Tantor_ Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har en dlink 624+ router i kåken min. Har 3 rom som skal ha tilgang til denne via wifi. Alle 3 maskinene har msi kort som fungerer relativt greit. Greia er at routeren står inni pipa pga at all kabelstrekk inn går via den. Bor i en blokk med 8 leiligheter. Som sagt er det en del mur og div både her og der, men rommene er ikke spesielt lang unna routeren. Spørsmålet er kort og godt, kan jeg bytte ut jalla antenna som står på dlinken med noe mere stabile greier, eller kan jeg mekke noe selv som fungerer bra? Har dårlig tid til noe fantastisk prosjekt, men har en elektronikkutdannelse fra en gang i evigheten som eventuelt kan benyttes hvis dette skulle være nødvendig. Ser jeg har litt lav signalstyrke til tider og mistenker at signalet ut fra routeren ikke er av den beste sorten. Takker for tips:) Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Heldigvis var det mye replies her,hmm:) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hvis du har elektro utdanelse burde du vite at når du brenner/varmer opp så blir mangnete i samme reting så ikke signaler går mellom den sån skjer med pipper og ovner. det du kan gjøre er og kjøpe 2basestajoner som støtter wds(trur jeg det hette) da kan du bruke den enne boxen og forsterke med sitte midt mellom. eller du kan kjøpe en booster eller mekke en antenne. søk etter "omni antenna homemade" på vår vennen googel.com mekka en sånn selv og brukte ca 2timer fra start til slutt ( med mekke av alt). NB: skal du mekke den omni antenna vær NØYE med antall mm , det har mye og si. og kobl på flere kloster så får du bedre signal (husk legg kun til partal ) Erik Ranvik Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Takker for tipset. Hovedplanen var jo da å forsterke signalet ut i fra d-linken. (Routeren) Kan dette gjøres enkelt, eller må jeg mekke en ny "d-link antenne som yter bedre" Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 sry, så ikke siste posten før jeg svarte Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hva med en slik http://www.norwaywireless.net/wiki/BlikkboksAntenne finnes det ingen firmware hack til din d-link som øker signal-styrken umenneskelig? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 JoH, den siste linken der ser oki ut. Takker:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå