Gå til innhold

NY PC, harddisken vil ikke funke på den!

salah

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt ny PC, med ny hovedkort og RAM.

Nå vil ikke Windows XP Home Edition starte opp!

Hvordan kan jeg redde Windows-partisjonen min? Den inneholder 100 GB med filer jeg helst ikke vil miste!

Kan jeg på noen måter fortsette å bruke den Windows-partisjonen jeg har?

Jeg er så glad i den :)

Takker for svar, med vennlig hilsen pavlion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste løsningen er vel å enten sette disken i en annen pc som slave og komme seg inn på den på den måten. Alternativt dersom du har en hd liggende; installere winxp på den, sette den opprinnelige disken som slave der og se om du får tilgang og eventuelt kan feilsøke.

Lenke til kommentar

hmm, hadde lignende problem med en amd 64 oppgraderingen fra komplett, og en maxtor disk.

fant disken i bios, men fikk ikke startet opp windows eller lagt det inn på nytt. disken fungerte utmerket som slave, men fant aldri ut av problemet.

ibm-disken og seagate-disken fungerte fint....

håper ikke du har samme problemet.

Lenke til kommentar

Oki, et spørsmål: Jeg har en 5400 RPM disk (40 GB, 2001 modell, Maxtor) som jeg har installert Windows XP på.

Den disken som nå ikke funker er 7200 RPM (160 GB, 2004 modell, Maxtor), og da lurer jeg på om jeg vil merke forskjell på spill/programmer om jeg bruker den med 5400 RPM til vanlig (Operativsystem bl. a.) og den med 7200 RPM til filmer/musikk/filer?

Altså hvem av de to diskene vil gi best ytelse?

Lenke til kommentar
7200rpm maxtor

Hvorfor?

Er vel fordi den har raskere omdreiningshastighet og er nyere

Oki takk for det svaret, men kan jeg på noen måter gjøre slik at drivere som trengs for å starte Windows kan installeres på maskinen da?

Altså at jeg installerer de driverene som trengs for å starte opp Windows!

Takker for svar!

EDIT: Jeg har en CD som fulgte med (manual + drivere), kan det brukes i oppstarten for å få Windows til å installere dem?

Jeg fant også ut at jeg får en bluescreen før Windows restarter maskinen!

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...