Gå til innhold

Half-Life2 cracket allerede!


Anbefalte innlegg

Var egentlig ganske lurt av Valve å åpne serverne da klokka var 0900 her i Norge. Da var det midt på natta i USA, og folk i Europa var på vei til jobb/skole/whatever. Akkurat nå så driver kidsa i Statene og Europa å herjer som verst :D Ikke noe rart ting går treigt på Steam!

 

Var nok lurest å unlocke spillet i morges ja :)

 

I love myself so much.

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Lenke til kommentar
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Unskyld meg, men da er du trangsynt som fy.... Når man sitter med coveret i hånda ( og cd'en i) og ikke får spilt spillet, da føler jeg med lurt og til dels latterlig gjort. Det er rett og slett feil måte å drive foretning på.

Lenke til kommentar
Skjønner ikkje dette eg...sitter å laster ned HL2 i full fart :dontgetit:

Jeg hadde heller ikke problemer. Men det ser ut til at steam har fått det i kveld norsk tid, når folk på andre siden av kloden våkner :p

 

Jeg begynte kl. 3 i ettermiddag. klokken 6 var det ferdig. Jeg hadde selv ikke preloada med 1024-linje. Hadde ingen problemer. Jeg hadde derimot problem med loadinga inn til selve menyen. Første gang tok det 10min!

 

Nå har jeg spilt spillet en stund, og jeg må bare si at det er det beste spillet jeg noen gang har prøvd! Selv om jeg hadde skyhøye forventinger, så ble de innfridd så til de grader.

Lenke til kommentar
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Unskyld meg, men da er du trangsynt som fy.... Når man sitter med coveret i hånda ( og cd'en i) og ikke får spilt spillet, da føler jeg med lurt og til dels latterlig gjort. Det er rett og slett feil måte å drive foretning på.

Goldfish: Når jeg snakker om skaperverket, snakker jeg selvsagt om spillet i seg selv. :roll:

 

ola555: Trangsynt? Javel? Så jeg er trangsynt fordi jeg ikke liker at folk kopierer spill, noe som kommer til å felle hele spillbransjen på sikt dersom ingen gjør noe med det? Please... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg blir så frustrert, steam er nede for telling og forhindrer meg fra å spille et SINGLE player spill(!). Nei, natten går med til å få tak i cracket utgave. Og angående CSS er kommer jeg aldri til å spille det, jeg takler bare ikke steam. Det er utrolig synd at Valve har klart å ødelegge et så bra spill til de grader...

Jepp, skulle starte hl2 etter å ha spilt det litt for litt siden. Men steam skulle plutselig be meg om å skrive inn passord, enda jeg har satt den til å huske det osv. Uansett så vil den ikke logge seg på, og hl2 vil ikke starte. Betyr dette at jeg må være koblet til nettet HVER gang jeg skal spille hl2?

Lenke til kommentar
Unskyld meg, men da er du trangsynt som fy.... Når man sitter med coveret i hånda ( og cd'en i) og ikke får spilt spillet, da føler jeg med lurt og til dels latterlig gjort. Det er rett og slett feil måte å drive foretning på.

Jeg er enig i at dette med å måtte aktivere spillet over internett er ganske tullete (har lest at det har kommet cracks til dette allerede), men dere kan ikke skylde på Steam for det.

 

Avgjørelsen om å bruke autorisering er unødvendig, men sånn er det nå. Det er vel ikke så rart at autoriseringsserverne er vanskelig å komme i kontakt med, det er tross alt mange millioner av spillere som prøver å bruke dem samtidig.

Lenke til kommentar

Dette begynner vel kanskje å spore litt av?

 

Dette handler jo om at spillet har blitt cracket...

 

Og for å komme tilbake til topic:

 

De som først cracket det ga visst ut en release som ble nuket og som ikke funker, nå er det to andre grupper som driver med en repack/proper. Den ene gruppen har den klar, men gidder ikke å spre den pga 16KB båndbredde.

Den andre gruppen jobber visst saken og har en versjon som er ferdig om en liten stund.

 

Så til dere som synes at Valve "dreit seg ut" så vil jeg si at piratene også ha "driti seg ut".

 

Kan vel summere opp med at dette har blitt til en aldeles så liten fadese for begge "parter/sider".

Lenke til kommentar
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Unskyld meg, men da er du trangsynt som fy.... Når man sitter med coveret i hånda ( og cd'en i) og ikke får spilt spillet, da føler jeg med lurt og til dels latterlig gjort. Det er rett og slett feil måte å drive foretning på.

Goldfish: Når jeg snakker om skaperverket, snakker jeg selvsagt om spillet i seg selv. :roll:

 

ola555: Trangsynt? Javel? Så jeg er trangsynt fordi jeg ikke liker at folk kopierer spill, noe som kommer til å felle hele spillbransjen på sikt dersom ingen gjør noe med det? Please... :roll:

Jeg siktet til Goldfish's særdeles moralske innlegg....

Lenke til kommentar
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Unskyld meg, men da er du trangsynt som fy.... Når man sitter med coveret i hånda ( og cd'en i) og ikke får spilt spillet, da føler jeg med lurt og til dels latterlig gjort. Det er rett og slett feil måte å drive foretning på.

Goldfish: Når jeg snakker om skaperverket, snakker jeg selvsagt om spillet i seg selv. :roll:

 

ola555: Trangsynt? Javel? Så jeg er trangsynt fordi jeg ikke liker at folk kopierer spill, noe som kommer til å felle hele spillbransjen på sikt dersom ingen gjør noe med det? Please... :roll:

Jeg siktet til Goldfish's særdeles moralske innlegg....

Ah, da så. :)

Lenke til kommentar
Bruke over 4 timer totalt med å installere og unlocke spillet. Det er alt for drøyt. Og jeg sitter på 10mbit linje. Sykt...

Så, ISDN-brukere kan bare droppe å kjøpe spillet?

 

Edit: Jeg tipper jeg misforstod, du har vel ikke kjøpt spillet i butikken, men lastet ned alt?

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Jeg testet en cd-key som jeg fant på nettet og den funket. Men jeg skal kjøpe spillet imorgen.. har ikke lastet d ned da....

Jeg lurer på om jeg kan skifte cd-key med original da?

Viss det var den cd-key'en som følger med mitt spill i morgo, våkner du opp en natt med meg stående over deg med et rødt brekkjern klar til og knuse kneskåler!

Lenke til kommentar
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Prisen for nedlasting med steam kontra prisen for cd/eske på elkjøp er nå ca den samme...

Lenke til kommentar

HL2 vil jo være ekstremt sårbart for en crack, da selve programet kan lastes direkte fra valve!!

Slik kan jo Steam bli en real boomerang!!

 

Er litt skuffa over at elektrobutikkene selger HL2 billigere enn Steam!!

Preloadet det, men kjøpte det i dag på Lefdal istedet for via Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...