Vizla Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg spiller HL2 med 1024x768, medium tekstur og modeller, og 4xAF, på en Radeon 9550 @ 400/400. Noen syter over at grafikken i HL2 ikke er så bra, men når man kan spille et splitter nytt spill med enorme utendørsbaner, med de instillingene, på et relativt dårlig skjermkort, så er det definitivt bare bra. Dessuten så trenger ikke teksturen å være glatt og perfekt for å kunne kalles bra. Det som betyr mer er farger, lys, form, rom, og variasjon. Og det er kun det som angår objektene. I tillegg kommer alle de andre elementene som et spill består av, og som kan oppsummeres i et ord: historien. Når man plaffer ned eklinger så svetten siler, så stopper man ikke opp og tenker: "Oj, dette var ikke noe gøy allikevel. Se de lavoppløselige teksturene på den den veggen, da!". Det blir liksom litt for tandert. Bra tema, headcleaver. Jeg er drittlei oppgraderingskjøret. F*ck 6800 og X800. vell.. da spiller vi veldig forskjellig.. for jeg liker å ta meg goooooooood tid å se på alle mulige forskjellige teksturer, utforske steder, knuse alt som kan knuses på et sted osv.. Jeg sier ikke "alt under top suger", bare at.. dere er vant med å ha "lave" innstilliger, og dere klarer dere med det.. Mens andre, som er vant med high-end, ikke mekker å spille med dårligere kvalitet.. Endret 18. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Vizla: du mener ikke seriøst at du spiller skytespill for å se på teksturer? De andre tingene du nevner kan man jo gjøre uavhengig av hva slags skjermkort man har. Dersom teksturer er viktig for deg, så har jeg en nyhet for deg: den ekte virkeligheten er full av dem, og du trenger ikke et skjermkort for å se på dem. Et 3D-spill er en imitert virkelighet, og nøkkelordet her er IMITERT. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hva med laptop som har mobility radeon 9700, og 1 gig ram, vil det funke? Er mobility radeon 9700 så ca samme ytelse som 9700 standard? cpu er centrino 1,7 ghz 1. CPU'en din heter ikke Centrino, men Pentium-M. Centrino er ikke noen CPU, men en pakke med Chipsett+WLAN+CPU. Pentium-M 1,7GHz er ytelsemessig sammenlignbart med Athlon64 1,7GHz, altså litt i underkant av Athlon64 2800+. Det er slettes ikke verst til spilling. 2. Radeon 9700 Mobile er ikke det samme som Radeon 9700 til stasjonære. Hovedforskjellen ligger i at mobile-utgaven er klokket mye lavere og bare har 4 pipelines, (mot 8 på den stasjonære). Det vil si at Radeon 9700 Mobile er på nivå med GPU'er for stasjonære i Radeon 9600-serien. 3. I følge han med Radeon 9600XT og Athlon XP 2500+ så er det nok i massevis til å spille HL2, selv i 1024x768. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 vell.. da spiller vi veldig forskjellig.. for jeg liker å ta meg goooooooood tid å se på alle mulige forskjellige teksturer, utforske steder, knuse alt som kan knuses på et sted osv.. Jeg sier ikke "alt under top suger", bare at.. dere er vant med å ha "lave" innstilliger, og dere klarer dere med det.. Mens andre, som er vant med high-end, ikke mekker å spille med dårligere kvalitet.. du kan ikke seriøst mene at du syntes settinges'en jeg har er dårlig grafikk? da syntes jeg bare synd på deg! da leiter du etter fil på spill, for å finne no grafikk feil i den grafikken der! ps: kunne ikke vært mer enig med deg Emacoolit!!! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 har 9600pro FB uklokka 2600+ 768 ram kjører 1024*768 ingen AA eller AF alle detaljer på fullt, tror jeg. Det går glatt nok, merker at den reagerer ganske seint, flytter musa først deretter kommer bildet, men det er greit nok, når det er singelplayer. Grafikken er bra, bruker LCD skjerm, men den jeg har takler ikke optimale oppløsninger nesten like bra som optimal. det er kjekt når du har 9600 kort Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Prøv 1280*1024 du, alt på high, 4AA og 8AF.. Da har ikke kortet ditt sansynlig vis ikke noe å stille opp med. Jeg kjører med de innstillingene, og det går smooth. Med et x800pro altså. Vel, jeg kjører med akkurat samme innstillinger på et overklokket R9800Pro. På 1600x1200, og det går glatt som en barnerumpe. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 hehe! Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) det som er genialt med source motoren er at du ikke trenger et kort til 3000,- får å spille på bra grafikk! å fysikken er bare nydelig! NYDELIG!!! Nei, for de som ikke spiller mer kvevende spill enn bare hl2 så er ikke det nødvendig. Endret 18. november 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
Codex_FS Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg spiller HF2 på 1024*768 og high på alt, og det kjører som en drøm! Med stresstest får jeg 57 fps! Tipper gjennomsnittet når jeg spiller er på 40-50, og jeg får nesten aldri lavere enn 25 fps selv med ti folk samtidig på skjermen. Oppsett: AMD XP2500+ 768mb PC2700 TwinMos minne Skjermkortet mitt er et gammelt mainstream kort fra sist høst: Creative FX5600u 128mb, et kort som er ganske likt i ytelse med 9600. Til og med med AA/AF så kan jeg spille det med god flyt. På CS:S vil det kanskje gå litt vanskeligere å frage noen ordentlig med tanke på antall FPS, når man er i toppsiktet altså. Men på HF2 fungerer også dette som glasuren på kaka. Man trenger ikke et gærent kort for å spille Half Life 2! Inviterte noen venner for å vise dem spillet og de var mildt tatt imponerte over grafikken, selv med mitt skjermkort og ikke minst hvor god flyt det er i spillet. Bruker man 4000kr på et skjermkort så skal man enten være mildt sagt rik eller så skal pc være den eneste tingen man bryr seg om i livet. Er en SPCHAA pc alt man bryr seg om når man spiller, så trenger man sikkert mer. Og så må man seff være rik i tillegg til dette også. Men HF2 er konge, og jeg mener dens grafikk, uansett skjermkort! (btw, bak på koveret så står det at det kreves et DirectX7 kort, så man trenger ikke så sinnsvakt bra for å spille HF2 ) Nok et btw! Grafikkhorer alle sammen (det også mildt sagt). Grafikk er bare 5-25% av spillets opplevelse. Spillbarhet er det det hadler om, lær dere spill! Endret 18. november 2004 av Codex_FS Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Grafikkhorer alle sammen (det også mildt sagt). Grafikk er bare 5-25% av spillets opplevelse. Spillbarhet er det det hadler om, lær dere spill! enig med deg! grafikken er bare en bonus! men 5600ultra er vel ikke på 9600 nivå. da er de 9600se eller pro i så fall Lenke til kommentar
Codex_FS Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Grafikkhorer alle sammen (det også mildt sagt). Grafikk er bare 5-25% av spillets opplevelse. Spillbarhet er det det hadler om, lær dere spill! enig med deg! grafikken er bare en bonus! men 5600ultra er vel ikke på 9600 nivå. da er de 9600se eller pro i så fall Fant ut at 5600u ligger på litt lavere nivå enn 9600XT og i noen tilfeller på høyere nivå enn 9600PRO. Noe sånt i alle fall. Er ikke godt å si. Endret 18. november 2004 av Codex_FS Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 det er jo det samme da! så lenge det funker bra nok i spill! Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg fyrte opp HL2 for første gang i stad..... og det funka ikke bra!! XP3200+ Twinmos 512mb ram Hercules R9800 Pro 128 ellers, 250gb s-ata ...hovedkort Asus A7N8X(?)deluxe Kjører 1024*768 med det meste på max.. ingen anti-aliasing og disablet V-sync Når det går flytende..så går det virkelig glatt! Men når det skjer noe nytt så stopper det opp og lyden hakker osv.. det skjer faen meg hele tida overalt når jeg kommer til en ny plass! og Harddisken jobber som f ser jeg. Faen så irriterende! Tok en god gammaldags restart nå...kanskje det hjelper... har forresten cat4.12 beta driverne.. Edit: Har jeg for lite RAM ? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 jepp! det må være det som er problemet pga resten av systemet ditt passer bra til hl2! Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Myrull: det du opplever er antagelig lyd-lagging. Det er mange som sliter med det, også de som har Audigy 2, visstnok. Det er ille. Håper VALVe fikser det snart. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 det kan være grunnen. søk i hl2 forumet. der trur jeg noen har fått fixa problemet Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Aetius, vil du vi skal tro at du spiller i 1600x1200, alt paa fullt og 4xaa ?! MED 9800pro?! :!: Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 hadde ikke overasket meg om et gikk! trur 9800 blir litt unervudert i hl2! Lenke til kommentar
Codex_FS Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har ingen som helst problemer med å tro at 9800PRO klarer alt på maks i den oppløsningen i tillegg til AA/AS. Jeg har sett 9800PRO gjøre undere på Doom 3 og Farcry og. 9800PRO er jo et kongekort, hvorfor skulle det ikke klare det? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har ingen som helst problemer med å tro at 9800PRO klarer alt på maks i den oppløsningen i tillegg til AA/AS. Jeg har sett 9800PRO gjøre undere på Doom 3 og Farcry og. 9800PRO er jo et kongekort enig med deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå