kyrsjo Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har en debianboks som surrer og går, og fungerer (dvs. er ikke driftssatt ennå) blant annet som NFS server. Men jeg lurer sterkt på en ting: hvordan får jeg den til å bruke versjon 3? Jeg klarer bare å montere den (fra fedora) med versjon 2 - og NFS v2 suger... Ja jeg har googla. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Har kernel støtte for rett versjon? Det er alt jeg kan bidra med, ellers har jeg ikke peiling på NFS. Endret 16. november 2004 av zyp Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Får du en feilmelding hvis du gjør noe slikt: mount -o vers=3 blabla... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Får i alle fall en feilmelding hvis jeg prøver uten argumenter (i fedora betyr det versjon 3) - "mount failed - server is down" Ang. kernel aner jeg ikke - er en 2.6 en, men ikke spør meg hvilken (er hjemme nå) Lenke til kommentar
drall Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Sjekka i /etc/defaults/? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 hva er det?!? Google søk gir meg bare en haug med BSD/OSX ting... Men hvilken boks tenker du på Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Ah. på debian-boksen ja. nfs-kernel-server? Men hva annbefales? userserver eller kernelserver? Lenke til kommentar
drall Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) /etc/defaults er standardstedet for confing av init-script i debian. Tipper du bør gå for kernel, dersom du har støtte for det da. Endret 16. november 2004 av drall Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Fant ut av det. Het btw. /etc/default Men slettet user serveren og la inn kernel serveren, og nå funker v3 Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
drall Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Fant ut av det. Het btw. /etc/default Sannelig. Må være tab-completion som har lurt meg Endret 17. november 2004 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå