Gå til innhold

Lei av First Person Shooter

Anbefalte innlegg

Nå er det snart nok!

Jeg begynner å bli så utrolig lei av ALLE FPS spill at jeg vurderer å kutte ut den sjangeren HELT!

Jeg er så utrolig lei av å gå rundt å holde en pistol og drepe meningsløst, som i Halo 2, Half Life 2 og andre av de nyeste titlene.

Selv om det sikkert er en genial historie og grafikken sikkert er kjempegod, er HELE konseptet brukt opp synes jeg!!

Er det ingen som deler dette synet med meg?

Alle andre sjangere har så mye variasjon, bilspill, rollespill, Point'n click.

3rd persion shooter kan også virke, bare det ikke blir for mye.

PC'spill trenger noe helt NYTT!

noe HELT nytt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bla bla bla

ser ikke problemet ditt.

Masse fps spill som har ulike løsninger. Rainbow 6 serien er jo ekspempel på dette.

Når du da spiller online vil hver enkelt spiller ha ulike roller, noe du også kan ha når du spiller alene.

Faktisk har Rainbow 6 egne maps der du ikke kan avfyre et skudd engang.

Syns at online spilling gjør mulighetene uendelige der ute. Bare for deg å finne ditt spill i den enorme massen der ute :)

Lenke til kommentar

Alle fps'er har sin egen vri på saker og ting, og om du har gått lei sjangeren er det ditt problem. Da slutter du bare å spille da vet du. Er ikke verre enn det. Selv synes jeg faktisk fps'er er bedre enn på lenge. Og oppfølgerne som nå kommer er jo et bevis på dette.

Lenke til kommentar

Beh, jeg spurte jo etter folk som er enige med meg!

Jovisst har de alle en vri, men det er bare så dumt!

Har det noen gang blitt laget et FPS spill med en fyr UTEN våpen?

Kanskje mange av dem når jeg tenker etter..

edit: da heter det vel FPW da (first person walker) :thumbup:

Endret av Lapette
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig uenig med deg.

En 'sjanger' (om man egentlig kan kalle det det) er jo bare et medium hvor man presenterer en idé. Verken mer eller mindre. 'Rene' FPS-spill er vel for så vidt temmelig oppbrukt, og jeg personlig synes vel at det settes altfor strikte grenser når det gjelder hva som er "lov" og ikke når det gjelder spillutvikling i dag (altfor lite hybrider). Dette kommer for det meste av at det er et fåtall spillselskaper som har muligheten til å lage innovative spill... simpelthen fordi det ikke er sikkert at det er mulig å tjene nok penger på det.

Lenke til kommentar

Men jeg er dønn enig... har spilt få fps de siste åra som har gitt meg noe. Gikk lei multiplayer fps rundt duke nukem 3d tida... 1997. Synes Max Payne var moro en liten stund, men gikk lei der også.

Har testet FarCry og Doom3, men synes det var det samme om igjen. Sikkert dødsfett for de som ikke har spilt noe særlig fps - kanskje jeg er blitt for gammel...

Lenke til kommentar

Fudun, du er smart og vis! Endelig en som tenker som meg!

til resten av dere:

Det er ikke det å holde på med det som er tingen, jeg spiller ikke FPS spill, jeg ville bare se deres meninger! Jeg prøver ikke å si at det ikke er mye en kan gjøre og mange vrier FPS spill kan få, men..

Er litt vanskelig å forklare!

fudun og jeg skjønner det!

Lenke til kommentar

Spill Half-Life 2. Det var en sann glede ;)

Kan være enig i at mange førstepersonskytespill ser veldig like ut ved første øyekast, og at mange spill er veldig kjedelige. Men heldigvis er det noen spill som skiller seg litt ut og kan underholde i mange utallige timer. Eksempler er Far Cry og Half-Life 2. Jeg gleder meg også til Stalker som ser ganske nytt og innovativt ut. Men aller først skal jeg kose meg ordentlig med Half-Life 2 ;)

Lenke til kommentar

Gikk lei av FPS'er etter Half-Life. Ingenting har kommet på høyde med det. Har spillt en del FPS'er etter, men ikke noe har vært like gøy, slevom mye forsåvidt har vært bra. Max Payne kom nærmt, men det var mest fordi det endelig var et spill hvor Finner kledde seg ut som mafia i en hardkokt krimhistorie. :lol:

Egentlig synes jeg det samme om de fleste sjangere. Yndlings RPG'et mitt er ennå Daggerfall, hack&slash var gøyest med Severance.

Så derfor spiller jeg mest på Gamecube'n min, siden Nintendo alltid greier å lage enten noe som er så bra at man ikke bryr seg om at det er gammeldags, eller at det bare føles sinnsykt nytt. Pikmin 2, Metroid Prime, og Wario Ware er gode eksempler.

Lenke til kommentar

DE ER ALLE LIKE! det er en historie, du må gå rundt å drepe alle de slemme dyrene eller menneskene..

Om du skal se det slik er ALLE sjangrene i spille verden lik hverandre.

RPG spill, point, klikk, gå, sloss.

Bilspill kjør rundt, vinn

FPS gå, skyt, dø.

Å finne opp nye elementer er ikke så lett når det beste allerede er i bruk. Det er en grunn til at vi har de sjangrene vi har. Og om du ser FPS spill på den måten som jeg quota over, så tror jeg du skal legge FPS sjangeren på hylla, for grunnmuren i de aller fleste FPS spillene er som du sier over, det som er forskjellen er hvordan det hele er bygget og hvordan storyen og gameplayet kommer frem.

Lenke til kommentar

Jeg er også forsåvidt enig med Lapette. Synes ikke det er mye innovasjon innen

FPS-sjangeren, men så har jeg ikke så veldig stor trang etter det heller. Det var siste

FPS-spillet jeg nøt ordentlig var en Quake 3 mod, Rocket Arena, som jeg spilte ganske

mye for omtrent 1,5 - 2 år siden (tror jeg). Etter det så har det kommet en del kule

spill på markedet, men synes bare ikke de er noe særlig underholdende, og IMHO

så er repetetivfaktoren ganske høy. Det er dog fullt mulig at det er bare jeg som ikke

legger merke til de store forskjellen som kanskje mange FPS-spill har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...