Ni kon Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei alle sammen Jeg er en liten, men kraftig HTPC som så sårt søker et bra skjermkort. Problemet mitt er at jeg må ha et agp basert skjermkort da alle de andre ledige plassene er okkupert av andre kort som har flyttet inn i kabinettet mitt. Jeg er for tiden meget god venn med en dlp projektor som brukes til å se film og tv på, men eieren min har også funnet det for godt til å koble meg opp mot en 17" LCD skjerm også. Dette har medført at jeg nå trenger et skjermkort som har 2 DVI utganger. Det andre kravet er at det er så lydløst som mulig. Siden alle leierboerne i kabinettet er vifteløse, da inklusiv den store PSU'n, ønskes derfor et vifteløst skjermkort om dette lar seg gjøre. Eventuellt kan en god løsning med kjøleribbe være en god løsning. Da CPU (som har en stor rolle i bofelleskapet) er allergisk mot vann, ønskes ikke noen løsning der vann skal innenfor de fire veggene. Vi søker heller ikke noen som skal ha flytende nitrogen eller tørris. Det vi søker er et allminnelig bra skjermkort, som er omgjengelig med oss andre Da eieren min er av den eldre årgangen er det ikke så viktig at det er superkraftig og pga hans økonomiske situasjon ønskes det ikke at det er for dyrt heller. Det er forholdsvis god plass i kabinettet og tempraturen er heller ikke skremmende. Så vet du om et skjermkort som kunne passe inn i vårt bofellesskap kunne du jo gjerne gi oss en adresse der vi fant dette. Bill.merket "Ensomme, men ikke desperate" Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Genialt skrevet Jeg tenkte straks på dette: fx 5700 vifteløst Det yter jo helt greit, er vell ikke akkurat bråkete og har 2xdvi Men det er ikke akkruat billig sån med tanke på ytelse.. Dette er betydlig billigere (+/- 1300 kr) men det har vifte, ikke at den er kjent for å bråke men fortsatt en vifte. Offcourse dual dvi. His 9600 Endret 16. november 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) dette er ikke verdens råeste skjermkort og heller ikke verdens dyreste, men så har det dual dvi da=) Endret 16. november 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) men hadde kjøpt meg Fx5700 eller His selv om sist nevnte kan bråke litt, men er ikke verre enn å kline på en Zalman Vifteløs kjøling til 200kr Endret 16. november 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 damn, se bedre på første svar i tråden. Er dette leienoern som vil skli inn i felleskapet? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hardfredd hvordan er fargegjengivelsen på dette kortet? tilsvarer dette 9800 pro da eller? Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) På Fargegjengivelse yter generelt nvidia dårligere enn ati, skal egentlig ikke si så mye om de nyere kortene, men når jeg i min tid gikk over fra gf3 til mitt nåværende 9700pro, ble jeg overasket over hvor stor overgangen faktisk var. Derfor vil jeg da egentlig ikke anbefale det. Men med 2 ganger dvi er det vel få andre valg en dem eller Matrox. Når det gjelder bildekvalitet, tv-ut og drivere er det ingen som slår matrox, mens deres 3d-ytelse er av heller det lave, så kan det anbefales om en ikke skal sitte spille. Var d noe mer da, kan ikke si akkuratt hvilket kort, men noe godt må vel ha kommet ut av posten. Edti: Kanskje Matrox P650/750 alt etter pris kan være å anbefale Endret 16. november 2004 av Svedda Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 dette er ikke verdens råeste skjermkort og heller ikke verdens dyreste, men så har det dual dvi da=) Fikk fra denne ! ? Active Server Pages error '8002802b' Create object failed ? An error occurred while creating object 'ChromeCatalog'. Microsoft VBScript runtime error '800a03e9' Out of memory: 'ChromeCatalog' /k/ki.asp, line 75 Akkurat enten så funket ikke linken eller så er det et shit skjærmkort! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 har også hørt at radeon 9800/9700 serien har kriminellt bra fargegjengivelse. Dessuten er den medfulgte mediaplayern til ati helt rå påstås det i visse miljøer... Men jeg syns at 6800 serien til geforce sparka som en hest. Fargene ble kriminelt bra. Vil det lønne seg for meg å gå opp på et 6800 nivå? Finnes x600xt kun non agp Noen produsenter som er bedre enn andre? Jeg skal jo spille litt også da Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har hørt at det er som du sier med at Nvidia har komt seg på billedkvaliteten og fargene i 6800 serien, men regnet med at den var litt uaktuell pga pris. Ytelsen til 6800 serien er jo noe for seg selv, men får en vifteløse/ikkevarme løsninger i den serien, selv et 9800pro kort med zalman sin kjøleløsning blir varm som bare det. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Hardfredd hvordan er fargegjengivelsen på dette kortet? tilsvarer dette 9800 pro da eller? Jeg har dessvere ingen personlig erfaring med kortet. Men jeg har hørt at det ligger hakket bak en del andre kort uten at jeg skal si det sikkert. hardware.no nevner det vell så vidt her. Ikke helt det samme kortet, men jeg tror bildekvaliten er tilsvarende det. her sammenliknes det med et 9800 pro Hakket mer utdypende her Men jeg tar vell ikke feil når jeg sier at dette forteller en skjerm/bilde entuisiast som deg veldig lite... Edit: overflod av ordet "sier" ^^ Endret 16. november 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hmmm, 6800 Tror det egner seg dårlig i den pcen du beskriver. Støy og varme er stikkord. Det trekker strøm som en hest også Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 er desperat her. Finnes det ingen i 9800 serien som har dual dvi? Kan også ha vifte... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) er desperat her. Finnes det ingen i 9800 serien som har dual dvi?Kan også ha vifte... Noe sånt? 9800 xt tror jeg Men jeg tviler på at de er å oppdrive da Endret 16. november 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Du er en engel! *finne norsk webshop* Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Gøy å hjelpe , men jeg tror de er vanskelige å oppdrive.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 i hvertfall til noen lunne ok priser https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 O fy *****. 5000 og oppover ja Det skal ikke være lett... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Det utelukkes. Vurderer om jeg kan leve med VGA tilkobling mot LCD skjerm. Hmm Har fått et meget bra tilbud på Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 256MB Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 har erfaring med Asus 9600xt, og det funker bra det, takler half life 2, men ikke noe sånt kriminelt bra, går helt greit på 1024x768... men hadde vel kjøpt et 9800pro og satt på en zalman kjøleribbe, det må vel være det beste helt stille og bra ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå