Gå til innhold

Nytt skjemkort søkes til hyggelig fellesskap

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU Kjøler???... Er ikke de litt store?:p

Dual DVI er klart lettest å oppdrive på nVidia kort, spesielt GainWard har lagt en god del. som nenvt over, mange av "Golden Sample" fra gainward som har dual dvi. Men ikke de billigste. Toppmodellene til Gainward har alltid dual dvi. Men 6800 kortene er jo ikke vifteløse.

Friskies sitt kort er jo bra på DX 8.1 da (har det samme), men er ikke i nærheten av 9800 og 6800.... på nyere spill

Jeg kan såvidt kjøre Doom 3 på high på 1024x768 om jeg slår av skygger og sånn.

Edit: Skrev litt feil angående "golden sample"

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Bump...

Kan også legge til litt erfaring om VGA connection til LCD:

Har en ADI skjerm som har både VGA og DVI, denne skjermen har MYE bedre kvalitet ved DVI tilkobling.

Jeg tror at LCDer med bare vanlig VGA tilkobling kanskje vil se bedre ut enn min, men om du har DVI+VGA så er det en klar fordel å bruke DVI...

Det du kan gjøre er å koble opp projector på VGA (har ikke erfaring med forskjellen, men går ut i fra at det er litt).

Om du ikke skal bruke begge samtidig er jo en KVM switch løsningen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124369&cks=SER

Men det koster jo lommeboken, så da kan du vel egentlig heller kjøpe ett fett grafikkort med 2xDVI.

om du ikke har noe i mot å bestille over internett fra USA:

http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc....-102-387&depa=1

"MAC Special edition", den har 2 DVI :) ATI bråker mindre enn nVidia... I hvertfall om du slår til med en

nu vifte

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302944&cks=SER

Lenke til kommentar

DVI og VGA kan ikke sammenlignes engang(på en digital skjerm). Jeg har prøvd begge deler på skjermen min. Med DVI kommer hver eneste piksel på rett plass på skjermen, men dette skjer ikke med VGA, og man får "blur" der pikslene havner midt mellom to piksler på skjermen. Men på prosjektor er vel ikke forskjellen så stor?

Lenke til kommentar

Utrolig bra skrevet :thumbup:

Jeg har et geforce 4600 med 2 DVI utganger som er helt lydlyst, har tatt av kjøleren og satt på en stor GPU kjløeribbe. Det synes nok det er litt trangt der det er, men det får ikke lov til å flytte enda. Det er vel kanskje litt tregt også i forhold til hva man kan få

Lenke til kommentar

Skulle gjerne avslørt hele min HTPC nå, men sitter å skriver en 5 delers artikkel på den og vil ikke avsløre mine geniale løsninger ennå.

Del 1: Kilde I: Hva er HTPC, hvorfor HTPC og billige grep du kan gjøre for å skaffe deg en

Del 2: Kilde II: Vi setter sammen en HTPC for deg

Del 3: Bilde og Lyd

Del 4: Programvare.

Del 5: sonefri? + andre ting du bare må gjøre.

Skrevet ferdig del 1 , 2, 3 nå :D

Masse bilder og snacks også :D Skriver dog lite i helga da jeg er på julebord.

Lenke til kommentar

Øivind Dahle du er genial! :D

LCD-guidene dine er fantastiske og nå endelig en HTPC guide :)

Dette er kult! Stå på! Håper at de andre delene også snart er ferdig.

Holder forresten på å snekrer meg et HTPC kabinett med samme mål som surround-receiveren min og når den er ferdig blir det jo kjekt å finne ut hva jeg kan gjøre med den sånn programvaremessig. Har nemlig det meste av hardware til den så Del 2 i guiden blir det ikke så veldig mye bruk for hos meg men del 3+4+5 har jeg forventninger til :D

Har desverre bare en billedrørs TV for øyeblikket men plasma eller helst proj kommer om ikke så veldig lenge.

Bra å få opp interessen for HTPC blant folk!

Endret av Lone*Desert-Fish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...