Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men hva er dette for noe tull?

 

Jeg har spilt Half-Life 2 i mange timer nå, kommet et stykke ut i Water Hazard, og spillet er jo sjeft! Det blander FPS med fantasi, vannscooter, puzzle, alt! Grafikken er aldeles ikke utdatert, man kan ikke sammenligne den med 3dMark 05 akkurat heller. :roll:

 

Det eneste jeg synes er litt dårlig, er at noen objekter ofte reagerer litt voldsomt på fysikkmotoren. Ellers er den bare spektakulær, spesielt når man sprenger saker og ting.

 

Konklusjon: Half-Life 2 rocker.

Lenke til kommentar

Synes HL2 var litt skuffende. Det mangler totalt sjarmen som gjorde HL så bra. Er så glatt og overfladisk. Fysikken er nå også så som så. Løfter man en kasse med flasker i, så flyr de jo alle veier. Minner ganske om fysikken i Deus Ex 2, der alt var for lett. Også ser det så teit ut dekk ikke triller, men sklir ned bakken når man setter de rett. Greit nok spill, men ikek halvparten så bra som alle fanboysa mente det skulle bli.

 

*vente på Stalker og Vampire - Bloodlines

Lenke til kommentar
Synes HL2 var litt skuffende. Det mangler totalt sjarmen som gjorde HL så bra. Er så glatt og overfladisk. Fysikken er nå også så som så. Løfter man en kasse med flasker i, så flyr de jo alle veier. Minner ganske om fysikken i Deus Ex 2, der alt var for lett. Også ser det så teit ut dekk ikke triller, men sklir ned bakken når man setter de rett. Greit nok spill, men ikek halvparten så bra som alle fanboysa mente det skulle bli.

 

*vente på Stalker og Vampire - Bloodlines

Rart.. jeg syns spillet har veldig mye av sjarmen til HL jeg. Arti med så mange referanser til orginalen også :)

 

Fysikken er utrolig bra. Å forvente at den skal være like god som i virkeligheten er vel å be om for mye er det ikke? Spiller og koser meg med fysikken og bruker gravitygun mer enn noe annet våpen. Spillet er også veldig balansert med tanke på ammo.. Du har aldri for mye og veldig sjelden for lite. Fysikken i Deus Ex 2 var den slappeste fysikken noensinne, ikke sammenlignbart med HL2!

Endret av TCi
Lenke til kommentar

På togstasjonen tok jeg og la en flaske i en kasse og løfta kassen opp. Så vippa jeg litt på kassen sånn at flaska ble fyrt rett opp i taket, jeg hørte en deilig knuselyd og bitene datt ned igjen. Etter chapter en mener jeg at dette er det beste fps spillet jeg noen gang har spilt :yes::thumbup:

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor langt første innlegger har spilt, kanskje HL2 blir kjipere etterhvert, men nå er jeg på Ravenholm-brettet og må skifte bukse. Faen meg skummelt opplegg.

 

Er veldig fornøyd intill videre.

Hehe.. Vet akkurat hvordan du har det. Sitter i et totaltmørkt rom med suround anlegget på veldig høgt. For en atmosføre og stemning :love: Må si jeg har hoppet noen ganger i stolen fra det brettet og utover ja :wee:

Lenke til kommentar

Det har sett av fysikken til nå (lekt med kasser, og sprengt diverse ting og tang) har ikke vært så fantastisk. Også er det så teit at alle NPC'ene bare dytter deg rundt hvis du står i veien akkurat som om du ikke veide noe..... Men men, er jo bare spill som du sier.

 

Men sjarmen synes jeg det totalt har mistet. Savner det snike og luske momentet fra 1'ern. Og AI'en har vært forutsigbar til nå. Håper det forbedrer seg etterhvert jeg kommer videre.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva er dette for noe tull?

 

Jeg har spilt Half-Life 2 i mange timer nå, kommet et stykke ut i Water Hazard, og spillet er jo sjeft! Det blander FPS med fantasi, vannscooter, puzzle, alt! Grafikken er aldeles ikke utdatert, man kan ikke sammenligne den med 3dMark 05 akkurat heller. :roll:

 

Det eneste jeg synes er litt dårlig, er at noen objekter ofte reagerer litt voldsomt på fysikkmotoren. Ellers er den bare spektakulær, spesielt når man sprenger saker og ting.

 

Konklusjon: Half-Life 2 rocker.

Thats right mate :thumbup::w00t:

 

QUOTE Barney HL2: "Good job pulling that switch and all Gordon. I can see your MIT education really paying for itself" :lol::lol:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Bare en liten ting:

 

Får man gravitygun etter luftputebåten? Håper det, slik at jeg ikke har misset den. Ingen spoilers takk, bare et ja eller nei. ;)

ja!

 

Du kan ikke unngå den ;)

 

Fatter ikke hva folk klager over. Har spillt det enda mer nå og jeg er helt frelst. Liker som nevnt tidligere ikke denne typen spill, men HL2 er helt genialt. Får liksom ett kick når det kommer musikk og mange fiender.....

 

AIen er jo helt fantastisk. Skjønner ikke at folk har noe å utsette på den. Det har skjedd mange ganger at fiendene har gjort ting i kamp jeg overhodet ikke hadde regnet med var mulig. Det virker nesten som om de tenker :love:

 

EDIT: Det eneste som irriterer meg noe grenseløst med spillet så langt er den H***** lyd hakkinga. De som opplever den skjønner sikkert veldig godt hva jeg mener. Det er en tråd her på forumet om den allerede. Hvis noen har en god løsning på problemet så hjelp oss :ermm:

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Jeg er stort sett veldig kresen når det gjelder spill, fleste spil legger jeg fra meg etter max en time.

 

Hl2 er etter min mening som sendt fra gud. Grafikken er jo herlig! Spiller dere som sier den er dårlig med alt på high? Har dere sett fjellveggene som egentlig er helt flate, men som ser kuverte ut og korrekt skyggelegging, dette er genialt (nei snakker ikke om bumpmappingen, men den andre teknolgien de bruker).

 

AIen er jo ganske god også, og sikkert enda bedre på hard, jeg barrikerer en dør med esker, så hopper krypa igjennom takluka istedetfor..

 

OG SIST MEN IKKE MINST, de av dere som klager over NPCene! De er jo beste i et spill ever, uansett hvor du står prater de til deg, og de har de mest livaktige ansiktene og animasjonene jeg noengang har sett...

 

Og så har jeg sett noen klage på at man kan klatre med våpen i hendene og bilene ikke tar skade... Dette er selvfølgelig bevisst, og ikke en begrensing i spillet.

Spill som tar for seg egne klatreanimasjoner osv synes ihverfall jeg alltid er mislykket, det skal være raskt og enkelt.

 

Fysikken er jo dritbra, dere som sier at den er som andre FPS, HVILKE FPS??? De må jeg faenmeg prøve, mange har like gode dummy fysikk på fiendene, men hva med alt det andre? I halflife 2 skal jeg vedde for at man kunne satt sammen en klokke helt ned i tannhjulene om man hadde alle delene samt en motor.

 

Nei tror dere forventer alt for mye! Jeg forventet også mye men er storfornøyd, eneste er at det virker litt for kort.

Lenke til kommentar
Fyren skrev at grafikken var utdatert  :!:  :!: 

 

se deg rundt gutt, du finner ikke et spill med bedre grafikk enn det der på markedet idag.

doom 3 til en grad...

Hvis halflife 2 også foregikk uten unntak under bakken i trange ganger hadde de laget enginen for dette, men SOURCE er laget for både store og små områder.. Som å kreve at hver av soldatene i Rome:total war er like detaljerte som i doom3

Lenke til kommentar
Det har sett av fysikken til nå (lekt med kasser, og sprengt diverse ting og tang) har ikke vært så fantastisk. Også er det så teit at alle NPC'ene bare dytter deg rundt hvis du står i veien akkurat som om du ikke veide noe..... Men men, er jo bare spill som du sier.

 

Men sjarmen synes jeg det totalt har mistet. Savner det snike og luske momentet fra 1'ern. Og AI'en har vært forutsigbar til nå. Håper det forbedrer seg etterhvert jeg kommer videre.

Hvilket annet spill har hatt lignende fysikk da, mener du?

 

Og jeg kan aldri huske noe særlig sniking og lusking i Halflife 1, og jeg har spilt gjennom det minst 5 ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...