Nicklas Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Hei! Jeg bare lurte på om dere kunne forklare meg hvordan jeg skal koble sammen katode rørene. De skal få strøm fra en PSU og skal ha 1 av/på bryter. Det skal være 8 stk neon rør. Hva trenger jeg for å koble dette sammen? Jeg kunne jo ha kjøpt 4 stk katode kits, men det blir litt dyrt. Håper dere skjønte hva jeg mente Takker for alle svar! EDIT: Her er slik jeg hadde tenkt det. Men hva trenger jeg? Hvordan koble? Endret 16. november 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du trenger 4 stk inverter fra fra Microplex.no viss det er datalys. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Du trenger 4 stk inverter fra fra Microplex.no viss det er datalys. Jeg kunne jo ha kjøpt 4 stk katode kits, men det blir litt dyrt. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Du trenger 4 stk inverter fra fra Microplex.no viss det er datalys. Jeg kunne jo ha kjøpt 4 stk katode kits, men det blir litt dyrt. EDIT: Hmm... Går det ann å bare kjøpe den lille boksen? Går det ikke ann å lage den selv? Hva trenger jeg da? Endret 17. november 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 "den lille boksen" er en inverter, eller en "dings" som kan transformere likespenning. nei denne er ikke mulig å lage selv uten veldig gode elektronikkkunskaper. det den lille boksen gjør er å transformere spenningen fra PSU opp til 600-1000 volt, så å trekke direkte fra PSU går ikke. du trenger slike invertere. jeg vet ikke om noen andre enn disse små som fåes som casemod stæsj, ellers hadde jeg vel anbefalt det. 4 av DISSE er vel det eneste gode svaret jeg kan gi deg. de er doble så det går 2 katoder per inverter. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Nå er ikke jeg så god på elektronik, men kanskje det kunne funket og paralellkoble noen av de, men du må vel ha en inverter uansett.. z1Ob Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 tror neppe inverteren har godt av paralellkobling på det der. vil bli for lite motstand og spolen vil brenne opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå