Gå til innhold

skifte kabinetett på dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan fort bli det ja hvis det ikke er dell kabinett du skal skifte til. Skulle skifte for en kamerat av meg og vi måtte bruke noen kreative løsninger, som de ledningene til usb koblingen foran. Men med litt kreativitet gikk det bra :D

Vi opplevde en slags kanal ned til prosessoren for å kjøle den, husker ikke helt hva han gjorde her, tror han mekka en egen kanal som passet i det nye kabinettet.

Iværste fall trenger du bare nytt hovedkort også da, kanskje likse greit i grunn synes jeg.

Lenke til kommentar
Har hørt at dell maskiner har en del "lure" løsninger inne i maskinene...er dette ett problem når man skal skift kabinett?

Takker for seriøse svar :w00t:

Kommer litt an på hvilken DELL det er, men det skulle strengt tatt ikke være noe problem da de fleste DELL maskinene har ganske standard hovedkort og du alltids burde klare å finne en måte å feste den fan-ducten :thumbup:

EDIT: Innlegg nr 500 :w00t:

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

grættis IceDude :p :p

ja DELL har sine egene løsninger når det gjelder kjøling. Utenom det blir det bare problemer med HDD led, reset, power,power sw osv. DELL sine hovedkort har ikke disse små pins kontaktene men et breit kabel (sammenlignes med ATA kabler).

Lenke til kommentar

Herregud, det er jo like greit å kjøpe et nytt HK med det samme! Da er du jo sikker på at du kan oppgradere det meste inni der uten å måtte mekke for mye! (jeg gjorde det! :D Det var en HÆRLIG opplevelse!)

Du får jo også en BIOS da, og det kan jo være ganske greit da :p

Resten av komponentene funker jo bra på et nytt HK!

Så selger du det gamle kabinettet med HK, PSU og DELL's "geniale" kjølesystem! Det gjorde jeg, og jeg fikk 400kr for det! (det var gammelt og stygt men det funka!)

Mvh Audun Hagen

Endret av audhage
Lenke til kommentar

Hei

Tror ikke at det finnes noen Pentium4 hovedkort støtter ddr2 minne( JA, jeg kan ta feil :p)

Ang. Socket:

Pentium4 = Socket 478,

AMD Athlon XP, Sempron (noen av dem) og Duron = Socket A,

AMD 64 og (de andre) Sempron = Socket 754,

AMD 64 og 64FX = Socket 939,

AMD Opteron (og noen veldig få AMD 64 FX) = Socket 940

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Hei

Tror ikke at det finnes noen Pentium4 hovedkort støtter ddr2 minne( JA, jeg kan ta feil :p)

Ang. Socket:

Pentium4 = Socket 478,

AMD Athlon XP, Sempron (noen av dem) og Duron = Socket A,

AMD 64 og (de andre) Sempron = Socket 754,

AMD 64 og 64FX = Socket 939,

AMD Opteron (og noen veldig få AMD 64 FX) = Socket 940

Mvh Audun Hagen

da har jeg Socket 478 da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...