Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Jeg tror egentlig ikke det er så mange som klager. De fleste er nok storfornøyde og koser seg med hvert sekund av spillet i skrivende stund. Jeg hadde det helt perfekt de to timene jeg spilte det i dag. Selvfølgelig kan man ha sine egne meninger og det er sikkert noen som misliker det, men da kan man rett og slett ikke like FPS spill. Det jeg har prøvd er ihvertfall enormt bra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes HL2 var KONGE!!

 

Feks. Finner man noen andre spill hvor eks VÅPNET har så bra releksjon som HL2??? ikke som jeg har prøv iaf..

 

Synes Gfx'en en helt sjef! gå en tur i byen på starten å se deg om.. det er jo KONGE gfx.. high textur på bygningene å alt.. forstår ikke hvorfor folk syter å klager... men som sagt,. alle har ikke samme smak ;) ........

 

Men må si med enig at airboat turen var.............VELDIG lang :( .... har komme halveis i spille allerede.. synes det er synd at det ikke er flere missions på det.....tross alt har de brukt 6 år på spillet... synes de kunne fått til noen flere maps på de årene.. :p

 

men uansett.. min begrunnelse av HL2: :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må nok si meg enig i at grafikken ikke er helt som forventet, at det er en hype det er helt sikkert! Men jeg hadde egentlig ikke ventet noe annet.. Spillet skulle jo ha kommet for lenge siden, og jeg må nok si at jeg sitter her, litt småskuffet, men jeg velger å tro at det blir spennende etter hvert! Men noen revelusjon er det ikke grafikkmessig, jeg våger faktisk å si at Doom3 og FarCry har bedre grafikk.

Lenke til kommentar

apoxdigital:

 

jeg skrev at det ga en stor ROMLIG opplevelse. Opplevelse av rom har med mye mer å gjøre enn hva slags design de enkelte objektene har. En RUIN kan gi en stor romlig opplevelse. Vennligst hold deg for god til å sette spørsmålstegn ved mine evner som arkitekt, på et så vaklende grunnlag som et avsnitt i en post.

 

Utover det, så synes jeg du virker temmelig negativ og forventningsfull ovenfor et spill som skal tilfredsstille brukere med langt dårligere HW enn du sitter med. Det er jo hyggelig at du liker Halo2 veldig godt, men det blir kanskje litt feil når du sammenligner de to spillene - på Halo2 sine premisser? Spill på XBOX er skreddersydd for å tyne en helt spesifikk HW til det ytterste, og de gode kritikkene som Halo2 får tyder på at Bungie har gjort en veldig bra jobb. All ære til dem for det. Men har det egentlig noe med HL2 å gjøre? Jeg tar det opp, siden du sammenligner de to spillene til HL2 sin disfavør.

 

Nå skal jeg snart hjem og spille mer HL2, uten å henge meg opp i det enkelte andre synes er mer enn bare skjønnhetsfeil.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg må si at dette er tidenes største hype noensinne. Vet ikke helt hvor jeg skal starte for å ikke virke useriøs, men setter i gang her jeg :

 

Først og fremst så er grafikken en smule utdatert. Det som er pent i spillet er visse shadere (transculent etc), modellene og diverse effekter som vann, eksplosjoner etc. Resten virker en smule flatt og ganske kjedelig.

 

Igrunn er ordet "kjedelig" ett ganske bra ord for å beskrive helheten av Half-Life 2. Gameplayet er igrunn ganske ok, men storyen fenger ikke helt og klarer ikke å beholde helheten som de prøver på, selv om den er delvis spennende. Noen baner er også altfor lange, ihvertfall den med "Airboat" som er forferdelig kjedelig fra starten av. Og at de ikke klarer å implentere småting som at han holder hendene på styret og slikt er bare helt forferdelig.

 

Jeg må igrunn være helt ærlig å si at jeg er meget skuffet over Half Life 2. Det virker som et "just another FPS" og er ikke noe særlig mer spennende enn Doom 3. Spillet er totalt overhypa i grunn. I går så var jeg litt skuffet over at IGN ga spillet 9.7, men idag etter fem timers spilling synes jeg de skulle gått ned på karakteren og hatt mellom 8.8 og 9.3.

 

Alle som har sagt (uten å prøve det) at Halo2 er dårligere en HL2 tar skammelig feil. Objektivt sett også, da Halo 2 har mange flere elementer i seg og med sterkere story, bedre grafikk og en tøffere spillopplevelse.

 

Vechiles er også noe jeg kan klage på da fysikken er "mediocre" på de.

 

Håper på flere innspill selv om de er subjektive eller objektive :)

Vil du ha et tips. ?

 

Ikke dritt deg ut!!!!.

 

vet ikke hvor langt du har spillt hl2 idag men jeg har også spillt dette i ca 4-5 timer og jeg er mektig imponert og finner ikke noe som jeg kan kritisere dette for, alt er bra.

 

Når gjelder halo1 & 2 så er dette bare en billig Unreal turnament og holder meg til unreal.

 

Nei Half Life 2 knuser alt ingen av de du nevner er i nærheten av grafikk, gameplay.

Lenke til kommentar

Bra spill... skjønner ikke hva apoxdigital prater om, eller forsåvidt hva anmeldern for gamespot pratet om.

 

Er storfornøyd hittil, bare jeg ikke blir sendt til Xen denne gangen så er jeg happy... eneste som plager meg er om jeg skal spille HL2 eller WOW... :cry:

 

Halo2? Det var hype det, kjedelig og repetivt miljø konstant. Fiender som så like farlig ut som teletubbiene. Historie som ikke hang helt sammen. Våpen som ikke overgår fjernkontrollene i star trek en gang. Grafikken var flott til Xbox å være.

 

men men, smak å behag.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Nå er jeg ekstremt langt uti spillet og tror jeg er på chapter 7 eller 8. Står fortsatt for det jeg sier, bortsett fra et par småting :

 

Storyen er stortsett gjennomført, men klarer ikke helt å fenge meg på samme måte som f.eks Halo 2 eller The Matrix for å sammenligne med film.

 

Grafikken skuffer mer og mer i større del da jeg finner store feil, alt fra UVW-mapping feil til detaljer på mesh som kunne vært iforhold til det de valgte.

 

Uansett, det store poenget mitt er at spillet er langt fra revolusjonerende, og er bare "just another game" for min del. Skal spille gjennom det og komme med en final verdict for å sette harde pekepinn på mine meninger.

 

Vil du ha et tips. ?

 

Ikke dritt deg ut!!!!.

 

Det er du som fiser i grøten her skal jeg si deg. Snakket nettopp med en kamerat av meg som var 3D World Designer for FunCom og han er forsåvidt enig med meg i det meste. Vi hadde i tillegg en heftig diskusjon om Source-motoren og hvor langt den kan dras, men det finner vi nok ut av.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvordan du kan si at HL2 er kjedelig! I mine øyne er det nesten perfekt, jeg ble ikke skuffet i det hele tatt. En fengende og interessant story fra begynnelsen av, og et glimrende gameplay. For meg levde det opp til alle forventningene etter alle disse årene med venting. :thumbup:

Skal ikke mye til for å more en apekatt :)

 

Neida, jeg bare spøker jeg, men selvsagt må du få lov å synes at det er helt knall, det er det som er fantastisk med frie meninger. ;)

Lenke til kommentar
Vil være lurt og spille i små perioder istedenfor fullt kjør hele tiden. Ja, den banen med luftbåt var litt kjip, men hadde sine momenter. Grafikken synes jeg er ganske så bra. Digger han "dog" btw.. :thumbup:

Det er det jeg gjør, spiller halvtime-time også gir jeg opp fordi jeg ikke gidder mer, men så klarer jeg å lure hjernen til å spille litt mer etterpå osvosv..

Lenke til kommentar

Synes det var et aldeles fantastisk spill. Jeg har spilt i snart 12 timer nå, og jeg har bare lyst på mer, mer, mer!

Grafikken er flott, lyden er flott, spillbarheten er flott, alt er flott :D

Det eneste som mangler er litt mer historie, har vært litt lite av det til nå. Men det kommer vel kanskje etter hvert.

Nå gleder jeg meg bare til jeg kommer hjem i morgen, for da kan jeg spille igjen. AAhhhh :w00t:

Lenke til kommentar
Nå er jeg ekstremt langt uti spillet og tror jeg er på chapter 7 eller 8. Står fortsatt for det jeg sier, bortsett fra et par småting :

 

Storyen er stortsett gjennomført, men klarer ikke helt å fenge meg på samme måte som f.eks Halo 2 eller The Matrix for å sammenligne med film.

 

Grafikken skuffer mer og mer i større del da jeg finner store feil, alt fra UVW-mapping feil til detaljer på mesh som kunne vært iforhold til det de valgte.

 

Uansett, det store poenget mitt er at spillet er langt fra revolusjonerende, og er bare "just another game" for min del. Skal spille gjennom det og komme med en final verdict for å sette harde pekepinn på mine meninger.

 

Vil du ha et tips. ?

 

Ikke dritt deg ut!!!!.

 

Det er du som fiser i grøten her skal jeg si deg. Snakket nettopp med en kamerat av meg som var 3D World Designer for FunCom og han er forsåvidt enig med meg i det meste. Vi hadde i tillegg en heftig diskusjon om Source-motoren og hvor langt den kan dras, men det finner vi nok ut av.

Så hva trodde du dette skulle være.

 

jeg viste hva jeg fikk, hint!! og som jeg sier jeg er mektig imponert. Alle spill blir fjernet etter kort tid hvis de ikke er bra nok. Men half life 2 kommer ikke til og bli fjernet på år eeller til noe bedre kommer og det tror jeg er lenge til.

 

Når det gjelder din kompis som tidligere har jobbet for FUNCOM...... eheh de lager spill for PSX2..... så tror jeg ikke skal kommentere det.

 

men vil bare si du er på "bær-tur" har ingen anelse hva du snakker om når du kritiserer DETTE!!!..

 

HL2 er kongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...