Gå til innhold

Får ikke startet HL2 - LØST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååååååå... Jeg blir så irritert på spillselskaper som gjør livet for de som KJØPER SPILLET surt!

De som laster ned cracka versjon får etter det jeg har lest en veldig enkel installasjon, men mens jeg (og mange andre) som KJØPTE spillet ikke får starta det engang.

Dette kommer bare til å virke mot sin hensikt (hvem gidder å kjøpe et spill som ikke funker, når en kan laste det ned cracka og faktisk få spille det?).

 

Jeg får forresten også den "Unable to authenticate original disc within timelimit"-meldinga når jeg starter HL2 og har i ORIGINAL DVD'en.

Samme får jeg om jeg prøver å starte CS-source.

 

Dø, Valve, DØ!

Lenke til kommentar

løsning på problemet ditt! "får ikke startet HL2"

 

jeg hadde exakt samme problem, stressa i 7 timer med reinstaller og forumlesing, helt til jeg fant ut av problemet selv... fant ut at d var dvd brenneren min som jeg hadde dvd'en i under install spillet ikke likte, jeg byttet til en gammel dvd-rom og vipps så startet spillet...

 

den dvd brenneren jeg ikkje klarte å kjøre spillet med er nec 2500a.

(den er sonemodifisert med dangerous brother's sin firmware, vet ikke om det har noe med det å gjøre men d funket hvertfall ikke med den brenneren). lykke til, håper d funker hos deg oxo.

 

HL2 rocks!

Lenke til kommentar

Har samme problem som enkelte andre her som har kjøpt DVD-versjonen. Min Plextor 712A er ikke i stand til å lese securom3?-beskyttelsen (nyeste orginale firmwaren 1.05)

 

Slengte inn en gammel Samsung DVD-spiller og da starter spillet helt greit.

 

Angrer egentlig på at jeg ikke kjøpte spillet over steam. Og det å måtte ha DVD-plata i boksen i en DVD-spiller som jeg slettes ikke har tenk å ha der for å starte spillet er uholdbart.

 

Hva er argumentet for å ha en ekstra kopibeskyttelse i tillegg til Steam-beskyttelsen egentlig? Man må da allikevel aktivere produktet via Steam like forbasket.

Lenke til kommentar
Hva er argumentet for å ha en ekstra kopibeskyttelse i tillegg til Steam-beskyttelsen egentlig? Man må da allikevel aktivere produktet via Steam like forbasket.

kunne ikke vært mer enig!

 

Jeg har sagt i tidligere poster hva jeg mener om NO-CD-patches, skal ikke si mere om det nå, for da blir jeg sikkert nok en gang flamet av de skinnhellige brukerne her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Hva f@@n skjer??

 

Er ikke veldig inne i Steam, men har skjønt at dette er en form for launcher osv..

 

Kjøpte det på DVD idag

installerte Steam og Half-Life 2

registrerte produktet

lagde brukerkonto i Steam

 

Når jeg starter HL2 fra Steam, skjer følgende:

 

En meldingsboks popper opp hvor det står :

"Preparing to play Half-Life 2..."

 

Venter et par sek...

 

deretter forsvinner boksen, og dvd-plata begynner å rulle...

 

deretter skjer det IKKE EN DRITT!!!!

(jeg ser at det er en prosess som heter hl2.exe som går en liten stund, ca. 10-20 sek, før den dør ut..)

 

 

Hva i h#%%% gjør jeg???

 

EDIT :

PROBLEMET:

Problemet var at HL2 fikk en time-out på CD-sjekken (eller DVD-sjekken), slik at den ikke godtok DVD'en.. (irriternede, siden jeg ikke fikk noen feilmelding)

 

LØSNING:

1. Flasha rommen på DVD-spiller'n. (Gå til leverandøren av DIN DVD-spiller for å finne programvare som gjør dette).

Dette alene hjalp ikke for meg, så jeg måtte også "hjelpe" HL2.exe - prosessen:

2. Åpna opp explorer'n, klikka på DVD-stasjonen, slik at DVD-plata er "i gang" FØR jeg starta Half-Life 2 fra Steam.

Hvordan gjør jeg for å flashe dvd spilleren min da? Kan jeg laste ned soft ware fra nettet for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg for å flashe dvd spilleren min da? Kan jeg laste ned soft ware fra nettet for å gjøre det?

Du må gå på websiden til leverandøren/merket til din DVD-spiller, og se om dem har opdaterte drivere og evt. flash-prgramvare.

 

Eks: Jeg har en BenQ DVD-spiller, å jeg lasta ned det jeg trengte herifra:

http://www.benq-eu.com/ServiceAndSupport/D...cfm?product=647

Lenke til kommentar

Jeg har akurat det samme problemet som du hadde, det som er litt kjipt er at jeg sitter på helt ny laptop og alt er oppgradert..

 

Litt morsomt er det at etter tyve forsøk på å gjøre det samme så virket det plutselig! Jeg fikk spillt i fem minutter før jeg måtte jeg gå ut av spillet av andre grunner, neste gang jeg skulle inn så var det umulig igjen!

 

 

 

Men det var artige fem minutter.. det skal de ha...

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg for å flashe dvd spilleren min da? Kan jeg laste ned soft ware fra nettet for å gjøre det?

Du må gå på websiden til leverandøren/merket til din DVD-spiller, og se om dem har opdaterte drivere og evt. flash-prgramvare.

 

Eks: Jeg har en BenQ DVD-spiller, å jeg lasta ned det jeg trengte herifra:

http://www.benq-eu.com/ServiceAndSupport/D...cfm?product=647

Hvordan får jeg instalert den nye driveren da? Dette er faen meg siste gang jeg kjøper et spill. Håper dette blir cracket så fort som faen!!!!!

Lenke til kommentar
JAAA!!! ENDELIG, FANT UT FEILEN!!

 

Hva problemet var, og løsningen har jeg nå editert i den første POSTEN, slik at andre som har det samme problemet finner det ut kjapt..

Jeg fikk det til i går på samme måten som du beskrev, bortsett ifra at jeg ikke installerte ny firmware på dvd-brenneren.

Jeg tipper det går i de fleste tilfeller å bare sørge for at dvd-brenneren/romen har starta opp når du starter HL2 (dvs. punkt 2 i din løsning :p).

Lenke til kommentar
Dette fikk jeg opp da jeg prøvde å starte spillet

wtf.jpg

 

greit nok at dem skal beskytte seg mot piratkopiering (vell tok ikke lang tid for EMPORiO å cracke det.. spillet er jo ute å svirrer på nette nå as we speak..) men at det går utover folk som faktis betaler det.. er U A K S E P T A B E L T.

Er det cracket allerede? FY F****!!!!!!!! Det tiltaket hjalp ikkje mye.

ER så forbannet nå at jeg kommer til å kaste spillet og laste ned den cracka versjonen.

Lenke til kommentar

bare til orientering så har det skjermbildet ingenting med cracka versjon å gjøre.

 

Dette er en melding som kommer når vi ikke får godkjent dvd plata. Antageligvis noe av samme feil som trådstarter her, denne kommer opp en liten stund etter at man prøver å starte spillet.

 

 

Jeg har en Plextor 712A og får denne meldingen

Themidens har postet en metode her

 

dette fungerte for meg

Endret av soul
Lenke til kommentar
bare til orientering så har det skjermbildet ingenting med cracka versjon å gjøre.

 

Dette er en melding som kommer når vi ikke får godkjent dvd plata. Antageligvis noe av samme feil som trådstarter her, denne kommer opp en liten stund etter at man prøver å starte spillet.

 

 

Jeg har en Plextor 712A og får denne meldingen

Themidens har postet en metode  her

 

dette fungerte for meg

Har samme brenner selv. Godt at det ikke bare er jeg som er plaget med kombinasjonen HL2/Plextor712A.

Plextor har nå ihvertfall tidligere vært kjent for å lage kvalitets-drev. Kanskje de kommer med en firmware som takler beskyttelsen som er brukt på HL2-DVD'en?

 

Har du mailet support hos Plextor?

 

Problemet med de fleste brennere er jo nettopp at aksesstidenen er dårlig noe som kanskje ikke støtter beskyttelsen som er brukt på HL2 (SecuROM 5.03.06.0002 )?

 

Vår brenner har en aksesstid på rundt 150ms mens de fleste dedikerte DVD-lesere ligger på under 100ms. En gammel samsung-spiller jeg hadde tok dvd-en med en gang.

 

Løsningen min var å benytte denne samsungen intil jeg får denne som jeg bestilte i dag.

Lenke til kommentar

Nei har ikke mailet Plextor support, men jeg har mailet VU games support. De er vel så overlesset med mail at jeg ikke kan regne med å få noe svar der med det første

 

Kan ikke skjønne at denne spilleren kan ha så dårlig aksesstid at det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
hvis dere har kjøpt half-life 2, så hadde jeg ikke hatt NOEN som helst betenkligheter/morale problemer med å benytte mge av NO-CD "cracken"..

 

gir ikke ut link (for da blir jeg sikkert pepra av en eller annen idiot), men DEN FINNS DER UTE...

Jeg er enig med deg der.

Folk som har spillet bør få lov til å bruke det som en vil, om en da vil bruke DVD'en til å starte, eller finne en no-cd crack for å spille uten.

Selv bruker jeg no-cd crack på warcraft 3, som jeg også har originalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...