Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Quote Eurogamer

 

"If you can seriously come away from Half-Life 2 disappointed, then ask yourself which first-person shooter is better, and why?"

vist du liker realistiske spel av typen rainbow six, og hater spel med urealistiske element som aliens, då vil det nok ikkje vere noko problem og lage ei liste over betre spel (sjølv om dei har lavare snittkarakter).

 

og sei at vist du ikkje likte hl2, men i staden eit eller anna spel som har fått lavare snitt karakter, betyr at du ikkje har peilling på spel, vert heilt feil. det kjem an på kva type spel du likar (no seier ikkje eg at du har sagt det, men det kan virke som om enkelte tenker sånn)

Ja, kan vel være enig i at de som liker såkalte realistiske skytere kan komme til å mislike Half-Life 2. Men du skal mislike FPS ganske mye hvis en ikke likte Half-Life 2. Jeg kan ihvertfall ikke se at noen spill kan kunne konkurrere med dette klassespillet...

 

Hmm.. eller jo.. Stalker ser ganske så spennende ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er egentlig specs på Xbox?

700Mhz?

64Mb Gfx-kort?

 

De kan liksom ikke få så innihelvete mye grafikk ut av det? Kan de?

 

edit: har sett endel bilder av Halo 2 nå (for å granske grafikken)

- Var jo direkte tåpelig... kjønner ikke hvordandu kan få den grafikken til å bli bedre enn HL2 (soruce)

 

Huff... kjøp deg ny PC og sett opp grafikken litt mann!

Jeg gidder ikke å diskutere med slike idiotiske utsagn. Og jeg er den siste som trenger ny PC her, sitter her på en FX-55 og Radeon X800 XT PE med 2GB Ram og 2x76GB Raptor 10000RPM drives i RAID.

 

Kjører spillet på 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og tror neppe jeg går glipp av noen detaljer. Halo2 er langt bedre enn HL2 på alle mulige måter, men det er min mening.

Lenke til kommentar
hva er egentlig specs på Xbox?

700Mhz?

64Mb Gfx-kort?

 

De kan liksom ikke få så innihelvete mye grafikk ut av det? Kan de?

 

edit: har sett endel bilder av Halo 2 nå (for å granske grafikken)

- Var jo direkte tåpelig... kjønner ikke hvordandu kan få den grafikken til å bli bedre enn HL2 (soruce)

 

Huff... kjøp deg ny PC og sett opp grafikken litt mann!

Jeg gidder ikke å diskutere med slike idiotiske utsagn. Og jeg er den siste som trenger ny PC her, sitter her på en FX-55 og Radeon X800 XT PE med 2GB Ram og 2x76GB Raptor 10000RPM drives i RAID.

 

Kjører spillet på 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og tror neppe jeg går glipp av noen detaljer. Halo2 er langt bedre enn HL2 på alle mulige måter, men det er min mening.

NICE spec du har der.. bare lit pirke pirke.. hvorfor ikke 6XAA når du har den speccen der? TVILER det vil hakke :p

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å diskutere med slike idiotiske utsagn. Og jeg er den siste som trenger ny PC her, sitter her på en FX-55 og Radeon X800 XT PE med 2GB Ram og 2x76GB Raptor 10000RPM drives i RAID.

 

Kjører spillet på 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og tror neppe jeg går glipp av noen detaljer. Halo2 er langt bedre enn HL2 på alle mulige måter, men det er min mening.

kanskje du skal oppgradere profilen din da, for du lyver vel ikke, gjør du? :!:

Lenke til kommentar

omg hvis dere skulle tenkt på et spill uten noen feil idet hele tatt, ville det tatt mange tiår i det hele tatt å produsere.

 

Skjerp dere, half life 2 er et must. Valve har gjort en kjempe jobb, makan til bortskjemte fjortisser har jeg ikke sett i mitt liv.

 

De har lagd half life 2, cs:source,half life: source, og ikke minst selveste counter-strike.

Hva fan klager dere på ? Nå har de t.o.m satt igang planlegging av hl 3.

Lag et eget spill før dere klager på sånne små feil :)

 

Er enig at jeg syntes det er irriterende at du ikke ser hendene når du gjør diverse ting, prøv å ikke tenk på det. Da blir opplevelsen mye større :)

 

(Irriterte meg litt at det ikke går an å slakte vanlige mennesker, men det hadde blitt altfor brutalt :yes: )

Lenke til kommentar
hva er egentlig specs på Xbox?

700Mhz?

64Mb Gfx-kort?

 

De kan liksom ikke få så innihelvete mye grafikk ut av det? Kan de?

 

edit: har sett endel bilder av Halo 2 nå (for å granske grafikken)

- Var jo direkte tåpelig... kjønner ikke hvordandu kan få den grafikken til å bli bedre enn HL2 (soruce)

 

Huff... kjøp deg ny PC og sett opp grafikken litt mann!

Jeg gidder ikke å diskutere med slike idiotiske utsagn. Og jeg er den siste som trenger ny PC her, sitter her på en FX-55 og Radeon X800 XT PE med 2GB Ram og 2x76GB Raptor 10000RPM drives i RAID.

 

Kjører spillet på 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og tror neppe jeg går glipp av noen detaljer. Halo2 er langt bedre enn HL2 på alle mulige måter, men det er min mening.

Halo 2 spilles på en TV i 640x480 og pga. egenskapene til en TV så vil teksturene se bedre ut og med kantutjevninger. Så det ville nok ikke sett så fint ut på en PC uten store optimaliseringer.... Akurat slik som Halo PC versjonen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Halo 2 spilles på en TV i 640x480 og pga. egenskapene til en TV så vil teksturene se bedre ut og med kantutjevninger. Så det ville nok ikke sett så fint ut på en PC uten store optimaliseringer.... Akurat slik som Halo PC versjonen.

Bortsett fra at Xbox og de fleste spill til den er HDTV kompatible så har du rett.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at Xbox og de fleste spill til den er HDTV kompatible så har du rett.

Hehe, ja prøv å kjøre Halo2 i 1920x1080 oppløsning. Da skal du få se slideshow!(Naturligvis finnes det overhodet ikke muligheter til å kjøre H2 i denne oppløsningen)

 

Men er enig her at å sammenligne HL2 grafikken med H2 grafikken på Xbox er absurd. Selv om HL2 kan virke litt utdatert til tider så ligger den milevis foran H2's lavoppløselige grafikk. (TV har også mindre oppløsning enn 640x480). Tror faktisk Xbox såkalte "HDTV støtte" er 640x480 max.

Lenke til kommentar
Hehe, ja prøv å kjøre Halo2 i 1920x1080 oppløsning. Da skal du få se slideshow!
Ahheahehahehahahea ... Hvis du refererte til dååårlig framerate nå, så var du ustyrlig morsom - bare så du vet det. Og hvis jeg misforstod og du mente noe annet, så er du fortsatt en artig liten spiker. Jeg lo som f@3n jeg. Ja jeg er trøtt!

 

Edit: Det var ikke noe ironisk elle no ... jeg bare lo av kommentaren :thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
hva er egentlig specs på Xbox?

700Mhz?

64Mb Gfx-kort?

 

De kan liksom ikke få så innihelvete mye grafikk ut av det? Kan de?

 

edit: har sett endel bilder av Halo 2 nå (for å granske grafikken)

- Var jo direkte tåpelig... kjønner ikke hvordandu kan få den grafikken til å bli bedre enn HL2 (soruce)

 

Huff... kjøp deg ny PC og sett opp grafikken litt mann!

Jeg gidder ikke å diskutere med slike idiotiske utsagn. Og jeg er den siste som trenger ny PC her, sitter her på en FX-55 og Radeon X800 XT PE med 2GB Ram og 2x76GB Raptor 10000RPM drives i RAID.

 

Kjører spillet på 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og tror neppe jeg går glipp av noen detaljer. Halo2 er langt bedre enn HL2 på alle mulige måter, men det er min mening.

kan ikke skjønne hvordan du kan mene at halo 2 har bedre grafikk, jeg har selv prøvd det og synes hl2 er langt bedre hvertfall! bare min mening. forøvrig så er jeg veldig fornøyd med hl2 og elsker det :love:

 

HL3 med Source V2 :dribble:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Det finnes ikke tvil om at Half Life 2 er årets beste PC spill og sansynligvis tidenes beste FPS spill som utelukkende fungerer i singleplayer. Halo var/er genialt, samme gjelder Halo 2, men HalfLife 2 troner et stk over samtlige andre FPS spill. Det er ikke det at HL2 gjør så forbanna mye mer enn andre spill i sjangeren gjør. Det er bare det at i HL2 så får du det beste fra nesten alle FPS spill i en og samme pakke, plus at HL2 gjør alt en liten smule bedre.

Pacingen i spillet er glimmrende, detaljer, animasjon, fysikk, leveldesign, gåter osv er alt sammen glimrende gjennomført.

Selvfølgelig vil ikke HL2 passe for alle, det vil alltid være noen som misliker et produkt, uansett hvor bra det enn måtte være. Men likte man HL1 så er HL2 i det minste et must have spill.

Lenke til kommentar

poenget er jo at idioten ikke har de specsa i det hele tatt... se nå på sig'en til gutten... er jo helt latterlig...

 

og det å si at grafikken i hl2 er "kjedelig" (HVIS du hadde hatt de specsa...) er hvertfall no stort bullsh|t... du virker heller ikke helt til å ha helt peiling ettersom du kjører aa og af på fullt i 1600x1200, når de aa/af virker best under lav oppløsning (ergo 640x480/800x600).... stakkar.... :no:

 

er så morsomt å lese om totale moron's som deg som bare sier et eller annet for å få oppmerksomhet... syting er vel mere det riktige ordet...

 

er greit at noen ikke liker spillet, det kan jeg respektere, for det har noe med storyen å gjøre... det fenger på noen andre ikke, men du, du setter jo igang en slik kavalkade av et gateorkester om hvor mye dårligere HL2 er enn H2...

 

klarer sikkert ikke å legge merke til detaljer engang, skal jeg tørre å vedde... veit du at stort sett alt som ligger på bakken er bevegelig? at du kan skyte søppel ut av søppelkasser? rive svære maskiner ut av veggen? har du lagt merke til bumpmappinga her i spillet? eller drawdist? neinei... trodde du hadde litt peil, men ser jo tydelighvis hvem som må "skryte på seg bedre enn de er" maskiner for å klare å overbevise andre, fordi man vet innerst inne at man blir oppfatta som useriøs....

 

M uv H

 

Daniel

Lenke til kommentar

Begynte å spille på tirsdag, og var ferdig på lørdag. Det var ikke ett eneste sekund i løpet av de 15-20 spilletimene at jeg kjedet meg, eller syntes at VALVe hadde gjort en dårlig jobb - med unntak av at "hjelperne" mine mot slutten av spillet ustanselig kom i veien for meg. VALVe kunne godt ha lagt inn en buffersone på 1,5 meter rundt Gordon, for å unngå dette. Jeg ble temmelig lei av å høre dem si "Sorry!".

 

HL2: NESTEN PERFEKT. :cool:

 

EDIT: finnes det noen kulere monstre/uhyrer/motstandere enn STRIDERS? Milde moses, for noen kule skapninger...

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...