Gå til innhold

Hvor skal kjølepastaen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Annbefaler ikke bruk av artic silver for en såpass uerfaren bruker som deg (no offence). Artic silver innholder så mye sølv at den leder strøm, og uforsiktig bruk kan veldig lett føre til kortsluttninger og svidd hardware. Vanlig standard goop er silikonbasert, og du kan egentlig ikke ødelegge noe med den uansett hvor feil du bruker den. Det er primært for entusiaster som skal presse siste rest av ytelse fra maskinen under overklokking. Når du ikke er sikker hvilken SIDE du skal ha kjølepastaen på, så faller du ihverfall ikke under den gruppen, sorry =)

-Stigma

Lenke til kommentar
Annbefaler ikke bruk av artic silver for en såpass uerfaren bruker som deg (no offence). Artic silver innholder så mye sølv at den leder strøm, og uforsiktig bruk kan veldig lett føre til kortsluttninger og svidd hardware. Vanlig standard goop er silikonbasert, og du kan egentlig ikke ødelegge noe med den uansett hvor feil du bruker den. Det er primært for entusiaster som skal presse siste rest av ytelse fra maskinen under overklokking. Når du ikke er sikker hvilken SIDE du skal ha kjølepastaen på, så faller du ihverfall ikke under den gruppen, sorry =)

-Stigma

Denne da? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302913&cks=SER

Lenke til kommentar
Jeg har brukt denne pastaen og den er veldig god pris / ytelse kontra as5, dette på en a64. Prøvde begge og det var 1 grad i forskjell..... og større forskjell i prisen.

Og den innholdt også Silver og er ikke å anbefale for nybegynnere/ukyndige.

Tja, det driter jeg i.. :mad:

Må vel være lett og gni den greia utover toppen av cpuen!

Lenke til kommentar

jepp, var heilt uerfaren eg, bare du har eit par q-tips for hand så går det greit. Selv måtte eg legge på meir. Ta det gradvis og hold q-tipsen klar så går ALT 100% fint.

Men mindre du søler. Då kan du bare kaste PCen din og invistere i ein TV.

Lenke til kommentar
jepp, var heilt uerfaren eg, bare du har eit par q-tips for hand så går det greit. Selv måtte eg legge på meir. Ta det gradvis og hold q-tipsen klar så går ALT 100% fint.

Men mindre du søler. Då kan du bare kaste PCen din og invistere i ein TV.

Så hvis jeg får lagt den orntelig på toppen, uten og søle utenfor prosessoren skal det gå bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...