Gå til innhold

9600xt->høy grafikk i hl2


Deadringer

Anbefalte innlegg

Hvorfor spør alle om hvordan maskinen deres vil yte? Hvis de uansett skal kjøpe spillet er det jo bare å vente og se.

Enig! Det finnes alt for få ytelsetester ute på nett for å kunne si noe også. Uten sammenligningsgrunnlag så kan vi naturlig nok ikke svare.

 

Det eneste jeg har sett til nå er subjektive "det funker veldig bra" til kortene Radeon 9600XT og Geforce3 Ti200 64MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med et 9800pro eller 6800le/nu(er ikke så fan av le kortet pga mye feil)

Jeg spør igjen jeg. Var det ikke første revisjon av LE kort som hadde mest problemer? Har ikke dette blitt mye bedre?

Jo, det var første revisjon som hadde problemer. Tror ikke disse eksisterer lenger.

er vel riktig det, men muligheten for at du får et 6800le med feil er fortsatt der. hadde det ikke vært for den lille muligheten hadde jeg kjøpt et 6800le for lenge siden.

 

tar bare ikke noen sjanser!

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har sett til nå er subjektive "det funker veldig bra" til kortene Radeon 9600XT og Geforce3 Ti200 64MB.

jepp enig! det burde være flere tester til et så populært spill. men det er en på microsoft sida: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/g...or/default.mspx

 

er ikke sikker på om denne er helt riktig. ga en kamerat av meg som har dårligere pc enn meg høyere enn jeg fikk så du kanke værra sikker.

 

men det er verdt et forsøk!

 

men hl2 viker vel bra på alle ati kort fra 9600pro til hvertfall 9800pro

 

har ikke lest noe om x800 kortene men siden det viker bra på de andre burde det gå strålende på de!

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ble overrasket over at det flyter såpass greit på heller middelmådige skjermkort. Både Doom 3 og HL2 overrasket der. Likevel gir det meg en nesten ukontrollerbar trang til å oppgradere :p

jeg også! :blush:

 

men siden det funker så bra på hl2 venter jeg til neste år

 

hadde tenkt å kjøpe et x800kort hvis ikke 9600xt klarte hl2 men det går jo overaskende bra!

 

det er jo gammal teknologi i kortet så egentlig er det litt rart!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Før jeg sjekket hvor mye ram hl2 brukte på min maskin brukte jeg FreeRam Xp Pro til å frigjøre ram.

 

Innstillingene i spillet er 1024*768, Alt på high, water all, trilinjal, 4xAA. Jeg har Athlon 64 3200+, Sapphire Radeon 9600xt 128, 764 noname ram.

 

Før spillet ble startet: 202Mb ram brukt

Under spilling : 650Mb ram brukt

 

Dvs at på min maskin bruker spillet 448Mb ram når det kjøres.

Endret av Skjalg85
Lenke til kommentar
Hvordan vil mitt system funke?

 

Cpu: Amd Athlon Xp 2600 +

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Skjermkort: Powercolour Radeon 9800 pro

 

Vil dette funke bra? Eventuelt hvor bra?

hehe har

AMD Athlon 64 3200+

P3200 1024 mb ram

PowerColor Radeon 9800 PRO

jeg funker da fint på high ;)

lagger noen steller da menmen ;P

Lenke til kommentar

Altså, en kamerat har intel 2.8, 1024 ram, og gf fx 5200

 

Kjører HL2 helt fint på 800*600 :)

 

Valve har gjort en bra jobb med spillet, er det beste jeg har prøvd, bare synd at en enda ikke kan spille flere sammen :)

 

På min egen amd 3500 med 1024 ram og gf6800gt kjører jeg glatt på 1600*1200 med beste bildekvalitet, alt er overklokket til maks, men tror ikke det er noe nødvendighet :) prosessoren kjører som en 3800, og skjermkortet som Ultra

 

CS:s er også bra, da spillet ikke er så fps krevende som før, jeg gleder meg til det kommer noen cs:s mapps, der de bruker grafikkmotoren til maks(flere ting som kan ødelegges, f.eks sloss på en søppeldunge der en kan rive ned skur, kaste tønner osv :O, nå er det jo bare "brushet" opp gamle maps, cs_office er knall :)

Lenke til kommentar
mye tullprat på dem som har brukt mye penger på nytt skjermkort til half life 2 her ja.. HL2 skulle vært utgitt for lenge siden, så source motoren er egentlig avlegs før den kom ut.. et 2 år gammelt skjermkort burde klare å kjøre en 2 år gammel grafikk motor greit, eller hur?  :tease:

 

trenger ikke aa og af for å nyte spillet, ei heller 1600x1200.. og grafikken er ikke så imponerende å krevende heller.. bra spill, pent å se på, thats it..

vell... hovedmomentet rundt dette med source motoren er fysikken, ikke grafikken.. ;)

 

Men trengs dog et godt kort for å suge ut all kraften som source motoren spytter ut.. HL2 er lagd så det skal funke på stort sett alle kort som finnes idag av det "nye". ( kjører da fint på f.eks. 9800, men trengs et XT / XT PE for å få 100% ytelse.. ;) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg spiller HL2 med 1024x768, medium tekstur og modeller, og 4xAF, på en Radeon 9550 @ 400/400. Noen syter over at grafikken i HL2 ikke er så bra, men når man kan spille et splitter nytt spill med enorme utendørsbaner, med de instillingene, på et relativt dårlig skjermkort, så er det definitivt bare bra. Dessuten så trenger ikke teksturen å være glatt og perfekt for å kunne kalles bra. Det som betyr mer er farger, lys, form, rom, og variasjon. Og det er kun det som angår objektene. I tillegg kommer alle de andre elementene som et spill består av, og som kan oppsummeres i et ord: historien.

 

Når man plaffer ned eklinger så svetten siler, så stopper man ikke opp og tenker: "Oj, dette var ikke noe gøy allikevel. Se de lavoppløselige teksturene på den veggen, da!". Det blir liksom litt for tandert.

 

Bra tema, headcleaver. Jeg er drittlei oppgraderingskjøret. F*ck 6800 og X800 (EDIT: til det blir tvingende NØDVENDIG å kjøpe en av dem).

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
det som er genialt med source motoren er at du ikke trenger et kort til 3000,- får å spille på bra grafikk!

 

å fysikken er bare nydelig! NYDELIG!!!

kommer helt ann på hva du definerer som bra.. definerer du "bra" som high, men itno aa / af, greit..

Men jeg selv, definerer "bra" som et minimum av 2xAA, 4-8x AF, og selvfølgelig alt annet på high/total reflection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...