Xmag Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Driver å skal kjøpe meg en bærbar PC til studiestart i januar, og har funnet ut at jeg vil ha en liten og lett maskin, som primært skal brukes til Office aplikasjoner. Batterilevetiden må være relativt bra, og jeg ønsker å ha Pentium M presessor (dothan). Budsjettet strekker seg i utgangspunktet til 15000, men jeg ser helst for meg å bruke mindre hvis det er mulig. Jeg har sett på ASUS' modell S5200N, og har lest endel i tråden her på forumet som vedrører denne. Det er imidlertid interessant for meg å ha flere alternativer, og jeg kom i den forbindelse over denne modellen fra MSI. Jeg liker størrelsen og designet, og spesifikasjonenen ser også bra ut, så langt jeg kan bedømme. Den har ikke Centrino, men samme funksjonalitet som om den hadde det. I stedet for Intels chipset står den oppgitt med denne konfigurasjonen: SiS 661MX + SiS 963L, og den har WLAN av g standard. Er det noen som vet hvordan dette chipsettet yter i forhold til Intels? Jeg mener å ha hørt at Intels chipset generelt er stabile og gode, mens de fra SiS er litt mer variable. Er det noen som har erfaringer med denne modellen eller andre MSI modeller? Er det noen som vet hvilke nettbutikker som fører laptoper fra MSI? Jeg klarer ikke finne konkrete spesifikasjoner med priser eller nettbutikker som fører modellene, og da blir det ganske hjelpeløst å prøve å kjøpe den/ta den med i vurderingen. X Lenke til kommentar
Filla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 - Den ligner da veeeeeldig på Medion sin "ultra"-portable, som www.barbara.no har testet. Hvis det er det (og som sagt, så vet jeg ikke det), så det en halvfabrikat PC som MSI har satt harddisk, cpu og RAM i + logoen sin på. - Halvfabrikat laptoper er ikke noe nytt, og trenger langt ifra å være noe negativt, jfr 1557 (netshop, psdata osv osv) og 556 fra diverse andre. Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Du har rett. Den er til forveksling lik Medions modell. Takker for bemerkningen Lenke til kommentar
qwert Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvis det er det (og som sagt, så vet jeg ikke det), så det en halvfabrikat PC som MSI har satt harddisk, cpu og RAM i + logoen sin på. I så fall er det vel heller et halvfabrikat fra MSI som Medion har satt navnet og logoen sin på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå