Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Orker ikke quote alt du har sagt Apoxdigital så jeg nøyer meg med å bare svare :D

 

Jeg er veldig enig mange av dine meninger, men tror også jeg er en av de som liker spillet best av alle de som er her, meg og TCi.

Det du sier om grafikken og slikt forstår jeg, men syns de har fått det til å fungere veldig bra. Det virker som om de har prøvd å gjøre alt så virkelig som mulig, i motsetning til Doom 3 og FarCry bl.a. Personlig syns jeg dette er det beste spillet hittils i verdenshistorien, dette og FF 7.

 

Når det kommer til blass historie osv syns jeg dette er rett og slett uvitenhet. Jeg humret også flere ganger over referanser til HL1. ^^ Og Ludmilla var kul :D

 

Jeg er også enig det du sa om airboat brettet, men bare fordi jeg lengtet tilbake til å leke med fysikken igjen. Når jeg tenker tilbake på den delen av spillet nå så syns jeg det hele var helt fantastisk!

 

Det jeg tror har skjedd med deg er at du har hatt for store forventninger, og det ikke har levd opp. Men jeg er glad for at du ikke flamer spillet, men heller ser på ting objektivt. Det er EN ting jeg har savnet hittils i spillet (driver på med buggyen nå) og det var at togturen skulle vært lenger :D Hehe...

 

Aaaanyways, dette digget jeg (helt i begynnelsen, orker ikke skrive ned hele spillet, siden jeg digger hele spillet):

 

- Dump-husken på lekeplassen i begynnelsen (faen så gøy!)

- Når Combine soldaten slo ned brusboksen og du måtte kaste den, ALDRI har det vært så morsomt å kaste en brusboks :D

- "Pop-up krigen" når du hadde med en gang du fikk pistolen ^^

- LUDMILLA! :D (crab'en uten tenner :D)

osv osv osv osv osv

 

Kjipe ting:

- Ikke fikset skyggene når du løfter conteinere med den digre maskina

- Ikke ALLE bilene "funket" når det kom til fysikk = /

 

 

FY FAEN SOM JEG ELSKER DETTE SPILLET!!!!

Du kan nok plusse meg på den lista over dei som likar spelet best! kan ikkje få sagt kor godt dette spelet er!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva syns dere om farcry i forhold til hl2?

 

Jeg syns farcry var artigere, men det jo nesten 2 ulike kategorier.

hl2 er mer som halo, veldig mye action, mens farcry er mer snikespill. Du kan ialefall snike. Er ikke lagt opp til det i hl2.

 

Nå har jeg ikke spilt så mye enda da, begynelsen av ravenholm, men det er hva jeg syns foreløbig.

 

Syns jeg fikk mer følelser for ho dama jeg skulle redde i farcry enn de jeg har møtt i hl2, til tross for ansiktutrykkene.

 

MEN det er verd 300kr. spesielt med tanke på cs source.

Spillet ER artig, er bare ikke 100% min type. Bare 80%

 

edit: glemte nesten, Det går helt greit på maskina mi og det er ikke noen konge maskin akkurat.

SÅÅ mye bedre grafikk enn men of valor og så mye enklere for pc-en min å kjøre.

 

9600pro 768ram 2600 barton

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Far Cry ble alt for repetivt, man ble bare lei av den plasterlin lignende grafikken etterhvert og de leie våpnene. Half Life 2 har til nå bare vært kult, har kommet til begynnelsen av ravenholm. Det er mye mer fengende og stemningen treffer deg på rette måten. Grafikken også er helt topp i mitt syn. Synes dog at luftbåt sekvensen var litt for lang, men valve vet når man trenger pauser. Doom 3 var hele tiden så intenst. Hadde de tatt mer pauser og hatt med fler folk som du skulle ha "Cooperation" med, tror jeg spillet ville blitt en del bedre med tanke på stemningen. Eneste som drar spillfølelsen og gameplayet ned for meg nå er den endeløse hakkingen jeg opplever når nye ting skjer. Virker som det har noe med minne og gjøre, stor trafikk der den ikke får oppdatert fort nok. Skal teste Catalyst 4,12b når jeg kommer hjem og si litt om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

 

jeg må si at dette er tidenes største hype noensinne. Vet ikke helt hvor jeg skal starte for å ikke virke useriøs, men setter i gang her jeg :

 

hele posten din er jo useriøs.

 

HL2 er ikke en hype.

Alle redaksjoner i Norge som har testet spillet gir det en

blank sekser

 

Har tilgode å se noen gi spillet negativ omtale, korriger meg gjerne.

 

HL2 er alt vi hadde håpet på.

 

Å si at grafikken er utdatert er jo ren svada, subjektivt, objektivt you name it :no:

Lenke til kommentar

Teste hl2 just, hvor pokker er det dårlig? nei var veldig bra. Å folk som begynner å blande plastikk grafikken i carfry inn har ikke skjønt mye. Altså Farcry har ikke så forbanna bra grafikk hvis man ser på detaljene. Det som er bra er vannet.

 

uansett Hl2 levde opp til forventningene :) woho

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan du kan si at HL2 er kjedelig! I mine øyne er det nesten  perfekt, jeg ble ikke skuffet i det hele tatt. En fengende og interessant story fra begynnelsen av, og et glimrende gameplay. For meg levde det opp til alle forventningene etter alle disse årene med venting.  :thumbup:

Skal ikke mye til for å more en apekatt :)

 

Neida, jeg bare spøker jeg, men selvsagt må du få lov å synes at det er helt knall, det er det som er fantastisk med frie meninger. ;)

apoxdigital: Greit nok at du har dine meningner, men sorry for å si det, men din mening betyr fuck all her når vi, forbrukerne/gamerne, digger spillet rått. Valve har tydligevis forstått noe du og FunCom kisen ikke har, og de har gjort det med stil. Å snakke om småfeil som du mener eksisterer betyr jo ingenting om ingen bryr seg om det! Man spilelr psillet for helhetsfølelsen og ikke små pirkete feil. Inge andre som har lagt merke til dem eller bryr seg om dem tydeligvis.

 

Om det er så skuffende, skulle jeg likt å se deg eller FunCom kisen gjøre det bedre. Dere kan jo fikse en mod til HL2 som utklasser HL2 om dere vet hva som må til som Valve ikke har klart. Synes posten din er meningsløs og strider mot alt alle andre mener om spillet. Det er lett å kritisere, men å vise at en kan bedre selv, eller servere bedre løsninger er det svært få som kan.

 

Lett å merke at du er utvikler/designer, typisk for den rasen er at de ikke har skjønt at less is more (ikke at HL2 er less i det hele tatt, tvert imot). Det vil si at de skal alltid ha det kuleste og nyeste, uten å tenke på hva kundene/forbrukerne ønsker. Spillet leverer og innfrir forventningene, og da er det ikke noe som helst poeng i å rippe opp i noe som er et ikke-tema. Spillet er møkkbra, og om det er noen mindre feil eller noe som ikke er helt up-to-date, så kunne jeg ikke brydd meg mindre, jeg har det dritfett når jeg spiller spillet, og synes dette er helt feil arena og dra inn en slik diskusjon som du har begynt på.

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Det er du som fiser i grøten her skal jeg si deg. Snakket nettopp med en kamerat av meg som var 3D World Designer for FunCom og han er forsåvidt enig med meg i det meste. Vi hadde i tillegg en heftig diskusjon om Source-motoren og hvor langt den kan dras, men det finner vi nok ut av.

Fra Funcom ja, da må han jo ha rett, så mye gode spill de har laget.. Virker nesten som han kritiserer av ren bitterhet isåfall.. Hva har de som i det hele tatt kan nevnes i samme setning?

Lenke til kommentar
hva syns dere om farcry i forhold til hl2?

 

Jeg er ikke noe fan av HL1, men HL2 er klart bedre enn Farcry etter min mening. Man kan ikke måle FC med HL2 egentlig, jeg mener ikke at FC er et dårlig spill, men fordi hvis man måler de 2 spillene, så slår HL2 FC på nesten alle punkter.

 

Med den fysikken, den detaljrike grafikken og det gameplayet og våpenlydene, jeg kjenner virkelig at jeg putter en kule i skallen til folk, det gjorde jeg ikke med FC, med andre ord, våpenlydene til FC er som kinaputter i forhold til HL2.

Det eneste jeg likte ved FC var den frie gameplayet...

 

Så hvis du vil vite hva jeg synes om FC i forhold til HL2 så vil denne listen over mine topp 10 skyte spill forklare mye :)

 

1. Max payne 2

2. Halflife 2

3. ingen

4. ingen (Counter strike)

5. Max payne

6. ingen

7. ingen

8. Farcry

9. ingen

10. Doom 3

 

PS: Jeg spiller HL2 med musikken skrudd av og det kan annbefales :thumbup:

 

PS 2: Første gang jeg traff Alyx så tenkte jeg noe sånt: God damn!! Nice ass :love: ... Sorry Mona sax...

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar
PS 2: Første gang jeg traff Alyx så tenkte jeg noe sånt: God damn!! Nice ass :love: ... Sorry Mona sax...

Offtopic: Første gang jeg så henne ingame (våkna etter et strømsjokk) tenkte jeg "DAAAAAAAM" :love::blush:

 

Ontopic: Jeg er ikke skuffet over HL2 i det hele og det store, det lever opp til de forventningene jeg satte meg da jeg så ingame filmer av spillet. Ble forelsket allerede da. Det er et bra spill som danker ned FC og Doom 3. Har FC, Doom 3 og HL2 nå, hvor jeg setter HL2 øverst, Doom 3 tett fulgt av FC (min mening)

Lenke til kommentar

Jeg synes HL2 er veldig bra, jeg likte airboat og dune-buggy delene av spillet.

Det bryter opp den "vanlige" skytinga som det ellers er mer en nok av - det er tross alt et FPS spill vi snakker om - og grafikk/textures.. Jaja, si hva dere vil, jeg har ikke tid til å sitte her og tenke "Jøss.. det var fin tekstur" eller "Åh han der soldaten har dem kunne laga mye bedre" når jeg er 100% fokusert på å skyte og å holde meg i live. :)

Lenke til kommentar
hva syns dere om farcry i forhold til hl2?

 

Jeg er ikke noe fan av HL1, men HL2 er klart bedre enn Farcry etter min mening. Man kan ikke måle FC med HL2 egentlig, jeg mener ikke at FC er et dårlig spill, men fordi hvis man måler de 2 spillene, så slår HL2 FC på nesten alle punkter.

 

Med den fysikken, den detaljrike grafikken og det gameplayet og våpenlydene, jeg kjenner virkelig at jeg putter en kule i skallen til folk, det gjorde jeg ikke med FC, med andre ord, våpenlydene til FC er som kinaputter i forhold til HL2.

Det eneste jeg likte ved FC var den frie gameplayet...

 

Så hvis du vil vite hva jeg synes om FC i forhold til HL2 så vil denne listen over mine topp 10 skyte spill forklare mye :)

 

1. Max payne 2

2. Halflife 2

3. ingen

4. ingen (Counter strike)

5. Max payne

6. ingen

7. ingen

8. Farcry

9. ingen

10. Doom 3

 

PS: Jeg spiller HL2 med musikken skrudd av og det kan annbefales :thumbup:

 

PS 2: Første gang jeg traff Alyx så tenkte jeg noe sånt: God damn!! Nice ass :love: ... Sorry Mona sax...

hehe, enda en som fortsatt liker maxpayne 2 best, er enig :) ikke noe så kult som å se en fyr bli klint oppover veggen i slow motion :love:

Lenke til kommentar

Selv om Half-Life 2 er et fantastisk spill som er uhyre mye bedre enn det meste som finnes på markedet, må vi ikke sverte Far Cry. Det var nemlig et veldig godt spill. Om jeg kan sette meg ned og spille det etter at jeg blir ferdig med Half-Life 2, det vet jeg ikke. Jeg regner egentlig at det meste etter HL2 blir nedturer.

 

Alyx er en grunn til å kjøpe spillet. Det at man kan grabbe objekter er en annen. Når du putter sammen alt det gode spillet har å tilby, er det nesten ulovlig at jeg kjøpte det kun for 300 kr. Nå skal jeg spille så lite som mulig og fordele det på flest mulige dager slik at jeg får mest mulig ut av HL 2...

 

Rangering så langt av gode fps spill:

 

1. Half-Life 2

2. Half-Life

3. Battlefield 1942

4. Far Cry

5. Battlefield Vietnam

6. Max Payne 2

8. CS:Source

9. Halo 2

10. Call of Duty

 

Tror jeg forresten kommer til å være en av de siste som fullfører HL 2 her inne. Ikke fordi jeg er fordømt dårlig eller noe, men jeg elsker å bruke lang tid på hardeste vanskelighetsgrad mens jeg utforsker alt. Feks. brukte jeg enorm lang tid bare på togstasjonsbrettet. Jeg terget vakter, snakket med innbyggere, leste på plakater, "ryddet" søppel, utforsket osv...

 

Sånn kommer jeg til å holde på gjennom hele spillet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...