Gå til innhold

Maskinen min vil ikke starte(PSU-problem?)

T.L

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med maskinen. Hvis kontakten står i, og jeg trykker på start-knappen, så skjer det ingenting. Men hvis jeg tar kontakten ut, for så å sette den inn igjen, starter maskinen av seg selv i en liten stund, uten at jeg har gjort noe. Eller... viftene bråker i hvertfall, men skjermen vil ikke skru seg på, og etter kanskje 20 sekunder(varierer ganske mye) så skrur maskinen seg av igjen.

Hva kan være galt? Har en q-tec 550w power supply. Hørt at den er rimelig elendig og kan fort forårsake problemer, så tenkte det kanskje kunne være den, men aner egentlig ikke. Maskinen har funket helt fint lenge, og jeg har ikke overklokket.

Ligger en del skolearbeid på maskinen, blant annet en del jeg skal levere som haster litt. Er derfor evig takknemmelig hvis noen vet hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde få lånt deg en annen psu og se om det løser problemet. Da kan du samtidig få ut skolearbeidet ;)

Tror ikke det blir lett å få lånt en PSU fra noe sted...

Men er det sannsynlig at PSUen kan være problemet? Får i verste fall kjøpe meg en ny en...

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om trenger jeg egentlig en ny PSU uansett. Er drittlei av at den gamle bråker uansett, så selv om den ikke er feilen, så har jeg likevel ikke kastet pengene ut vinduet. Så noen som har en god, stillegående PSU å anbefale?:p

Helst ikke så alt for dyr.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny PSU, men maskinen fungerer fortsatt ikke, selv om det er tegn til bedring.

Maskinen booter fortsatt av seg selv når jeg skrur på power supplyen, og skjermen forblir svart. Men i forhold til før så skrur den seg ikke lenger av etter en stund, men bare fortsetter å gå.

Da jeg fjernet den gamle power supplyen satt strømkabelen til skjermkortet veldig hardt i, og jeg måtte bruke makt for å få den ut. Dette gjorde at en liten plast-bit knakk fra der man setter i strømmen på skjermkortet. HÅPER i hvertfall bare det var en plastbit, som det tilsynelatende var, men er ikke sikker. For Når jeg prøver å boote skjer det akkurat det samme som om skjer når det ikke står i noe skjermkort i det hele tatt.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...