Gå til innhold

Radeon 8500LE vs Geforce4 TI4200. Et vanskelig valg??

Phyro

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg skjermkort snart.

1. Hva er egentlig best? (Kom med egne meninger pg erfaringer). For meg er TV-utgangen litt viktigere enn 3d-spill og Fps. Har kortet Video-Inn, er det også positivt.

2. Hvilket kan overklokkes mest? (Creative, Gainward, ASUS, ATI osv.)

3. Hvor stor er forskjellen på 128 MB Ram og 64?

Hvis det da ikke er så stor forskjell på 128 og 64 RAM tror jeg dette kortet kan være noe for meg.

Hercules 3D Prophet All In Wonder 8500 2008,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ATI er vel best på TV-ut og sånne ting.

3. Tilnærmet lik null for dagens spill, med mindre du bruker sinnsyke oppløsninger med anti-aliasing på, men det orker ikke 8500-brikken uansett. Tror ikke 128MB er noen god investering før du kommer på GF4 Ti nivå.

Lenke til kommentar

Din heldige sattan!! Godt der ennå er to måneder til jeg får dimmepengene i militæret. Da har de vel fått inn nytt, eller kanskje andre skjermkort er blitt billigere.

Forresten: Hvis du har et kort med 64 ram, Geforce4 eller Radeon 8500LE, og klarer å øke frekvensen med 10%, vil kortet bli meget mye bedre enn hvis du heller kjøper et kort med 128 MB ram??

Lenke til kommentar

Den derre Radeon saken på pcmax ser jo ut som et veldig godt kjøp, men det går jo ikke an å få fram noen features eller noen ting på den. Den har tv-utgang og alt sånn, sånn som andre litt dyrere kort?

Det her kortet virker som det desidert beste kjøpet jeg har sett på lenge... Er ikke 8500 raskere enn gf3ti200 som man må noen hundrelapper opp i pris for å få råd til?

Lenke til kommentar

Hvis tv-utgangen skal være enkel å bruke må den være slik at man kan ha bildet på tv og pc-skjerm samtidig (og med forskjellig oppløsning selvsagt).

Jeg vet at man kan det med ATIs Hydravision og har hørt at nVidia har det på GF4mx kortene. Men hvordan er det med 8500LE og GF4Ti, støtter disse kortene dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...