ToP-HaiR Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei, Kameraten min har et lite problem, Han kjöpte nettop et Asus P4S800 hk og en Celeron D 330 2.67 GHz Boxed PC533 cpu. Satte det sammen (med ram og alt det andre selvfölgelig ) Fikk litt problem da vi skulle strame den greia som holder vifta fast til hovedkortet og tappen på den ene siden brakk av, brukte ikke noe styrke, men vifta satt godt fast. Vi startet dataen men vi havnet rett inn i bios, der sto det at cpuen var på 4000MHz, jeg trykkte på den og fikk valg om å endre til 267x MHz men får jeg får gjort det og trykket på F10 for å lagre slår dataen seg helt av. Hva skal han gjöre? Ville tro at det er feilvare, men er det noen andre som har opplevd dette för? Alle svar tas godt imodt Lenke til kommentar
notnA Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Fikk litt problem da vi skulle strame den greia som holder vifta fast til hovedkortet og tappen på den ene siden brakk av, brukte ikke noe styrke, men vifta satt godt fast. Cpu kjøleren du mener? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du skal sette FSBen i BIOS til 133MHz , nå står den på 200MHz. Etter at du har satt den til 133MHz (og CPU-hastigheten har blitt 2670MHz+/-) så trykker du F10 og "Yes"/"Y". Så er alle dine problemer løst. Om problemet er at du ikke får lagret det skikkelig, kan du prøve å resette CMOS, det gjør du ved å finne CMOS-jumperen på HKet (se i manualen) og sette den i "erase-modus" og flytte den tilbake igjen. Da vil HKet sannsynligvis starte opp på 100MHz FSB og lagringen bude gå greit. Lenke til kommentar
ToP-HaiR Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Skal pröve dette imorgen, takker for svar Problemet var som sagt at jeg ikke fikk tid til å trykke F10 og lagre för den slo seg av så det får nok bli å sette cmos jumperen i "erase-modus" som du sa... skal pröve, sier ifra hvordan det gikk Lenke til kommentar
ToP-HaiR Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Takk, det fungerte som det skulle, var bare å legge inn Xp på nytt etterpå Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Takk, det fungerte som det skulle,var bare å legge inn Xp på nytt etterpå bra å høre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå