KAS Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Sitter på 56k dialup hjemme, men er plaga av et par ting. For det første stopper dataoverføringa opp fra tid til annet. Noen ganger fortsetter det etter 5 sekunder, noen ganger etter 30, og andre ganger blir hele forbindelsen brutt slik at jeg må ringe opp på nytt. Har egentlig innfunnet meg med forklaringa at det er "støy" på telefonlinja som gjør dette, og det er det vel pent lite jeg kan gjøre med Det andre problemet er telefonregninga Nå i det siste har ideen med å få ISDN fått litt rotfeste i familien, så spørsmålet er.. vil jeg ha det samme problemet med at dataoverføringa stopper fra tid til annen med ISDN? Hvis det problemet skal bli borte med ISDN så skaffer jeg meg et abb med 3-5 timers internett pr dag for en fast sum. Da kan jeg til og med tenke på å gjenoppta internett-spilling til en viss grad Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 har du ei dårlig linje kan du få problem med ISDN linja.Men Telenor plikter å fikse linja sånn at den blir stabil. Hadde dette probleme hjemme hos mamma. Telenor (bravida) gikk over heile linja for å finne ut kar problemet lå. og dei fant ein dårlig kobling. Etter det vart linja god. faktisk over speed til tider. 11kilobit /sec på enkel isdn linje!! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Analogt sender signaler analogt (duh), dermed er sjangsen for støy og forstyrrelser større. I tillegg er det ikke mye som skal til før en pakke blir ødelagt pga støy. Derimot sender ISDN digitalt. Dermed skal det endel til før pakker blir ødelagt, ergo mer stabil linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå