daffyr Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har hørt at dell maskiner har en del "lure" løsninger inne i maskinene...er dette ett problem når man skal skift kabinett? Takker for seriøse svar Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det kan fort bli det ja hvis det ikke er dell kabinett du skal skifte til. Skulle skifte for en kamerat av meg og vi måtte bruke noen kreative løsninger, som de ledningene til usb koblingen foran. Men med litt kreativitet gikk det bra Vi opplevde en slags kanal ned til prosessoren for å kjøle den, husker ikke helt hva han gjorde her, tror han mekka en egen kanal som passet i det nye kabinettet. Iværste fall trenger du bare nytt hovedkort også da, kanskje likse greit i grunn synes jeg. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Har hørt at dell maskiner har en del "lure" løsninger inne i maskinene...er dette ett problem når man skal skift kabinett? Takker for seriøse svar Kommer litt an på hvilken DELL det er, men det skulle strengt tatt ikke være noe problem da de fleste DELL maskinene har ganske standard hovedkort og du alltids burde klare å finne en måte å feste den fan-ducten EDIT: Innlegg nr 500 Endret 16. november 2004 av Icedude Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 grættis IceDude :p ja DELL har sine egene løsninger når det gjelder kjøling. Utenom det blir det bare problemer med HDD led, reset, power,power sw osv. DELL sine hovedkort har ikke disse små pins kontaktene men et breit kabel (sammenlignes med ATA kabler). Lenke til kommentar
audhage Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Herregud, det er jo like greit å kjøpe et nytt HK med det samme! Da er du jo sikker på at du kan oppgradere det meste inni der uten å måtte mekke for mye! (jeg gjorde det! Det var en HÆRLIG opplevelse!) Du får jo også en BIOS da, og det kan jo være ganske greit da Resten av komponentene funker jo bra på et nytt HK! Så selger du det gamle kabinettet med HK, PSU og DELL's "geniale" kjølesystem! Det gjorde jeg, og jeg fikk 400kr for det! (det var gammelt og stygt men det funka!) Mvh Audun Hagen Endret 17. november 2004 av audhage Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 eg har en dell dimension 8400 pc,og har tenkt å bytte kabinett,.... ska ha casetek.....går det fint eller må jeg ha nytt hk Lenke til kommentar
audhage Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 eg har en dell dimension 8400 pc,og har tenkt å bytte kabinett,....ska ha casetek.....går det fint eller må jeg ha nytt hk Du kan! Men da må du modde usb+av/på knappen! Jeg ville kjøpt nytt HK! (Les tinneget før ditt!) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Noen som kan anbefale ett hk som e noe å ha til en grei pris Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 men hvis jeg kjøper nytt hk er det vell ikkje nødvendigt å bytte ut flere ting Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 noen som kan si noen bra hk for rundt max 1000 Lenke til kommentar
audhage Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Regner med at du har Pentium4 (sokkel 478) prosessor da du har DELL! Så et bra HK til ca 1000kr er vel f.eks. ABIT, ASUS, EPOX eller MSI. MSI kortet ville jeg ikke tatt da eg har dårlige erfaringer med MSI! Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har jo nettopp laget en tråd om dette her jeg og, hvor vi tilogmed fant ut et svar.. Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 så dette skulle funke......http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27503 Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 blir litt vanskelig for meg å kjpe nytt hovedkort til under 1000.. Har ddr2 minne... Noen forslag? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 så dette skulle funke......http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27503 Skulle funke det ja! Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 blir litt vanskelig for meg å kjpe nytt hovedkort til under 1000.. Har ddr2 minne... Noen forslag? Hvilken socket har du? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Pentium 4. (var det det du lurte på? er litt usikker på hva socket er... ) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei Tror ikke at det finnes noen Pentium4 hovedkort støtter ddr2 minne( JA, jeg kan ta feil ) Ang. Socket: Pentium4 = Socket 478, AMD Athlon XP, Sempron (noen av dem) og Duron = Socket A, AMD 64 og (de andre) Sempron = Socket 754, AMD 64 og 64FX = Socket 939, AMD Opteron (og noen veldig få AMD 64 FX) = Socket 940 Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) jeg har det i dell'en min. så blir litt domt å si at det ikke finnes:p Er det egentlig veldig spessielt? jeg har en Pentium 4 på en socket 77.5.. tror jeg. Endret 18. november 2004 av magubrothers Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei Tror ikke at det finnes noen Pentium4 hovedkort støtter ddr2 minne( JA, jeg kan ta feil ) Ang. Socket: Pentium4 = Socket 478, AMD Athlon XP, Sempron (noen av dem) og Duron = Socket A, AMD 64 og (de andre) Sempron = Socket 754, AMD 64 og 64FX = Socket 939, AMD Opteron (og noen veldig få AMD 64 FX) = Socket 940 Mvh Audun Hagen da har jeg Socket 478 da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå