Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Far cry er et ganske OK spill, grafikken er bra, på jungler, men faen så lei man blir av å løpe rundt i jungelen. Innendørsgrafikken i Farcry er jo rimelig tam.

 

Doom3 er også OK, grafikken er bra, i mørke kjellere, men faen så lei man blir av å løpe rundt i de trange gangene. Tviler på at doom3 motoren egner seg utendørs

 

Halflife2 mener jeg er Dritbra! Grafikken er bra, stort sett overalt, men noen steder kunne det vært bedre. Men selvfølgelig er dette vanskelig når motoren er såpass mangfoldig, både store åpne områder, og trange mørke ganger.

 

Er et par maps jeg hatet da, av de jeg har spillt foreløpig, siste mapene på ravenholm feks, var såå glad da jeg kom meg vekk derfra.

 

HAter de dyra som kaster giftige crabs på meg, men det er vel meningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er veldig enig mange av dine meninger, men tror også jeg er en av de som liker spillet best av alle de som er her, meg og TCi.

Hehe.. Etter jeg nå ble ferdig med spillet for en halvtime siden så sitter jeg her kjempefornøyd. Føler at jeg har fått et spill som jeg forventet og ingen slik Blue Shift følelse (for de som har spillt det) :)

 

Når det kommer til blass historie osv syns jeg dette er rett og slett uvitenhet. Jeg humret også flere ganger over referanser til HL1. ^^

De som ikke har spilt Half Life vil iallefall få en følelse av at ting ikke helt er bra med storyen. Etter min mening vil de ikke skjønne mye av grunnen til ting skjer osv. Selve handlingen ligger litt bak i kulissene og er ikke alltidi lett å få fatt i.

 

Og Ludmilla var kul :D

Gjett om jeg skvatt første ganger den lille **** hoppe fram da.... Ikke akkurat det første vesenet den tingen var. Selv om jeg skulle tatt hintet da den lå i det samme buret som i orginalen :p

 

- Når Combine soldaten slo ned brusboksen og du måtte kaste den, ALDRI har det vært så morsomt å kaste en brusboks :D

Hehe ja.. den var meget underholdende. Skikkelig undertrykkelse gitt :) Fikk litt lyst til å bare slenge den i trynet på han, men hadde ikke noe våpen :p

Endret av TCi
Lenke til kommentar

- Når Combine soldaten slo ned brusboksen og du måtte kaste den, ALDRI har det vært så morsomt å kaste en brusboks :D

Hehe ja.. den var meget underholdende. Skikkelig undertrykkelse gitt :) Fikk litt lyst til å bare slenge den i trynet på han, men hadde ikke noe våpen :p

Lol..

 

 

Når søskenbarne mitt prøvde så kastet han boksen på "purken" så kom han etter han med våpnet, så sprang han bare forbi lol...

 

men ja.. det var underholdende :!: etter du hadde kastet...""heheehe" fra han.. hørtes så bra ut :p

Lenke til kommentar

Half-Life 2 er på toppen over det beste spillet jeg har spilt, alt var utrolig bra med det, bare synd at steam har kastet bort så utrolig mye av tida mi.

 

Faktisk så var det så slitsomt, at jeg ikke kommer til å kjøpe Half-Life 3 i det hele tatt...men heller prøve å få tak i det på en litt mer snuskete måte... på trass.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Doom 3 var vakkert - men satans (bokstavelig talt) repetivt.

 

Enig med dette. Det verste var likevel at det var så sinnsykt skummelt til tider :p Har tydeligvis blitt en skikkelig pyse med årene.. hehe..

Ja misforstå meg rett, jeg var pissredd til tider jeg også. Stemningen i Doom 3 er det beste jeg har vært borti noensinne. (mulig unntak er HalfLife 2). Men jeg ble drittlei av å fly nervøs rundt i de samme gamle gangene hele veien. Jeg holdt på å spy etter "hell" hvor det faktisk var litt forandring - men så plutselig tilbake i samma gangene. Da var det slutt for min del...

 

HL2 derimot - is a quite quite different experience!

Lenke til kommentar

for min del er jeg ganske fornøyd med HL2. :) men storyen kunne vært litt bedre (fått vite litt mer av hva som har skjedd, skjer, hvor du befinner deg i verden og årstall) nå har ikke jeg spilt igjennom spillet enda, så kanskje får jeg svar på spørsmålene jeg sitter med.

 

I forhold til 1'a syns jeg at det humoristiske aspektet er (nesten) borte. det eneste jeg har kommet over er head-kraben til Dr. Klein og spydighetene til Barney :D Men det er liskom ikke slikt som i 1'ern, f.eks. i begynnelsen hvor den heisen raser ned når du trykker på knappen, eller da du fikk laseren som to professorer "fiklet" med :p også har du den professoren som gjemmer seg i kontaineren.

 

skulle vært litt mer av den slags og! men man kan vel ikke få pose i sekk... :(

Lenke til kommentar

Alle som prøver å diskutere "grafikk" her med meg :

 

Det er totalt lite vits. Jeg jobber med dette og dere aner ikke hva som ligger bak det. Angående ett seminar utviklerene av STALKER hadde på 3D festivalen så tørr jeg nesten ikke å se på Source motoren uten å småflire for meg selv.

 

http://www.stalker-game.com/index_eng.html

 

Og sammenlignet med dette sier "utviklere" umiddelbart : utdatert.

 

Kan også si at HalfLife2 grafikken har potensiale, men blir langt fra riktig brukt i HL2. Jeg gidder ikke å diskutere det med dere her, men hvis dere vil ha en proper diskusjon så kom innom www.beyond3d.com forumet eller www.steampowered.com forumet :)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Hvor er du ansatt? Har spørt tidligere i tråden også...

 

BTW: Angående utnytting av Source Engine sitt potensiale, Valve jobber med "ATI Levels", en "expansion" som vil presse både engine og skjermkort ytterligere.

Fullt klar over det, på beyond3d.com er det diverse"pre-previews" av det også.

 

Hvor jeg jobber er informasjon jeg ikke vil dele med andre her da jeg vil beholde min anonymitet.

Lenke til kommentar
ok... Jaja, det er nemlig veldig lett å komme med utsagn som "Jeg kan mye bedre enn dere for jeg jobber med det her" for så å ikke kunne backe det opp med fakta.

ok... Jaja, det er nemlig veldig lett å komme med utsagn som "Jeg kan mye bedre enn dere for jeg jobber med det her" for så å ikke kunne backe det opp med fakta.

 

Enig, masse fagutrtkk borger ikke for peiling nødvendigvis..

Lenke til kommentar

Javel, hvis det spiller så stor rolle.

 

Jeg er igrunn "freelance-arbeider", men for tiden jobber jeg for Double Negative.

 

http://www.dneg.com/

 

Double Negative har skapt visual fx for filmer som bl.a Alien VS Predator, The Chronicles of Riddick og RE:Apocalypse (full liste er på websiten).

 

Jobber for tiden med The Goblet Of Fire (Harry Potter) hvor jeg er enviromental og props designer.

 

Glemte å nevne at jeg ikke er den eneste nordmannen her, vi har bl.a ei ganske søt norsk jente som jobber som props animator og modeller :)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Har litt å si, fordi hvis du ikke kan si hvor du jobber virker det som du ikke har noe jobb i det hele tatt og bare skryter.

 

Nå veit man ihvertfall at du er "in the industry" og derfor bør kunne litt.

Helt off-topic, men det er selvsagt mange "data-nerder" som ofte hevder at de jobber med data til vanlig for å overbevise motparten at de er overlegne med kunnskap om det feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...