskjellige ting som restarting av steam for og bytte content servere etc til dere traff en som var mindre lastet. men nei da, istedenfor tar man sin egen ignoranse på forumet. det minner meg om den fyren som står i lang kø, og er utålmodig, så må han selvfølgelig skrike til kassadama "nei nå får dere se til å flere i kassa her, vi står og venter!" sånnne personer er så innmari lattis. men hver så god, jeg driter i det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) hadde dere og hatt litt hjerne hadde dere kanskje prøvd forskjellige ting som restarting av steam for og bytte content servere etc til dere traff en som var mindre lastet. Hvorfor skal man være nødt til å begynne og knote med all mulig restart og diverse oppkoblinger hit og dit for å få spilt et spill man har kjøpt og betalt? Er det dette man betaler Valve for å få privilegiet til å gjøre? Har aldri vært noe behov for å holde på slik tidligere når man har kjøpt og betalt et spill. Og fordi du og dine venner ikke hadde problem så betyr dette at alt nå fungerer perfekt fra Steam sin side? Du snakker om ignoranse. Endret 17. november 2004 av Vice Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) joltaire har noen gode poeng her. Er bare å vente på sin tur. Typisk norsk å klage høylytt hvis noe ikke blir utført akkurat DER og DA. Helst i går. Nordmenn elsker å klage. Og kø gjelder da ikke for nordmenn. Endret 17. november 2004 av LioKaiser Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 O0o0 fortsatt 64% *hviske*faen ta Valve og steam*hviske* Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Må si meg enig med de som klager litt her. virker ikke helt gjennomtenkt å lansere ett spill på denne måten. hvertfall ikke når en god del av de som kjøper spillet for singelplayer delen ikke får spilt det når de først har kjøpt det fordi serverne deres er overbelastet. selv dro jeg på elkjøp og kjøpte spillet. installerte og ventet. dette var kl 16:00. jeg var klar til å spille 16:15 så det var jo ikke så ille. men når jeg senere på kvelden skulle ta en ny runde så fikk jeg jo ikke logget på steam. som tydeligvis var en nødvendighet for å få spillet til å starte. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Er bare å vente på sin tur. Typisk norsk å klage høylytt hvis noe ikke blir utført akkurat DER og DA. Helst i går. Nordmenn elsker å klage. Og kø gjelder da ikke for nordmenn. Vil vel heller si at det er typisk norsk å gå stille bort og ta til takke med det meste. Er absolutt ikke noe typisk norsk å klage høylytt. Og forresten stod det noen sted på spillet at man måtte belage seg på å "stå i kø" etter at man hadde kjøpt og betalt spillet. Stod det også på spillet at man ikke kunne forvente å få spilt spillet når man hadde installert det. Hva er isåfall vitsen med å betale penger for et slikt produkt? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Er det så at hver gang man skal starte spillet,må man ha internet tilkoplet ?da kan man vel ikke spille det på lan,eller hvis noen servere på netet skulle være nede ! Stakkars oss hvis netet skulle være nede noen dager.. ps:eller er dette bare første gang når man skal aktivisere spillet ? Endret 17. november 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 joltaire har noen gode poeng her. Er bare å vente på sin tur. Typisk norsk å klage høylytt hvis noe ikke blir utført akkurat DER og DA. Helst i går. Nordmenn elsker å klage. Og kø gjelder da ikke for nordmenn. Jeg visste ikke at jeg brukte 300,- på en kølapp, trodde jeg kjøpte et spill. Hadde noen informert meg om det tidligere så ville jeg ikke klaget i like stor grad, da jeg ikke forventer øyeblikkelig service fra en kølapp, men når jeg kjøper et spill med SP del forventer jeg at jeg kan bruke det når jeg er ferdig med å installere det fra cd-/dvden. Det er en ganske stor vesensforskjell på de to. Ikke det at analogien gjelder, da det ikke var implementert et ordentlig kø-system. Hadde jeg fått beskjed om at jeg stod i kø ("Du er nr 103 628 i kø, og forventet tid i køen er 8 timer") og at HL2 ville bli registrert og åpnet når det var min tur hadde det vært greit nok. Men når den eneste beskjeden jeg fikk var at programmet ikke en gang greide å finne en server å registrere seg på (selv ved gjentatte restarter av programmet!) så tør jeg påstå at det ikke er i nærheten av en kø. Når det gjelder hypingen. Greit, det er samfunnet som har hypet det, i flere år, men når Valve påstod at demoen vist på E3 ikke svar skriptet, spillet var klart til levering 30 september og skulle slå alle andre spill kan man jo si de satte listen høyt det siste året. En ting jeg lurer litt på btw. Hvordan tror dere det hadde gått hvis Valve faktisk hadde sluppet HL2 i fjor. Ville Steam hatt noen sjansje til å takle pågangen eller ville det tatt kvelden tidligere? Evt. var det ikke originalt planen å kreve aktivering og registrering på Steam, men at det ble gjort som en "Fs*ck y*u VUG"? Vi som har butikk versjonen har jo en "hyggelig" cd sjekk og greier.... Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Spillet er drittbra, men offline modusen til steam som skal gjøre singleplayer half-life 2 åpen har irritert meg i et døgn nå. Jeg sto i en time i kø for å kjøpe spillet, så dro jeg hjem til leiligheta, tok med pcen bort til en kompis (har ikke råd til internett), installerte det, brukte selvfølgelig 2 timer på dette siden det var så jævlig til trafikk, men det er jo forståelig. Så spilte jeg i 2 timer, koste meg noe jævlig, dro ut internettet for å teste om spillet fortsatt funka, noe det gjorde. Så tok jeg med pcen hjem og da slutta det å funke Steam kommer i offline modus, men half-life 2 er ikke validert for å starte i offline modus eller noe. Så i dag, har jeg på nytt tatt med pcen på tur, til ei venninne denne gangen, og venter på at boksen skal tine fra vinterhelvettet her i Trondheim. Så snart, SNART, håper jeg det funker i offline så jeg kan dra hjem og være usosial til jeg er gjennom spillet Lenke til kommentar
MixMad Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 kjøpte spillet på elkjøp igår funker fremdeles ikke. Får runtime error når jeg prøver å starte det. Har fått registrert meg hos steam og fått filene "unlocked". På properties står det "ready to play".......yeah right!!!!! Vurderer å kaste hele dritten i søpla, alle andre spill og programmer fungerer utmerket. Gidder ikke å reinstallere pcen........ikke enda ihvertfall Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Dersom du ikke hadde preloaded det tidligere så er det din egen feil... Istedet for å klage over at du ikke klarer å installere så kan du heller si hva som er galt enn å komme med unødvendig dritkasting. Hos de aller fleste så gikk installeringen på 5-10min. AMEN! Det er deres egen jævla feil om dere ikek var smarte nok til å laste ned i forkant... SOrry, men det sier seg selv at når millioner av brukere skal laste nde HL2 samme dag, tar det LAAANG tid! Jeg brukte fem minutter på å unlocke spillet og starte morroen. EDIT: Hvorfor i huleste gidder folk å kjøpe det gjennom Elkjøp når de uansett kan ta det via nettet? Greit nok at det er fett med DVD cover etc, men det ble da vitterlig forklart opp og ned i mente om at ting måtte aktiveres på nettet? Kan ikke komme her å klage på at man må inn på steam for å unlocke, det var ingen nyhet for dem som har fulgt med på spillet. Endret 17. november 2004 av Trancton Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Funker fint her! Bra spill! Hadde litt trøbbel med steam i går, men det gikk seg heldigvis til! Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 er det noe jeg kan gjøre for å få opp farta på unlockinga? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Tok meg 220 minuttar å laste ned Half-Life 2 med ei 1,7Mbit linje Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) men når jeg senere på kvelden skulle ta en ny runde så fikk jeg jo ikke logget på steam. som tydeligvis var en nødvendighet for å få spillet til å starte. Merkelig, jeg var ute av spillet en del ganger og gikk inn igjen etter en liten stund, men hadde ingen problemer fordi om, mulig fordi jeg er online 24/7 og ikke logget av Steam.. :-) Menne uansett, det ligger beskrivelse på steam om hvordan man kan unngå å autentisere seg hver gang man ønsker å spille HL2, er liten oppskrift der på noen filer etc. for de som har behov for det. Endret 17. november 2004 av Trancton Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Fungerer fint her, samt hos 3 kamerater. 3 av de kjøpte det i butikk jeg via steam. Ingen som har hatt problemer med installasjon. Eneste var en som hadde 2 steam-installasjoner, etter han fjernet de fungerte det som bare det! Ang selve spillet er det ingen som er skuffet heller Lenke til kommentar
Yoruk Skrevet 17. november 2004 Rapporter Del Skrevet 17. november 2004 Bare dritt her eller ? mosje bare pre-loade spillet en uke før hvis du var så forbanna opptatt av å spille det med en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå