Gå til innhold

Er dette oppsettet noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en kamerat som jeg driver og hjelper med å sette opp en ny pc. Han Har et budsjett på ca 6000kr(5500-6500). Vi har satt opp et forslag, men er veldig usikker på dette. Han ønsker en stillegående pc og har floppy, CPU-vifte og kabinettvifte fra før, ellers trenger han alt.

Vårt forslag er her:

Samsung SpinPoint P80 160GB S - ATA 8MB cache 7200RPM

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid]

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Chieftec LCX-04 Medium Sort/Sølv 360W, LCX-04B-B-A, USB og Firewire.

Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 256MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

Dette er det vi kom frem til i den prisklassen og som passet bra, men hvordan er den i forhold til støy? Han ønsker en stillegående maskin! Skjermkortet er på 256mb er det like greit å spare 300kr og kjøpe samme kort med 128mb? Eller kjøpe et helt annet skjermkort?

Maskinen skal for det meste brukes til internett, msn og litt spilling. Og legger ganske stor vekt på stillhet!

Håper det er noen som har noen kommentarer til dette oppsettet slik at han blir fornøyd. Hvis det oppsettet vi har satt opp er helt elendig er det bare å komme med andre forslag!

Takk for alle svar! :thumbup:

Endret av Nimblex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min fetter har Sapphire R9600 PRO støyer ikke så mye dette, og yter ikke så værst heller.

du burde da ihvertfall ha et 9600 kort til det oppsettet.

hvis du kan spare penger ved å kjøpe 128mb versjoner, er det å anbefale du vil ikke få noen spessiel forskjell i ytelse men vil koste mer. det med 256mb på et 9600 og under er nok mer et salgs triks som f.eks elkjøp bruker for å få kunder som ikke har så mye greier på dette.

Lenke til kommentar

Da var hovedkortet på plass. Holder ikke psu-en i det kabinettet? For å være erlig er det usikkert om han skal ha det kabinettet, vi har også tenkt på "Aopen H600B", som har etter hva jeg vet en bra psu. Mulig at han går for det.

Takk for god respons til nå! Det er bare å komme med fler forslag!

Lenke til kommentar
Da var hovedkortet på plass. Holder ikke psu-en i det kabinettet? For å være erlig er det usikkert om han skal ha det kabinettet, vi har også tenkt på "Aopen H600B", som har etter hva jeg vet en bra psu. Mulig at han går for det.

Takk for god respons til nå! Det er bare å komme med fler forslag!

Aopen! :thumbup:

Chieftec har jo alle.

Lenke til kommentar
Hva med andre vifter til kabinettet. Hvor mange trengs det til en slik pc og hvor raske må de være hvis de er 80mm, 92mm og 120mm.

Ønsker jo som det er sagt flere ganger stillegående vifter, men de må selvfølgelig lufte nok!

Om du velger det kabinettet ville jeg vel satt inn 2 stk 80 mm vifter og da valgt noen på rundt 20 db med tanke på støy .

En til å dra inn luft og en ti å dra ut .

Dette har jeg i mitt og der står en XP 2500 som produserer mer varme enn den du skal ha .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...