janosh Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Vel, jeg kjörer LFS og installerte det fra Mandrake.. hda1 = NTFS hda2 = Mandrake / hda3 = Linux SWAP hda4 = LFS / hda5 = LFS /usr Alt funker fint, men jeg skal slette hda2, og installere en ny lfs där, så jeg starter cfdisk, og sletter hda2.... Da begynte problemet, plutselig viste cfdisk skjermbildet dette: hda1 = NTFS hda2 = Linux SWAP hda3 = LFS / hda4 = LFS /usr hda5 = Ext2 Altså, da jeg slettet hda2, hoppet alle partisjonene et hakk opp, og da ble jeg litt skremt, men jeg gikk inn i /etc/fstab og byttet nr. här og, men da jeg rebootet, fikk jeg kernel panic: can't find INIT... Så jeg tipper grunnen til dette er at jeg glemte å rekonfigurere LILO. Er det noen som vet om dette stemmer?? Lenke til kommentar
Booth Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 du må muligens fikkse litt i LILO, men det så jo ut som den boota et eller annet siden du fikk en kernel panic Lenke til kommentar
bofh Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Prøv med root=/dev/hda3 (eller hva du nå har som root partisjon) som parameter til lilo. Lenke til kommentar
janosh Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 takker og bukker, skal pröve dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå