Gå til innhold

9600xt->høy grafikk i hl2


Deadringer

Anbefalte innlegg

Prøv 1280*1024 du, alt på high, 4AA og 8AF.. Da har ikke kortet ditt sansynlig vis ikke noe å stille opp med. Jeg kjører med de innstillingene, og det går smooth. Med et x800pro altså.

 

Det jeg mener er at hvis du vil nyte spillet og grafikken holder det ikke med 9600xt, og det er logisk.

 

Nyere skjermkort har også andre effekter som eldre skjermkort ikke har, dette gir også bedre grafikk. Det er ikke bare innstillingene inne i spillet som teller..

Du har nok rett i det du sier men et radeon x800pro er ca 3 ganger så dyr som en 9600XT og den neppe er 3 ganger så bra :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye tullprat på dem som har brukt mye penger på nytt skjermkort til half life 2 her ja.. HL2 skulle vært utgitt for lenge siden, så source motoren er egentlig avlegs før den kom ut.. et 2 år gammelt skjermkort burde klare å kjøre en 2 år gammel grafikk motor greit, eller hur? :tease:

 

trenger ikke aa og af for å nyte spillet, ei heller 1600x1200.. og grafikken er ikke så imponerende å krevende heller.. bra spill, pent å se på, thats it..

Lenke til kommentar
Prøv 1280*1024 du, alt på high, 4AA og 8AF.. Da har ikke kortet ditt sansynlig vis ikke noe å stille opp med. Jeg kjører med de innstillingene, og det går smooth. Med et x800pro altså.

 

Det jeg mener er at hvis du vil nyte spillet og grafikken holder det ikke med 9600xt, og det er logisk.

 

Nyere skjermkort har også andre effekter som eldre skjermkort ikke har, dette gir også bedre grafikk. Det er ikke bare innstillingene inne i spillet som teller..

Du har nok rett i det du sier men et radeon x800pro er ca 3 ganger så dyr som en 9600XT og den neppe er 3 ganger så bra :tease:

Sant, men tok ikke hensyn på det området

Lenke til kommentar
Prøv 1280*1024

som jeg sa kan jeg ikke kjøre på det!

har lcd skjerm som max går på 1024x768!

 

men poenget er at 9600xt er bedre enn de fleste trur!

det kan dere ikke motsi!

 

søk, så ser dere at alle sier at folk sier at man max kan kjøre spillet på low eller medium grapshics med 9600xt, noe som jeg har bevist er feil!

 

ps: alle veit at x800 er bedre enn 9600xt, men jeg tør å si at du får mer for penga i forhlod til ytelse hvis du kjøper et 9600xt enn om du kjøper et x800pro, selv om det kortet er bedre er det ikke vært nesten 4k!

Lenke til kommentar

TIL ALLE ENGSTLIGE SPILLERE.

 

Grunnet defekt 6800 GT, og at Geforce 5950 ble innstallert på en annen maskin, ble jeg nødt til å blåse støv av mitt *host, host* gamle Geforce 3 Ti 500, 64 MB RAM.

 

Så alt av tester er kjørt med den. Resten av maskinen er en uklokka P4 2,66, med 1.5 GIG RAM.

 

Først HL2, alt står på HIGH, water reflect all, ingen AA, og trilinear filtering, samme som jeg også kjørte på Counter strike stress testen. Vel dere kan se selv. Oppløsningen er på 1024x768.

Må også påpeka at under "store" scener med masse som skjer, synker selfølgelig fps'en, men det er snakk om 1-2 sekunder idet kortet mottar alt, for så begynner det å flyte igjen. Tror det laveste jeg så en gang, var 18-19 fps mener jeg og huske. Men det var på et sted hvor ett musikk stykke starta, og da er det alltid en liten mikropause. Vell anyway her er bildene, ikke klag på kvalitet, bmp konvertert til JPEG ifra Paint. Fraps er i venstre hjørne. Spillet er hos meg fullt spillbart, er på ravenholm nå, men alt blir såååå meget bedre imorgen for da kommer det nye 6800 GT kortet mitt.

Legger dem i en zip fil da man kun kan legge ved ett bilde ser det ut som. Krysse fingre. xx

 

Counter strike Stress test = 62 Fps

HL2 ligger på rundt 50 fps.

For de utålmodige som ikke kan vente til bildene er lasta ned. hehe.

Fraps.zip

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar
Hvor mye ram bruker spillet? Kan du sjekke hvor mye av ram'en din HL2 bruker når du spiller? NB: Sjekk også peak-verdien og hvor mye ram du bruker før du starter spillet.

har sjekka men husker ikke. på mine instillinger brukte spillet litt over 700mb ram trur jeg? ikke ta meg på ordet, for jeg husker ikke 100%

 

men siden minimums kravet er 256 burde det jo gå da!

Lenke til kommentar

Hvordan vil dette oppsettet funke på HL 2?

 

AMD Athlon XP 2700+

512 mb DDR PC 3200

ASUS GeForce FX 5200 128mb

 

Hva trenger jeg? Noen som har forslag til skjermkort mellom 1500 og 2500kr til HL2? Eller funker det jeg har?

 

Følgende kort ser jeg på: Hvilket bør jeg velge?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301847&cks=SPK

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&cks=PRL

Endret av .Andre
Lenke til kommentar
hva med et 9800pro eller 6800le/nu(er ikke så fan av le kortet pga mye feil)

Jeg spør igjen jeg. Var det ikke første revisjon av LE kort som hadde mest problemer? Har ikke dette blitt mye bedre?

Jo, det var første revisjon som hadde problemer. Tror ikke disse eksisterer lenger.

Endret av hkg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...