Gå til innhold

Enkel måte å få DC+++ til å funke med ruter?

jorn_:-D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.....kan laste ned ganske mye jeg i passiv, men aktiv er jo best da. Har en kompis som har telenor, og det eneste jeg trengte å gjøre der var å sette inn IP'en og bruke default port så gikk det fint. Må restarte dc++ når innstillngene er gjort da. IP fant jeg på en kanal i dc++.

Det var litt verre angående ngt, men gikk fint det også.

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg en enkel forklaring på hvordan jeg får dc++ til å funke nå etter jeg har fått ruter? Har hørt folk sier åpne porter, men kan noen gi meg en kort men grei forklaring på hvordan jeg gjør det?

Mvh: Jorn:-D

Funka det før du fikk router? Hadde du da kabel direkte fra modemet?

Isåfall hvilken router har du? Du må nok åpne en spesifikk port hvis det er brannmur i routeren

Lenke til kommentar

Du må aller først gå inn på instillingene på dc++.. der setter du inn din eksterne ip'en din og hvilken port du vil bruke. deretter går du inn på www.portforward.com og routers. Der finner du din router og så står det hvordan du skal åpne porter i din router. Følg det som står der og legg inn den aktuelle porten og din interne ip. Da burde det funke!!

Edit: Hvis du bruker en brannmur..noe du antakeligvis gjør så må du kanskje åpne porten i den også.

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...