Slutsky Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Heisan! Vi er tre venner som har kobla sammen PC'ene våre i et nettverk. Problemet er at jeg ikke "finner" dem på spill. Vi klarer å dele filer med hverandre, og jeg får internet via en av PC'ene. Jeg fant dem i Footabll Manager 2005 da jeg skreiv inn Ip'en til serveren, dvs. jeg fant dem ikke automatisk. På Counter Strike og Quake 3 finner jeg dem ikke i det hele tatt ' Vi bruker en mini-hub hvis det er interessant... Er det noen som har noen tanker om hva som kan vere gale? Takker for alle svar..... #topic endret til mer spesifikt om emnet tråden handler om, moderator jankee# Endret 16. november 2004 av Jankee Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hmm, jeg hadde anbefalt å bruke en switch istedenfor en hub, men jeg tviler på at hub'en er problemet. Det er jo en del nyere spill som ikke kan spilles i multiplayer hvis de er crack'a (antyder ikke at dine spill er det ). Ellers regner jeg vel med at dere bruker samme versjon av spillet/spillene (samme patch'er, osv.). Det er vel det eneste jeg kommer på akkurat nå. Regner med problemet ligger i noe av det jeg har nevnt, siden dere klarer å identifisere hverandre over LAN'et og overfører filer mellom PC'ene. Endret 17. november 2004 av CosmoK Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Finn ut hvilken tjeneste dette spillet utnytter når det er snakk om multiplayer. Deretter leser du litt om denne. Ang. fildeling, sikker på at alle maskinene er klargjort for fildeling i microsoft nettverk? Sett alle i samme arbeidsgruppe eller domene. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Synes det sier seg selv at dette er et TCP/IP konfigurasjons-problem. Man kan ikke bare plugge tp-kablene i en hub/switch og forvente at alt skal fungere. Les litt om grunnleggende nettverks-oppsett og sett deretter riktige IP-addresser og nettmaske. Kommandoer som "ping" og "ipconfig" er greie feilsøkings-verktøy. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Sjekk om firewall i xp er disablet først sjekk at alle ip'er er i samme range, feks 192.168.0.X sjekk at dere er i samme subnet feks 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 og for guds navn hiv hub'en til fuglene, tregest i nato. Kjøp switch Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Takker for alle forslag Skal prøve å skifte ip'ene... trur vi brukte automatsk ip Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Takker for alle forslag Skal prøve å skifte ip'ene... trur vi brukte automatsk ip Det forklarer det meste egentlig, hvis dere alle hadde satt automatisk ip og det ikke var noen dhcp i nettet vil windows sette en "dummy ip"(169.256.x.x hvis jeg ikke husker feil) som fungerer halveis med windows fildeling men stort sett ikke på anoe annet. Sett 192.168.0.1-4 som ip på maskinene så vil du se at det fungerer mye bedre Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hvis du fortsatt har problemet kan du finne servere i cs ved å skrive "slist" i console! Ofte når jeg er på lan at jeg ikke finner servere, da bruker jeg den kommandoen! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå