Gå til innhold

problemer med oppstart xp

stidz

Anbefalte innlegg

kjøpte meg nytt hovedkort i dag til pc'en jeg har hatt i skuffen i noen måneder nå, hovedkortet var ustabilt og jævlig(p4pe) så kjøpte meg et abit ic7-max3kort. men med dette kortet og det forgje så vil det ikke starte xp, når man trykker på f8 kan velge sikerhets modus og sånt, men når jeg går vidre derifra samme hvilket modus så kommer det masse rar skrift fort, så blir det svart og alt starter på nytt, ingen viste hvorfor, så nå har jeg byta nesten alt. men det er der fortsatt.kan det være minnet mitt? har testa begge brikene mine sammen og hver for seg men det samma skjer, noen ganger så restarter den ikke men da er det en strek oppe i venstre hjørnet bare, og der står den til jeg skrur av. ser omtrent sånn ut so m den streken her, __ så er alt svart mens streken blinker.

ram: 2x crucial 512mb, ddr, 333Mhz, cl2.5

HK : IC7-max3

cpu : p4 2.4Ghz (husker ikke kjerne) lagd i phillipinene eller no hvertfall

HD : western digital 60gb, 80gb, 160gb og 200gb disk, xp er instalert på 60 disken

skjermkort : navidia g-force 4 Ti4800se

håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er du sikker på at det er hovedkortet som er ustabilt ?

Kan like gjerne være minnet, last ned : http://memtest86.com/ og test.

Får du startet windows i sikkermodus ?

tror ikke det er hovedkortet nå. men det forgje var generelt ustabilt før det klikka, så lurer på om det kan være ramen min. men nei kommer ikke inn i sikkerhetsmodus. eten henger det eller så rebooter det.

Lenke til kommentar
Du må starte opp fra en windows 98 bootdiskett, sette inn den du lastet ned, og kjøre programmet :whistle:

(lese instruksjoner på siden ? Hva er det...?)

har ikke noe 98 diskett. men nå skulle jegprøve og boote fra xp cden og da står det bare disk boot failure, insert system disk and press enter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...