Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Går aldri lei av å kaste rundt ting, og eg berre skyte alle bilar eg ser ned i vatnet eller utfor eit stup med Gravity Gunnen :)

 

Historien er flott, og fenger meir enn alle andre FPS er har vært borti. Spelet har jo blitt hypa opp i skyene, men klarte å levere på tross av dette, noko f.eks. Doom 3 ikkje heilt fekk til.

 

Det er ikkje for ingenting at eg hadde det meir morro med HL1 enn FarCry som eg begge spelte i haust.

 

Eg vil bruke uttrykket "Du har ikkje meir morro enn du lager sjølv". Om du setter vanskelighetsgraden på Easy og stormer gjennom mens du skyter fienden ned fortast mogleg går du glipp av masse. Gravity Gun og fysikkmotoren er det mest geniale er har sett i noko spel.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med dere som sier at HL2 er kjedelig!!!!????

Det er jo det mest genialt spilelt noensinne!

Det finnes kanskje noen spill med bedre grafikk, med det er neimen ikke mange!

For ikke å snakke om dynamicen i spillet...alt av tønner, trekasser, pappesker og levende ting oppfører seg helt som i virkeligheten...

At den båt delen var litt lang gjør ingen ting. Det var jo full action hele veien!

HL 2 er at av de gøyeste, beste spillene som noensinne er produsert...for ikke å snakke om alle de genialt moddene som kommer

Lenke til kommentar
Bortsett fra at Xbox og de fleste spill til den er HDTV kompatible så har du rett.

Hehe, ja prøv å kjøre Halo2 i 1920x1080 oppløsning. Da skal du få se slideshow!(Naturligvis finnes det overhodet ikke muligheter til å kjøre H2 i denne oppløsningen)

 

Men er enig her at å sammenligne HL2 grafikken med H2 grafikken på Xbox er absurd. Selv om HL2 kan virke litt utdatert til tider så ligger den milevis foran H2's lavoppløselige grafikk. (TV har også mindre oppløsning enn 640x480). Tror faktisk Xbox såkalte "HDTV støtte" er 640x480 max.

Enig med skymarshall, du er en artig liten spiker....

Lenke til kommentar
Går aldri lei av å kaste rundt ting, og eg berre skyte alle bilar eg ser ned i vatnet eller utfor eit stup med Gravity Gunnen :)

 

Historien er flott, og fenger meir enn alle andre FPS er har vært borti. Spelet har jo blitt hypa opp i skyene, men klarte å levere på tross av dette, noko f.eks. Doom 3 ikkje heilt fekk til.

 

Det er ikkje for ingenting at eg hadde det meir morro med HL1 enn FarCry som eg begge spelte i haust.

 

Eg vil bruke uttrykket "Du har ikkje meir morro enn du lager sjølv". Om du setter vanskelighetsgraden på Easy og stormer gjennom mens du skyter fienden ned fortast mogleg går du glipp av masse. Gravity Gun og fysikkmotoren er det mest geniale er har sett i noko spel.

Zeph er en som har forstått det!

Hvis du leter etter feil så finner du feil i så godt som alt... Feil instilling sier nå jeg, jeg syns spillet var kjempe og diggde de timene med spill HL2 ga... Så enkelt syns jeg det bør være.

 

Trenger ikke trolle fordi spillet fikk litt for mye hype :ermm:

Lenke til kommentar
Går aldri lei av å kaste rundt ting, og eg berre skyte alle bilar eg ser ned i vatnet eller utfor eit stup med Gravity Gunnen :)

 

Historien er flott, og fenger meir enn alle andre FPS er har vært borti. Spelet har jo blitt hypa opp i skyene, men klarte å levere på tross av dette, noko f.eks. Doom 3 ikkje heilt fekk til.

 

Det er ikkje for ingenting at eg hadde det meir morro med HL1 enn FarCry som eg begge spelte i haust.

 

Eg vil bruke uttrykket "Du har ikkje meir morro enn du lager sjølv". Om du setter vanskelighetsgraden på Easy og stormer gjennom mens du skyter fienden ned fortast mogleg går du glipp av masse. Gravity Gun og fysikkmotoren er det mest geniale er har sett i noko spel.

Zeph er en som har forstått det!

Hvis du leter etter feil så finner du feil i så godt som alt... Feil instilling sier nå jeg, jeg syns spillet var kjempe og diggde de timene med spill HL2 ga... Så enkelt syns jeg det bør være.

 

Trenger ikke trolle fordi spillet fikk litt for mye hype :ermm:

Enig med dere begge, spilte HL2 på medium og leita i alle mulige kroker, knuste ruter, lekte meg med gravity gunnern, og beundra det fantastiske vannet og den syke grafikken ;) Best spillet i år uten tvil. får 9.5/10 av meg

Historien trekker litt ned.

Lenke til kommentar
jepp det med hendene kan jeg være enig i, at man klatre i stiger uten hender, har isteden hendene på våpnet i stigen, utrolig irriterende, og at ikke hendene synes når man kjører er jo også litt teit, at båten er usårbar, og ikke går tom for ammo, men da blir det kanskje for realistisk :)

Det er en plasma gun på båten da, de går ikke tomme.

Lenke til kommentar
jepp det med hendene kan jeg være enig i, at man klatre i stiger uten hender, har isteden hendene på våpnet i stigen, utrolig irriterende, og at ikke hendene synes når man kjører er jo også litt teit, at båten er usårbar, og ikke går tom for ammo, men da blir det kanskje for realistisk :)

Det er en plasma gun på båten da, de går ikke tomme.

Lenke til kommentar
Historien trekker litt ned.

Historien er jo det beste med spillet :ermm:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=330437

Nei! Valve gjemmer seg bak en ufullstendig historie!

De har ingen god historie, derfor lager de bare spillet slik at "ingen" av karakterene i spillet vet hva som har skjedd, hvorfor det skjer, og HVA som skjer.

Valve plasserer bare Gordon til å drepe den onde mannen bak hele greia, uten egentlig å vite noe om HVORFOR han (i dette tilfellet dr. Breen) er ond.

 

BTW: Jeg er ikke skuffet over HL2.

Men jeg er heller ikke sjokkert over hvor bra det er, fordi jeg har sett videoer som viser alt for mye av hva du kan gjøre i spillet.

Jeg kunne egentlig gå igjennom spillet med øynene lukket fordi jeg visste at der skal det skje, og her skal dette skje! :thumbdown:

 

 

Men som sagt, HL2 er en av de 5 beste spillene i år (så langt), og en av de 15 beste spillene jeg NOEN GANG har spilt...

Lenke til kommentar
Noen som vet en kode for å få blå gravity gun? Fin kode å bruke når man har runnet det og begynner på new game. Lurer på hva alle Combine soldatene gjør da eg hmm.gif De har vel ikkje giddet å programere de aller første til å angripe, eller har de det

 

 

det går ikke ikke ann å ha den blå gravity gunner'n utafor de bretta den skal være på... prøvde å få den til ved rett og slett trykke impulse 101, for så å hoppe over til 3 siste brett hvor du får den, trykke impulse 101, og så hoppe tilbake til brettet jeg først spilte på... fikk den da...(ettermye om og men) :!: MEN!!! med en gang jeg prøvde den ut så hakka alt noe helt forjæ*elig, og til slutt stoppa spillet da jeg skulle løfte opp bilen min, og leike litt med den....

 

har jo x800XT, amd64 s939 3500, 1024MB ocz EB PE, og mer enn god nok strømforsyning, så det var ikke det...

 

mere at source motoren ikke takler slike ting tenker jeg... eller kan det faktisk tenke seg at jeg hadde klart å bruke opp all min ram, ettersom jeg hadde skifta brett fort et par ganger... source takla det kanskje ikke...(?) :hmm:

 

men nå fant jeg ei genial side... sjekk han ut!!!!

 

cheats til hl2

 

skal f*en meg prøve det ut sjøl...

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Bortsett fra at Xbox og de fleste spill til den er HDTV kompatible så har du rett.

Hehe, ja prøv å kjøre Halo2 i 1920x1080 oppløsning. Da skal du få se slideshow!(Naturligvis finnes det overhodet ikke muligheter til å kjøre H2 i denne oppløsningen)

 

Men er enig her at å sammenligne HL2 grafikken med H2 grafikken på Xbox er absurd. Selv om HL2 kan virke litt utdatert til tider så ligger den milevis foran H2's lavoppløselige grafikk. (TV har også mindre oppløsning enn 640x480). Tror faktisk Xbox såkalte "HDTV støtte" er 640x480 max.

Xbox' HDTV støtte er nok 1920x1080.

Lenke til kommentar

For de som mener for lite av storyen er fortalt,

 

Valve følger her et klassisk prinsipp som gjelder innenfor all form for historiefortelling. Forklar og utdyp så lite som mulig.

 

Man trenger ikke å forklare at noen er en badguy f.eks, men lar det komme fram av handlingene hans.

 

Hvis man prøver å tenke selv litt og ikke bare forventer å få et barneventyr fortalt så gjør man seg fort egne tanker om hva som skjer. Så blir disse tankene og mistankene avkreftet/bekreftet etter hvert som man får et bedre inntrykk av hva som skjer. Halve morroa er jo å spekulere i hva som foregår, tror litt av cluet er at freeman skal være litt i villrede akkurat som oss.

 

Nå har ikke jeg spillt 2ern. Men også i enern er selve historie fortellinga ganske tynn. Men man skjønner at ting ikke er helt som de skal allerede fra starten, og plot twists og sånnt kommer til uttrykk igjennom ting som skjer ikke ting som blir fortalt. (Som at man for eksempel igjennom hele første delen av spillet blir fortalt at man må komme seg ut å få kallt inn armyen så de kan rydde opp, og når man endelig møter noen marines så skyter de på en. )

 

Denne måten å fortelle en historie på oppleves som mye mer realistisk. For det er skjeldent man i virkeligheten får hendelsesforløp forklart med teskje, i virkeligheten må man selv dra en rekke konklusjoner.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...