BA1 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei. Lurte på om noen har prøvd den "nye" Zalman CNPS7700 CPU kjøleren? Evnt linker til tester? Har søkt på google. Det er det samme om det er Cu eller AlCu versjonen. Forskjellen på denne og den forrige modellen (CNPS7000b) er at denne støtter socket 775, og har en 120 mm vifte istedenfor 90mm viften som var på 7000b. Er veldig spent på hvordan 7700 kjøler i forholt til 7000b og til en Thermalright kjøleribbe med papstvifte. Zalman CNPS7700-AlCu kan man kjøpe på databutikken for 370 kr. Jeg kommer nok til å kjøpe denne. Viss den er stille og kjøler så bra som jeg håper, tror jeg det er et bra kjøp. Så, hva mener folket om kjøleren? eller Noen som har sett en test? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har hørt om den ja, kobber veier nå riktignok meget mye i forhold til alu. men denne her så riktig fin ut (har sett den før liksom ) og tror den kjøler betrakteilg mye bedre enn den gamle 92mm versjonen. Men en Tt med heatpipes (XP 120) kan ha 120mm vifte den også da, så da kan du velge mellom Delta, Papst, mist osv. Skal nok ha meg en XP 120 med en Primecooler Alu 120mm vifte ekstra ribbe i vifta Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg har også tenkt på å kjøpe meg Thermalright XP 120mm med en eller annen Papst vifte oppå. Vet du om alle hovedkort har plass til en så stor kjøler? Så at aeinstein hadde kun 3 mm klaring fra sin Zalman CNPS7000B AlCu til NB-kjøleren (fra prosjektet "Hold Kjeft Lian-Li") ... Ble da litt skeptisk med tanke på at XP 120 sannsynligvis er litt større enn Zalman-kjøleren. Endret 17. november 2004 av AskBurle Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jeg har også tenkt på å kjøpe meg Thermalright XP 120mm med en eller annen Papst vifte oppå. Vet du om alle hovedkort har plass til en så stor kjøler? Så at aeinstein hadde kun 3 mm klaring fra sin Zalman CNPS7000B AlCu til NB-kjøleren (fra prosjektet "Hold Kjeft Lian-Li") ... Ble da litt skeptisk med tanke på at XP 120 sannsynligvis er litt større enn Zalman-kjøleren. Har hørt at på mange hovedkort er det ikke plass til XP-120. Prøv hjemmesiden til Thermalright. Tror i alle fall det er en liste der over hovedkort som man vet passer. Selv vurderte jeg XP-90, med papst, men dette blir dyrere enn CNPS7700, så vil prøve denne... Men for å holde oss til tema, flere som mener noe om Zalman CNPS7700? P.s. Har også bestilt ny kjøler til NorthBridge, men er redd jeg ikke får plass til denne i sammen med CNPS7700.... time will show... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 har selv måttet kutte vekk en del av nb kjøleren under montering av cpu kjøler.. funker fett.. (dremel-plagiat lenge leve ) anyhow.. time will tell dremel will do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå