Sabbath Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 I windows hadde jeg noe som het NetLimiter. Utrolig praktiskt program når man laster ned/opp noe. Her kunne jeg enkelt sette hvor mye båndbredde mitt nedlastningsprogram skulle få lov til å bruke osv. Noen som vet om noe tilsvarende for Linux? Er jo utrolig kjekt å ha når jeg skal laste ned siste versjon av OpenOffice samtidig som at poden sitter på rommet ved siden av og spiller CS:) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Dersom du bruker wget til nedlasting: wget --limit-rate=32k http://www.domene.tld/fil.tar.gz For å begrense hastigheita til 32 kb/s Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du har jo Traffic Control (tc). man tc Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jo, men hvis jeg bruker Azerus da? Netlimiter (for windows) har en glimrende schedule funksjon. Jeg vet at unga er hjemme fra skolen sånn ca. 14:30, og da vet jeg også at de vil på nett og spille (etter å ha gjort lekser selvfølgelig). Med andre ord så kan jeg stille inn hvor mye båndbredde et gitt program skal få til envher tid av døgnet. Tror egentlig ikke tilsvarende prog finnes for Linux så her er det bare å hive seg på.....(for de som kan) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Putt tc i cron. Hvis du har en linuxbasert router så kan du faktisk la routeren fordele båndbredde mellom pcene i nettverket. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Linux basert router... Nei, med linux til folket som argument så blir dette litt tungvindt. Noen av dere som faktisk har sjekka ut Netlimiter? Med dagens grafiske Linux Desktop'er så burde det ikke vært umulig å få til, men takk for svar! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Edit: Dette var visst alt blitt sagt. Endret 16. november 2004 av gspr Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Nei, med linux til folket som argument så blir dette litt tungvindt.Noen av dere som faktisk har sjekka ut Netlimiter? Med dagens grafiske Linux Desktop'er så burde det ikke vært umulig å få til, men takk for svar! Jada, har sett netlimiter. Tc gjør det samme (+ mere til). Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Okay, da er det bare å hive seg i sæla'n og finne ut av det. Har fri på torsdag....that will be the day:) Takk! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Eventuelt har du wondershaper, som er en frontend til tc. Med wondershaper skriver du bare inn hva grensene skal være, så gjør den jobben for deg. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 trickle http://monkey.org/~marius/pages/?page=trickle den funker bra enkel er den også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå