Ekinorak Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg klokket pcen min og temperaturen lå på 55grader under load, da jeg skulle restarte en stund etterpå fikk jeg boot failure, jeg flyttet en pin på hovedkortet slik manualen sa for å tilbakestile Cmos, da jeg skulle starte maskinen igjen sa det poff, og kom gnister fra strømstyringen. Slo av pcen og det begynte å lukte svidd Noen som vet kan som kan ha gått gale? Kan det være bare strøstyringen som har blit ødelagt, eller kan flere komponenter har gått? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hmm.. satt du jumperen tilbake før du startet pc'n igjen?? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jepp satt jumperen på plass igjen. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tok du ut straumkabelen eller slo av brytaren bak på PSU'en under tilbakestilling av Cmos? Du har ikkje tilfeldigvis vert borti den raude brytaren på baksida av PSU'en. Ta å sjekk den først. Eller smalt det når du trykka inn powerknappen? Synd detta her Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Tok av bryteren,og koblet fra strømmen. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Starter pcen opp etterpå da? vis den ikke starter opp etter på er det mest sannsynlig strømforsyningen din som er gåen ! Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Les denna først: Stømforsyning Kobl frå alle ledningane til straumforsyninga og prøv å jumpstart den. Det gjør du ved å kortslutta pinnne nummer 14 og 15. (Sjå første bilde i linken) starte ikkje PSU'en opp er den nok dessverre dau. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) jeg tipper at du har kommet borti den røde knappen som stiller spenninga (skjedde med en kompis). glemte å si at den funka når han fikk bytta strømforsyning Endret 16. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Pcen er ikke liv i. Kan det være fordi jeg bare hadde 250w strømforsyning. Hadde to cd-stasjoner to harddisker 3 vifter to ram-brikker og nettverkskort,grafikkort og firewire kort. Samt en prossesor som var overklokket. Kan noen andre komponenter ha blit ødelagt? Det er jo greit hvis det bare er strømstyringen, der er ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Trur det var litt litte effekt på PSU'en din. Sjekk her: Watt kalkulator Eg tok eit kjapp overslag og fekk ca. 330 watt med ditt oppsett. Det er ikkje så dyrt å kjøpa ein ny god PSU. Ta eit søk, så finn du fleire trådar om valg av PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå