janfredrik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei, se her Der er det en plass man kan sette på kjølepastaen der, men det er det ikke på min nye AMD Athlon 64 2800+ Forside Bakside (Beklager dårlig bildekvalitet, tatt med 7610) Det jeg lurer på er rett og slett hvor kjølepastaen skal hen? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Den store flaten på forsiden , det er en varme spreder det skjønner du. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Ok, skal bare gni det uttover der da? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Du tar en liten "dæsj" eller to midt på heatspreaderen så setter du på kjøleren. Pastaen vil fordele seg utover av trykket/varmen mellom HS og kjøler Endret 16. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Du tar en liten "dæsj" eller to midt på heatspreaderen så setter du på kjøleren. Pastaen vil fordele seg utover av trykket/varmen mellom HS og kjøler Ok, Holder det med denne? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 bruk Arctic silver 5 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 bruk Arctic silver 5 Er det veldig stor foskjell? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 ja det holder lenge, skal lite til -holder nok til en drøss slike prosessorer det der, det blir jo flattrykt, og du må jo fjerne det som blir til overs"kommer utforbi"! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 bruk Arctic silver 5 Er det veldig stor foskjell? aner ikke om det er stor forskjell..men de aller fleste,-inkludert meg foretrekker AS5 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Annbefaler ikke bruk av artic silver for en såpass uerfaren bruker som deg (no offence). Artic silver innholder så mye sølv at den leder strøm, og uforsiktig bruk kan veldig lett føre til kortsluttninger og svidd hardware. Vanlig standard goop er silikonbasert, og du kan egentlig ikke ødelegge noe med den uansett hvor feil du bruker den. Det er primært for entusiaster som skal presse siste rest av ytelse fra maskinen under overklokking. Når du ikke er sikker hvilken SIDE du skal ha kjølepastaen på, så faller du ihverfall ikke under den gruppen, sorry =) -Stigma Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Annbefaler ikke bruk av artic silver for en såpass uerfaren bruker som deg (no offence). Artic silver innholder så mye sølv at den leder strøm, og uforsiktig bruk kan veldig lett føre til kortsluttninger og svidd hardware. Vanlig standard goop er silikonbasert, og du kan egentlig ikke ødelegge noe med den uansett hvor feil du bruker den. Det er primært for entusiaster som skal presse siste rest av ytelse fra maskinen under overklokking. Når du ikke er sikker hvilken SIDE du skal ha kjølepastaen på, så faller du ihverfall ikke under den gruppen, sorry =) -Stigma Denne da? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302913&cks=SER Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) ..du kan også bruke tannkrem.... har ikke prøvd det selv, men har lest det her på forumet at det gikk visst. Endret 18. november 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har brukt denne pastaen og den er veldig god pris / ytelse kontra as5, dette på en a64. Prøvde begge og det var 1 grad i forskjell..... og større forskjell i prisen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har brukt denne pastaen og den er veldig god pris / ytelse kontra as5, dette på en a64. Prøvde begge og det var 1 grad i forskjell..... og større forskjell i prisen. Ok, tror jeg går for den jeg da Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har brukt denne pastaen og den er veldig god pris / ytelse kontra as5, dette på en a64. Prøvde begge og det var 1 grad i forskjell..... og større forskjell i prisen. Og den innholdt også Silver og er ikke å anbefale for nybegynnere/ukyndige. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har brukt denne pastaen og den er veldig god pris / ytelse kontra as5, dette på en a64. Prøvde begge og det var 1 grad i forskjell..... og større forskjell i prisen. Og den innholdt også Silver og er ikke å anbefale for nybegynnere/ukyndige. Tja, det driter jeg i.. Må vel være lett og gni den greia utover toppen av cpuen! Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 jepp, var heilt uerfaren eg, bare du har eit par q-tips for hand så går det greit. Selv måtte eg legge på meir. Ta det gradvis og hold q-tipsen klar så går ALT 100% fint. Men mindre du søler. Då kan du bare kaste PCen din og invistere i ein TV. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 jepp, var heilt uerfaren eg, bare du har eit par q-tips for hand så går det greit. Selv måtte eg legge på meir. Ta det gradvis og hold q-tipsen klar så går ALT 100% fint. Men mindre du søler. Då kan du bare kaste PCen din og invistere i ein TV. Så hvis jeg får lagt den orntelig på toppen, uten og søle utenfor prosessoren skal det gå bra? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Noen tips om Kjølepasta uten sølv på komplett.no? EdIT: tenk at dette(bilde under) er kjølepastataen oppå cpuen, er det ca slikt det skal være? - dårlig tegna Endret 16. november 2004 av janfredrik Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Bare at det skal være jevnt spredd utover da. Ellers er det fint. Endret 16. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå