Rayban Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har begynt å sikle på Sony Ericssons nye V800-modell, som er laget på bestilling fra Vodafone og dermed selges utelukkende av Vodafone. Men er det mulig å bruke denne telefonene i Norge dersom man klarer å få tak i den, og isåfall hvordan kan man få tak i den? Ønsker ikke akkurat å tegne noe Vodafona-abbonnement i utlandet.... Forbannede griske Vodafone som skal ha enerett på telefoner, møkkaunger!! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tror dessverre ikke det går, siden Vodafone ikke har noe nett i Norge Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 du må nok vente til den er mulig å låse opp Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror mange hadde kjøpt den hvis den hadde kommet til Norge, men synd de taper jo penger på å ikke selge den her da! Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) men synd de taper jo penger på å ikke selge den her da! det tviler jeg på. Noe sier meg at det ikke er en tilfeldighet at den bare blir Vodafone-telefon, og at det er snakk om ganske store summer når man produserer en mobil for verdens nest største operatør. Alle de store markedene i europa har jo vodafone. Endret 17. november 2004 av arehei Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Alle de store markedene i europa har jo vodafone. Så hvorfor har ikke vi vodafone? Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Alle de store markedene i europa har jo vodafone. Så hvorfor har ikke vi vodafone? Fordi det bor stusselige 4,5 milloner i dette landet, og konkurransen mellom operatørene er allerede veletablert. Jeg regner med at vodafone vurderer alle land, og de ser vel ingen grunn til å komme hit. Ser ikke på det som økonomisk positivt. Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er det noen i Norge som kan låse opp denne telefonen? Ellers kan den vel brukes i Norge på samme måte som "norske" telefoner funker i utlandet. Som gsm-telefon selvfølgelig. Men dette blir kanskje ikke direkte billig. Dersom den kan låses opp, vil det være mulig med norsk språk/T9? Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Ser at noen få eksemplarer har begynt å dukke opp for salg på eBay, altså faktiske telefoner, ikke linker.... Så det kan se ut som det er mulig å få tak i den etterhvert Lenke til kommentar
Algron Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg leste en gang på Esato; der var det en fyr som sa at han hadde unlocka sin V800. Han sa at han bare hadde ringt Vodofone og spurt om han kunne få opplåsnings-koden sånn at han kunne låse den opp, og det fikk han! Han hadde til og med screenshots av den med en annen operatør Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvis man kjøper ulåst fra sverige fra blocket.se så går det vel an å bruke den under netcom eller telenor?! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jepp. Da skal det virke. Selger de den ulåst på blocket.se? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Noen av dem er det ja, men da må du lete med gjevne mellomrom... Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvis du kjøper V800 i Sverige så koster det 299,- å få låst opp telefonen når du kommer tilbake til Norge ;-) Tror det blir en tur til sverige i helgen, må bare finne ut hvor jeg kan få kjøpt telefonen!! Noen som vet?? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Er bare å få låst den opp på gsmteknikk.no da Prisen på gsmteknikk er visst 399,- Endret 2. desember 2004 av Eulogy Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) må bare finne ut hvor jeg kan få kjøpt telefonen!! Noen som vet?? Får vel kjøpt den på voodafone shop (egen butikk i Sverige) eller så er det vel vanlige butikker som har den. Men er det sånn at du må kjøpe den med voodafone i Sverige og få den låst opp etterpå? Må man ikke da betale månedsavgift eller no på Voodafone? Endret 2. desember 2004 av Alderon Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Så vidt jeg har forstått det, så er eneste måten å få den i sverige på, å kjøpe den med vodaphoneabbonement med 24måneders binding. Ser at man i england kan få det ned i 12 måneder, men det virket dyrere (regnet ikke på det). Har ikke sjekket andre land. I Sverige blir det da 24 måneder * 199 kroner for telefonen. Pluss 399 i opplåsning fra gsmteknikk. For en SÅ fet telefon, er det faktisk ikke utrolig dyrt, men nesten billig. Jeg regner med at det kanskje ikke finnes norsk språk til denne telefonen enda, siden den ikke selges i Norge, og vodaphone ikke har nett her? Jeg vet ikke hvordan det er å bruke 3g-nett med telefoner som ikke er solgt av telenor. Dagens artikkel her på amobil.no sier at det ikke er mulig, men dette synes jeg høres snodig ut.... Kan noen kanskje finne ut om det finnes norsk språk? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det er jo en 2G/3G mobil så da funker den her i Norge på det nåværende nettet også! Hvis man får kjøpt den i Sverige, så er det norsk meny på den... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvordan kan du være helt sikker på at det er norsk meny på den? Ja, jeg skulle tro det selv, men det er tross alt en telefon som ikke er laget for å selges i norge. vi har jo ikke vodaphone her... Og selvfølgelig vil den fungere på gsm-nettet, men det er jo ikke interessant å kjøpe en sånn telefon for kun å bruke som gsm-telefon... Lenke til kommentar
iCar Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Uansett så kan gsmteknikk bytte språk på mobilene også. Det er inkludert hvis man bestiller en sånn unbranding/unlock hos dem. Men siden den tlf kun er ute med Vodaphone, det er ikke noe ofisiell SE firmware til den så kan det hende det ikke finnes norsk sprpk i det hele tatt til den. Det skader ikke å bruke engelsk i så fall. Sendte forresten mail til SE angående når dem vil komme 3g tlf til Norge. DEM vil ikke lansere 3g tlf i Norge før i APRIL 2005. Regner med at dem inntil da har lansert endel 3g mobiler,muligens en unbranded versjon av V800 og kanskje noen enda bedre mobiler. Enten går jeg og kjøper V800 fra Sverige eller nødt til å kjøpe NOKIA 6630 eller den Samsung tlf Z107 som er en klapp tlf med videotelefoni støtte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå