Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- stektfisk - Så alle som ikke har samme mening som deg om et spill er "små barn"

elsker Steven Segal osv, bare et barn kan få seg til å si noe slik.

 

Respekter andres meninger  :mad:

Det var ikke det han mente. Det han sa er at mye action nødvendigvis ikke gjør et spill/en film bra.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Jeg har vel nå ca kommet halvveis i spillet, spille ferdig det gjør jeg alltid, men ikke med samme iver som Doom3 eller Farcry for å nevne noen.

Nå mener jeg ikke at dette spillet er dårlig men for meg ble det litt "just another FPS" enn den helt stor hit'en.

Selvfølgelig artig å se grafikken og leke med fysikken, men..... det er ikke alt.

Smaken er forskjellig skjønner jeg :). Har prøvd både Doom 3 og Farcry og ble ganske skuffet av begge to. Var da også rimelig skeptisk til HL2 når det kom, men heldigvis var spillet mye bedre enn det jeg fryktet. Grafikken er flott, spillbarheten er på topp.. vet ikke helt hva mer man kan forvente :D

Lenke til kommentar

hvorfor er folk egentlig så optatt av hva andre synes? Greit, hvis du føler trang for å skriva hva du syntes om spillet, ok, men jeg kunne egentlig ikke brydd med mindre om andres meninger , det er ikke slemt ment altså.

 

jeg spiller det jeg spiller "liksom", hehe. Og hva i huleste er vitsen med å sammenlikne spill? Doom 3 vs HL2 vs farCry vs Halo 2 Vs.....osv. Man sammenlikner gjerne når man må velge, og her er det jo bare å spille gjennom alle spilla. De er konge alle sammen. ( sånn ca alle )

Lenke til kommentar

Ey, jeg fullførte nettopp hl2, damn sjukt bra spill, men ble så dypt dypt skuffa av slutten.

 

Kunne ikke jeg ikke fått dama i slutten? Eller hoppt ombord i et helikopter med barny og gjengen og flydd inn i solnedgangen?

 

Eller fått sett litt av folk som feiret i gatene ellerno?

 

Tenkte bare, " å naai" når det var slutt :( Eneste som trakk det litt opp igjen var slutten av rulleteksten :p

 

Gleder meg til mods her altså :D

Lenke til kommentar

Har ikke tid til å lese igjennom posten, men jeg må si meg helt uenig med tråstarter... (helt og holdent på alle punkteR)

 

En ting folk klager på er storyen... Noen liker den ikke pga. de ikke klarer å sette seg inn i den... Selv synes jeg den er helt genial ;)

 

Det med grafikkmotoren... Helt fantastisk hvordan de klarer å kjøre den grafikkmotoren på "dårlige" PC'er... sitter selv med en ikke fult så god PC...

- Går jo helt glatt... Det - til tross for at mappene er noe inni h!#¤ store (og detaljerte)

 

Bare se på kapittel 12 og 13... JEg sier bare - EVIG!!!

 

Beste spillet sier nå jeg... Helo II kan bare gå å legge seg. (er jo ikke PC spill engang!!!)

No offence, men jeg liker alt ved dette spillet.

 

Og som sikker mange har nevnt... ikke uttal dere før dere har "runnet" spillet - og/eller i det heletatt kjønner "ka det går i". Mange som ikke liker HL2 - bare fordi de ikke klarer å holde PC'en sin "frisk" - og feks. får memory feil (ødelagt minne) og ting som korupte filer (luketer "kopiere" (backup) for så å formatere og laste inn igjen pre-loadet" lang vei...)

 

Go Gabbe... You are my Hero!

 

Source engine er også en suveren platfor mor spill modere!

- Gleder meg til modifikasjonene kommer ut... (CS source var dog dårlig (1.6 er til og med bedre... dårlig "net-codes" og hitboxer.... for å ikke nevne - fokket gameplay))

Lenke til kommentar

hva er egentlig specs på Xbox?

700Mhz?

64Mb Gfx-kort?

 

De kan liksom ikke få så innihelvete mye grafikk ut av det? Kan de?

 

edit: har sett endel bilder av Halo 2 nå (for å granske grafikken)

- Var jo direkte tåpelig... kjønner ikke hvordandu kan få den grafikken til å bli bedre enn HL2 (soruce)

 

Huff... kjøp deg ny PC og sett opp grafikken litt mann!

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Mener jeg leste en plass at source motoren utnyttes ikke spesielt enda heller, den er visst ekstremt skalerbar.

 

Jeg har lite å utsette på grafikken, synest ikke alle teksturene er like flotte (men jeg spiller med medium innstilling her så kan vel være det). Dog så er det ikke grafikken som fenger meg, så lenge grafikken er OK i et spill, så holder det for min del. Andre deler av spillet som er mye viktigere for min del enn at spillet skal ha ufattelig rå grafikk.

 

Det jeg likte med HL-2 er storyen, atmosfæren, og ikke minst source og fysikkmotoren som bare er helt overlegent alt annet jeg har sett. Gravity gun/ Zero point gravity gun (eller hva den heter på slutten).. hahaha konge. :D

 

Men vi har alle forskjellig smak og mening, og greit er det, noen er lite tolerante ovenfor andres meninger, så dem driter jeg i, andre igjen som trådstarter kjører tross alt en saklig tone i motsetning til enkelte andre.

Lenke til kommentar
Ingen vits å prøve å overtale ttt til å spille HL2, han har bestemt seg for lenge siden :) Prøvde å overtale han for noen måneder siden, men til ingen nytte :p

kan alltids prøve det for så å kunne slakte det :evil:

 

Ja men det er hans tap - ikke vårt ...  :thumbup:

det er faktisk "vårt" tap. vist eg ikkje prøver hl2 kjem verdsøkonomien til å gå under, og forureininga til å auke. noko som vil føre til at verda går under.

Lenke til kommentar
Quote Eurogamer

 

"If you can seriously come away from Half-Life 2 disappointed, then ask yourself which first-person shooter is better, and why?"

vist du liker realistiske spel av typen rainbow six, og hater spel med urealistiske element som aliens, då vil det nok ikkje vere noko problem og lage ei liste over betre spel (sjølv om dei har lavare snittkarakter).

 

og sei at vist du ikkje likte hl2, men i staden eit eller anna spel som har fått lavare snitt karakter, betyr at du ikkje har peilling på spel, vert heilt feil. det kjem an på kva type spel du likar (no seier ikkje eg at du har sagt det, men det kan virke som om enkelte tenker sånn)

Lenke til kommentar
Til noen av de som driver å whiner, det kan lønne seg å stille på driverne for å få maks kvalitet på bildet..

Hvis du ikke ser "flaws" og feil i det bildet med tekstureringen lurer jeg på om skjermen din lurer deg. Jeg skal ikke gå detaljrikt inni det, men det kunne blitt gjort på en mye bedre måte.

 

Selvfølgelig ser jeg flaws i bildet, det var ikke det jeg mente! Jeg bare sier at enkelte fyrer i gang spillet uten å tenke på driverinstillinger i det hele tatt! Ingen grunn til opphisselse.. :roll:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
De som er skuffet over HalfLife 2.

Jeg vil gjerne høre hvilken FPS som er bedre, og hvorfor.

Jeg tror at de som er skuffet, sammenlikner ikke spill, bare følelsen de hadde da de spilte de. Feks, da jeg spilt hl1 for mange år siden, for første gang, hadde jeg aldri hørt om det, heller spilt noe liknende.Fikk meg pc på den tiden, følelsen var helt hærlig. Jeg var mye yngre også. Blir litt annerledes nå, skal mer til for å glede meg.Det tror jeg gjelder flere også.

 

:)

Ja det var vel egentlig en bra forklaring det. 6år siden HalfLife 1 nå, da var jeg 16år og satt på en bedriten 150mhz Pentium med Voodoo II. Men den følelsen var helt spesiell, det har du rett i - og loadetider på rundt 5minutter gjorde absolutt ingenting. Det var en helt spesiell greie den gang og en av de bedre spillopplevelsene noensinne - med noen få unntak.

 

Men heldigvia for meg - så skjedde det igjen for min del!

Og det står det respekt av - for jeg er en "smule" kresen idag!

Genialt av Valve, jeg krysser fingrene for neste kapittel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...