Gå til innhold

Interne lydkortet fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Ja, som før har jeg da ett nytt problem..lydkortet mitt bak på pcen funker ikke for tiden, eller ikke etter at jeg bytta kabinett da..da kobla jeg til front audio og den funker fint men ikke den bak(interne lydkortet)..

Noen som vet om det er noen jumpere jeg må flytte på, eller om det kan ha noe med front audio å gjøre?

Takker for alle svar jeg får!

PS: Har Raidmax kabinett og Asus A7N8X Deluxe hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.. vi lider av samme skjebne :ermm:

Jeg har også mista lyden. jeg har 6 channel mode for 5.1 speakers og jeg har brukt den i fronten av kabinettet.. nå har jeg surround og skal bruke de bak. ikke hjalp det med en format heller, dro ut ledningene fra front og formaterte på nytt. ikke noe lyd fra bak ennå :( (selv ikke med headset) jeg har installert drivere og alt som er. men får det ikke til. håper på en med posetivt svar :(

Edit : fant mulig løsning.. I manualen står det nevnt noen Jumpere (sjekk din manual for ditt hovedkort) skal teste om det hjelper for meg nå.

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Hmm..må finne noen jumpere jeg da..men hva stod det under i manualen din..har 3 internal audio, en for modem1, cd1,aux1 står det. også en digital audio connector for S/PDIF...kan det være noe av det?

Jeg hakke peiling på akkurat sånt no så jeg er helt blank på det området... :blush:

Lenke til kommentar

hmm jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut nå, men på mitt hovedkort står det : JCD1 og JAUD1. før så stod det ledninger i JAUD1 fra front, jeg har koblet ut disse for å kunne bruke inngangene bak, måtte 2 jumpere til for å dekke og som du sikkert har gjettet, jeg har 5.1 channals støtte intigrert på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...