Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spill i lan-nettverk fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Heisan!

Vi er tre venner som har kobla sammen PC'ene våre i et nettverk.

Problemet er at jeg ikke "finner" dem på spill. Vi klarer å dele filer med hverandre, og jeg får internet via en av PC'ene. Jeg fant dem i Footabll Manager 2005 da jeg skreiv inn Ip'en til serveren, dvs. jeg fant dem ikke automatisk.

På Counter Strike og Quake 3 finner jeg dem ikke i det hele tatt :thumbdown: '

Vi bruker en mini-hub hvis det er interessant...

Er det noen som har noen tanker om hva som kan vere gale?

Takker for alle svar.....

#topic endret til mer spesifikt om emnet tråden handler om, moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg hadde anbefalt å bruke en switch istedenfor en hub, men jeg tviler på at hub'en er problemet. Det er jo en del nyere spill som ikke kan spilles i multiplayer hvis de er crack'a (antyder ikke at dine spill er det ;) ).

Ellers regner jeg vel med at dere bruker samme versjon av spillet/spillene (samme patch'er, osv.).

Det er vel det eneste jeg kommer på akkurat nå. Regner med problemet ligger i noe av det jeg har nevnt, siden dere klarer å identifisere hverandre over LAN'et og overfører filer mellom PC'ene.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Synes det sier seg selv at dette er et TCP/IP konfigurasjons-problem. Man kan ikke bare plugge tp-kablene i en hub/switch og forvente at alt skal fungere. Les litt om grunnleggende nettverks-oppsett og sett deretter riktige IP-addresser og nettmaske.

Kommandoer som "ping" og "ipconfig" er greie feilsøkings-verktøy.

Lenke til kommentar
Takker for alle forslag :thumbup:

Skal prøve å skifte ip'ene... trur vi brukte automatsk ip

Det forklarer det meste egentlig, hvis dere alle hadde satt automatisk ip og det ikke var noen dhcp i nettet vil windows sette en "dummy ip"(169.256.x.x hvis jeg ikke husker feil) som fungerer halveis med windows fildeling men stort sett ikke på anoe annet. Sett 192.168.0.1-4 som ip på maskinene så vil du se at det fungerer mye bedre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...