Gå til innhold

Hva av de to er det du klokker for å få best Ytels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan samenligne det med en halvannenliter flaske med cola....hvor mye flasken innholder er core clock, hvor stor tut du har, er minnet. Det betyr at det hjelper ikke at du har MASSE inni der, hvis du ikke får det ut. :)

Altså, begge to øker, hvis du bare velger èn av de, velg core...er det ett ATI kort tror jeg de trives beste med samme frekvens.

Lenke til kommentar
er det ett ATI kort tror jeg de trives beste med samme frekvens.

Jaha.. Lønner det seg såpass med lik frekvens, at det vil være bedre å senke core\memory for å få lik frekvens?

Går ut ifra at det uansett ikke vil lønne seg å senke core for å få det likt, men hvis man har høyrere memory enn core, så ville det i så fall kanskje lønne seg å senke minne? :hmm:

Lenke til kommentar

er det en forskjell fra før av, vil jeg nok tenkte meg at du burde holde det på samme forhold... altså, er core 10 mhz, og minne 5 mhz, øker du core med 10 mhz, øker du minne med 5 ... hvis du skjønner...men noen andre må gjerne komme inn og bekrefte/avkrefte, lenge siden jeg har klokka skjermkort faktisk.

Lenke til kommentar

Øk frekvensen til du får artifakts på begge hver for seg. Så tester du dette med 3dMark03 eller noe. Den konfigurasjonen med høyest resultat funker best. Ække verre enn dette, vettu ;) Får du færre 3dMarks ved klokking vet du i hvert fall at det har gått for langt! Og helt til slutt prøver du så langt du klarer på begge to. Får du enda flere 3dMarks da, lønner det jo seg helt klart. Men ikke kjør begge på det du fant som maks samtidig første gangen du prøver med begge klokka! Har sett steder hvor det ikke har gått så bra (tror ikke du dreper kortet, men det blir ikke pent bilde). Uansett hele veien: øk litt etter litt. Får du stygge bilder, har du kommet for langt, og du må klokke ned igjen.

Håper dette hjelper deg litt på vei. Det er ikke alt andre kan gi svar på, og når man har mulighet til å finne det ut selv, så hvorfor ikke? Det er jo ganske stas å finne ut ting på egen hånd (synes nå jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...