Eirik2 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det har dukket opp et underlig problem med maskinen min. Jeg antar at det er grafikkortet mitt, men vil høre hva dere har å si. Utstyr: 1,9Ghz, 738mb RAM, Geforce2 MX 64mb CRT-skjerm. Windows XP Pro. Problemet oppstår i hovedsak når det stilles krav til grafikkortet. Ved skrolling på internettsider med mye bilder, og særlig med to vinduer oppe, blir skjermen svart i et par sekunder. Det kommer ingen klikkelyd. I tillegg er knapper, cursorer o.l jevnlig farget i rosa og/eller turkis(bilde). Problemet oppstod rett etter oppdateringer til SP2, men jeg er ikke sikker på om det er der problemet ligger likevel. Jeg tok en titt på grafikkortet mitt for en stund siden(etter problemet oppstod), og det hadde da grodd igjen godt med kompakt støv i kjøleribba. Jeg fjernet dette. Kan jeg ha svidd noe? Kan oppdatering av drivere via SP2 ha noe med det å gjøre? Om kortet er kræsjet, har dere et bra tips på et billig kort som kan erstatte det jeg har? Hvis ikke, så leser jeg bare tester. På forhånd, takk! Mvh, Eirik Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 FYI, så var det skjermkortet. Satte inn et Sapphire Radeon 9250, og alt går finfint. Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå