Gå til innhold

Problemer med 6800LE

ikjell

Anbefalte innlegg

Har registrert at flere har hatt problemer med 6800LE kort, og jeg lurer på om jeg har problemer selv.

Når jeg spiller Richard Burns Rally, så kan maskinen henge seg med svart skjerm, etter alt fra 1 minutt til 3 timers spilling. Da fungerer det ikke å resete maskinen, den må skrus helt av, før den skrus på igjen.

Problemer forekommer ikke i andre spill, GPL eller Football Manager 2005, men dette er vel heller ikke spill som krever stort av 3d-hardware.

Spørsmålet mitt er, om det er noen måte jeg kan teste kortet selv?

Provosere fram feilen? (har ingen annen maskin å prøve på for øyeblikket)

Har forsøkt andre drivere uten å merke noen forskjell - kjører nå 66.72.

Det er definitivt ingen varmeproblemer, og kortet er forøvrig helt uklokket.

Vil jo gjerne være sikker på at det er noe galt med kortet, før jeg eventuelt sender det tilbake til Komplett.

Øvrig specs:

XP2100+

MSI KT4ULTRA

512 RAM (2x Corsair Value 256)

360W Enermax PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem.

Unreal 2 får kortet til å kutte... Maskinen jobber videre en stund før den og kneler (hører musikken...)

har kjørt 3Dmark01/03/05 uten problemer...

Heller ikke klokket eller varmeproblemer...

Frustrerende!!!!

Har kjøpt HL2... hvis samme problem oppstår der, ryker kortet rett tilbake der det kom fra!

Lenke til kommentar
Når jeg spiller Richard Burns Rally, så kan maskinen henge seg med svart skjerm, etter alt fra 1 minutt til 3 timers spilling. Da fungerer det ikke å resete maskinen, den må skrus helt av, før den skrus på igjen.

Akkurat samme symptomene fikk jeg med mitt Gainward 6800le i Doom3/Farcry/3dMark05, hjalp ikke å resette maskinen, måtte slå den av en stund først. Returnerte kortet til komplett, nytt skal være på vei nå (men det tar jo sin tid, komplett tok sin tid, og posten bruker en stund hit til periferien og... au).

Lenke til kommentar

Prøv å klokk ned minnet til rundt 500-600 og se om feilen oppstår fremdeles. Du kan også ta og laste ned noen av de nyeste demo'ene fra Nvidia. Jeg hadde problemer med Timbury og Chameleon, kortet blekka med en gang jeg startet en av disse.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...