Sh4d3y Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei! Jeg er temmelig lei av det røde lyset i min MS intellimouse 3.0, og jeg tenkte da på å bytte led'et til et blått et. Er det noen som har gjort dette, eller har noen data på det lysdiodet som sitter inne i musa? Mvh mEg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Spennende prosjekt. Det er vel bare å kjøpe en blå led og teste den. Hvis det ikke funker så lodder du bare tilbake den røde led'en. Det står neppe noen specs om selve led'en noen plasser så du må nok bare prøve deg frem. Pass på å finn en led med ca samme utstrålingsvinkel og lysstyrke. Hvis den gjennomsiktige plasten er like gjennomsiktig for blått lys som for rødt og CMOS'en i musa reagerer like bra på blått lys som på rødt så bør dette gå helt fint. Lykke til! Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Tror musa skulle greie blått lys, for ailienware selger intellimouse 3.0 med blått led Det er linse på led'et, så så lenge jeg har like stor eller større strålevinkel så burde det vel gå bra? Og det med lysstyrke, er det dumt om det "nye" lysdiodet er kraftigere en det originale? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tenker du på den som lyser bakover, "mot deg"? I såfall bør ikke det være noe teknisk problem. bare å lodde løs den gamle, klippe til riktig lengde, og lodde på den nye. Men plasten det lyset går gjennom er jo rød da... Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 jeg vil bare ha bort mongo lyset fra msie4.0. irriterende om natta når jeg skal sove Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Tenker først og fremst på å bytte det led'et som lyser "under" musa Tror jeg skal ha det blått, og det som er bak grønt, eller omvendt. Linsa for led'et som lyser for sensoren er klar, så det burde vel ikke være noe problem med det.... Er det noen som vet om sensoren er like følsom for blått/grønt lys som for rødt? Mvh mEg Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 jeg vil bare ha bort mongo lyset fra msie4.0. irriterende om natta når jeg skal sove hva med å slå av maskinen??? :!: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 jeg vil bare ha bort mongo lyset fra msie4.0. irriterende om natta når jeg skal sove hva med å slå av maskinen??? :!: Eller å legge musa en plass som ikke slipper lyset ut? (Slenge T-skjorta over den om natta?) Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Men plasten det lyset går gjennom er jo rød da... Ikkje på alle muser på min logitech MX300 er det mørk plastik rundt og gjennomsiktig der lyset er.. Så å skifte fra blå til rød er ikkje noe problem om plasten er gjennomsiktig kunne faktiskt tenkt å gjort det sjøl Endret 18. november 2004 av mrKROVEL Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 jeg vil bare ha bort mongo lyset fra msie4.0. irriterende om natta når jeg skal sove hva med å slå av maskinen??? :!: Eller å legge musa en plass som ikke slipper lyset ut? (Slenge T-skjorta over den om natta?) Enn om jeg fryser og trenger t-skjorta da? Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 jeg vil bare ha bort mongo lyset fra msie4.0. irriterende om natta når jeg skal sove hva med å slå av maskinen??? :!: Eller å legge musa en plass som ikke slipper lyset ut? (Slenge T-skjorta over den om natta?) Enn om jeg fryser og trenger t-skjorta da? Du har mer en én t-skjorte Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Åpne opp musa og riv av den ene enden av ledlyset som hører til bakpartiet på musa så slipper du det #%"% lyset. Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Da er det gjort! Nå ar jeg sjøgrønt lys under musa. og lilla bak Det lyset bak er ikke så kraftig, og jeg ser ikke noe serlig av lyset, man bare skimter det... Menmen, morro uansett Kjøpte led's fra www.lsdiodes.com Her er bilder: EDIT: Måtte sette inn 2 ekstra motstander i musa da, mend et var ikno prob egentlig. Endret 10. januar 2005 av Sh4d3y Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Kult! Men det bak så ganske rødt ut? Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 er vell fordi plastiken er rød Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå